Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
HE?
In het boomerangetje zit een ring. Daar draait ie omheen(INVETTEN!). Daardoor kan je de bout goed vastzetten. neem anders een langere bout en monteer met locktite.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
OK, ik heb net de ring lekker ingevet en de bout zonder veerring goed vastgezet met loctite. Ik denk dat de schroefdraad niet zo goed meer is (lees: ANWB mevrouw heeft bout er niet recht ingedraaid…), maar hopelijk lost deze combinatie van maatregelen het probleem voorgoed op.
Dat hoop ik voor je, als ie nog eens afbreekt ben je de sigaar..
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
fluidphreak schreef:OK, ik heb net de ring lekker ingevet en de bout zonder veerring goed vastgezet met loctite. Ik denk dat de schroefdraad niet zo goed meer is (lees: ANWB mevrouw heeft bout er niet recht ingedraaid…), maar hopelijk lost deze combinatie van maatregelen het probleem voorgoed op.
Wát???? een ANWb-mevrouw???? het moet toch ook niet gekker worden….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
vikingo schreef:Dat hoop ik voor je, als ie nog eens afbreekt ben je de sigaar..
Dat valt mee: in dat geval demonteer je de waterpomp, het waterpomphuis, de HD pomp en de Dynamo. Zo kun je heel goed bij het schroefdraad komen. Daarna boor je alles uit en plaats je een helicoil of een draadbusje. Ok, het is een heleboel gepruts, maar de bak kan wel blijven zitten. Laten we nou maar hopen dat ie het houdt toch??
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ik neem aan dat hij niet zo snel meer afbreekt: de oude bout was afgebroken juist omdat hij niet meer goed vast zat.
Bovendien, deze auto hoeft niet meer zo lang mee. Het chassis is behoorlijk rot dus ik ga haar als sloper gebruiken voor de DSpecial die ik aan het opknappen ben.
PS. Maar ik snap het punt, ik heb ook even zitten twijfelen over de loctite. Probleem is dat de schroefdraad bepaald niet beter wordt als de bout zich er nu weer uit zou wurmen, dus beter nu dan later…
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
of opboren naar M8. Past prima.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
fluidphreak schreef:
Bovendien, deze auto hoeft niet meer zo lang mee. Het chassis is behoorlijk rot dus ik ga haar als sloper gebruiken voor de DSpecial die ik aan het opknappen ben.
Wat..?!
Elke auto valt met de nodige TLC te redden,er worden er al genoeg gesloopt.
Als dit zo doorgaat is het IDDS-bestand over 5 jaar behoorlijk uitgedund…
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Pascal, ik heb van de DSuper waarschijnlijk een aantal onderdelen nodig voor het opknappen van die DSpecial, die een veel gaver chassis heeft.
Het punt is dat de bodem van de DSuper echt slecht is: het is erg knullig gelast in het verleden, een of andere Fransman heeft er gewoon wat willekeurige platen onder gelast en met veel plamuur aan elkaar gesmeerd. Afgelopen jaar kwam ik bijna niet door de APK hierdoor. Omdat de rest van het chassis (kofferbak etc) ook matig is, vind ik het een beetje einde verhaal. Maar de motor is nog goed en hydrauliek ook wel prima. Dus als je tzt een bod wil doen hoor ik het wel!
Ik heb de auto voor niet te veel gekocht en er leuk een jaartje aan gesleuteld. Intussen zoveel kennis opgedaan dat ik nu nooit meer zo’n slechte auto zou kopen…
waterman771 schreef:vikingo schreef:Dat hoop ik voor je, als ie nog eens afbreekt ben je de sigaar..
Dat valt mee: in dat geval demonteer je de waterpomp, het waterpomphuis, de HD pomp en de Dynamo. Zo kun je heel goed bij het schroefdraad komen. Daarna boor je alles uit en plaats je een helicoil of een draadbusje. Ok, het is een heleboel gepruts, maar de bak kan wel blijven zitten. Laten we nou maar hopen dat ie het houdt toch??
Ja laten we dat hopen, maar wat als er metaal bramen in je bak vallen? Dat gat loopt toch dwarsdoor, niet?
groeten.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dan vallen ze in het koppelings huis. Loopt wel los!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
De gele DSuper is intussen gestald zodat zij rustig haar zonden kan overdenken: (foto bassiechevron)
Zoals gezegd is de bodem erg rot, en had ik haar misschien beter niet aan kunnen schaffen. Aan de andere kant, de prijs was er naar en ik heb in de tussentijd 20.000 behoorlijk probleemloze kilometers gereden en een beetje leren sleutelen.
De groene ervoor is de DSpecial die ik aan het restaureren ben… een meerjarenproject denk ik waar ik tzt een aparte topic voor ga openen.
mooie CX man, gefeliciteerd. [
Geniet ervan!
He hallo,
net even alles doorgelezen, ik had hier en daar ook wat puntjes ..
1. Hoe kan ik alle lampjes controlleren of ze het daadwerkelijk doen, en dan bedoel ik niet het lampje zelf maar de storing te ‘veroorzaken’.
2. Ik ga straks ook Cees even emailen betreft de basis cursus, had het via het forum al een keer gedaan maar geen reactie.
3. Zit leuke en zin volle puntjes in dit topic voor een leek zoals ik
Guy
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Lampjes: De lampen voor stop, oliedruk, hydrauliek en accu moeten aangaan als je het contact aanzet. Want je hebt geen druk of stroomlevering als de motor niet draait. Temperatuur kun je niet zo makkelijk controleren; wel kun je met het linkerknopje tussen de meters controleren of het lampje het nog doet. Het beste hiervoor is een temperatuurmeter. Dan heb je de belangrijkste wel gehad!
Ik heb m’n best gedaan om ook oplossingen die ik vond te vermelden in de hoop dat anderen er weer wat aan hebben.