wie weet raad. mijn XM heeft een probleem. De motor verliest steeds een beetje koelvloeistof. Dat komt niet bij de olie. Het vaatje van de koelvloeistof vertoond steeds veel druk.
Een motorenrevisiebedrijf kan er een splinternieuwe kop opzetten, inclusief de- montage voor € 2000,—incl. BTW.
Ook kan eerst de kop gecontroleerd worden en evt. gevlakt. Mijn auto heeft 365.000 km gelopen. Hij rijdt nog steeds voortreffelijk en ik zou het zonde vinden afscheid van haar te nemen.
Wie weet raad.
Bekend probleem van de 2.5TD. Maargoed, wat je vraag betreft, denk ik dat je dat beter aan de specialist over kunt laten waaraan je de klus uitbesteed. Het ene sluit het ander ook niet uit; ze kunnen eerst de kop demonteren, kijken of die fatsoenlijkerwijs gered kan worden en zo nee, wordt er een nieuwe kop gemonteerd.
Overigens heb ik hier op het forum wel eens van mensen gelezen die het voor rond de €1500 hebben laten doen, dus misschien kun je nog eens rondkijken naar andere specialisten.
Animal triste post coitum
cylinderkop
ik heb nog even contact gehad met het motorenrevisiebedrijf.
Ze gaan eerst kijken of het zin heeft de kop te vlakken, heeft dat geen zin dan gaan ze, in overleg, een nieuwe monteren.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Re: cylinderkop
leo greiner schreef:ik heb nog even contact gehad met het motorenrevisiebedrijf.
Ze gaan eerst kijken of het zin heeft de kop te vlakken, heeft dat geen zin dan gaan ze, in overleg, een nieuwe monteren.
liever vlakken en de kop reviseren, een nieuwe kan dezelfde ziekte vertonen als het een oude stock cilinderkop betrefd
is het niet goedkoper om een andere motor te steken?
kan je de huidige nog altijd zelf opmaken
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Het is inderdaad een bekend fenomeen van de 2.5l, en ook de oorzaken zijn wijd besproken op het forum.
Misschien is het zinnig eens te zoeken op het onderwerp en zo de nodige kennis te vergaren. Wellicht dat je daarna kunt besluiten de huidige kop te laten reviseren, of dat je de oorzaak weg kunt nemen.
Een nieuwe kop laten plaatsen lijkt me zowieso enkel verstandig als het er eentje is die niet dezelfde kwalen meer heeft of gaat hebben (niet exact eenzelfde blok monteren), persoonlijk zou ik het huidige blok liever compleet nakijken en reviseren, dan weet je wat je krijgt!
Succes!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
malle pietje schreef:Het is inderdaad een bekend fenomeen van de 2.5l, en ook de oorzaken zijn wijd besproken op het forum.
Misschien is het zinnig eens te zoeken op het onderwerp en zo de nodige kennis te vergaren. Wellicht dat je daarna kunt besluiten de huidige kop te laten reviseren, of dat je de oorzaak weg kunt nemen.
Een nieuwe kop laten plaatsen lijkt me zowieso enkel verstandig als het er eentje is die niet dezelfde kwalen meer heeft of gaat hebben (niet exact eenzelfde blok monteren), persoonlijk zou ik het huidige blok liever compleet nakijken en reviseren, dan weet je wat je krijgt!
Succes!
JUIST!!
cylinderkop
mijn insteek is de auto zoveel mogelijk origineel te houden. ik ga dus voor de optie van: kop afpersen, laten vlakken(als dat kan) niet koppakkingset en nieuwe kopbouten.
Lukt dat niet dan wordt het een splinternieuwe kop. Deze cylinderkoppen zijn zgn. fast-movers.
malle pietje schreef:Het is inderdaad een bekend fenomeen van de 2.5l, en ook de oorzaken zijn wijd besproken op het forum.
Misschien is het zinnig eens te zoeken op het onderwerp en zo de nodige kennis te vergaren. Wellicht dat je daarna kunt besluiten de huidige kop te laten reviseren, of dat je de oorzaak weg kunt nemen.
Een nieuwe kop laten plaatsen lijkt me zowieso enkel verstandig als het er eentje is die niet dezelfde kwalen meer heeft of gaat hebben (niet exact eenzelfde blok monteren), persoonlijk zou ik het huidige blok liever compleet nakijken en reviseren, dan weet je wat je krijgt!
Succes!
ik zie het probleem eigenlijk niet helemaal als die kop pas na 365.000 km. de geest geeft?
een nieuwe kop of een revisiekop .. ja ik zou zelf ook zeggen revisie hoor, indien mogelijk natuurlijk maar dan moet hij natuurlijk wel grondig gereviseerd worden, vlakken is daar slechts een heel klein onderdeel van.
Citroën D Special 1970