Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Leuke poll hoor, maar jongens kom nou…
IK RIJD schrijf je NIET met DT!!!!
FF aanpassen, als was het maar voor de vorm….
Goed, dan nu mijn mening:
Ik rijd zo hard als ie gaat, en zo hard als de omstandigheden toelaten.
In de spits dus netjes en relaxed, is het rustig dan gaat het gas d’r op. 200+ is gewoon mogelijk in NL, als je je ogen maar heel goed gebruikt!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Eerst even de zeurmodus aan want deze spelfout valt wel erg op. Het is ik rijd. Doet wat afbreuk m.i.
OK verketter me maar meteen, meestal houd ik me op de vlakte wat dit aangaat, maar nu even niet.
Op mijn tracé woon-werkverkeer heb ik een mix van snelweg en 80 kilometerwegen. Aangezien ik zo constant mogelijk wil rijden rijd ik globaal op al die wegen circa 100 km/h. Heb ik een medeweggebruiker voor me die 80 rijd, dan blijf ik daar verder gewoon achter.
Soms moet ik even de auto uitlaten en dat doe ik dan op dat stukje snelweg. Qua tijd maakt dat allemaal geen verschil.
Patrick
edit: met caravan erachter pas ik mijn snelheid aan aan die van de vrachtwagens
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
FutureBXChicdriver schreef:Pot verwijt de ketel dat ‘ie zwart ziet. Wat kan ik mij ergeren aan vrachtwagens die met kruipsnelheid andere kruipers inhalen!
zelf zeker nooit vrachtwagen gereden? het is een moeilijk geval, dat geruzie tussen vrachtwagens, personenwagens en sleurhutten.
sinds ik vrachtwagenchauffeur ben geweest ben ik in mijn eigen auto’s een heel stuk rustiger gaan rijden en voel me best thuis op die rechterbaan tussen de vrachtwagens. die rijden tenminste een constante snelheid en hoef je niet telkens te remmen en weer op te trekken. lekker hoor, vrachtwagentuffen.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Azijnpissers!
Maar toch… even aangepast.
patje74 schreef:Azijnpissers!
Maar toch… even aangepast.
Waterman verwoordt het mooi, je kunt inderdaad 200 rijden in Nederland, gisteravond nog gedaan!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
zelf zeker nooit vrachtwagen gereden? het is een moeilijk geval, dat geruzie tussen vrachtwagens, personenwagens en sleurhutten.
sinds ik vrachtwagenchauffeur ben geweest ben ik in mijn eigen auto’s een heel stuk rustiger gaan rijden en voel me best thuis op die rechterbaan tussen de vrachtwagens. die rijden tenminste een constante snelheid en hoef je niet telkens te remmen en weer op te trekken. lekker hoor, vrachtwagentuffen.
Als ze nou eens gewoon met die constante snelheid achter elkaar blijven rijden…Ze moeten op alle snelwegen een inhaalverbod voor vrachtwagens instellen, niet alleen op bepaalde stukken en tijden. Behalve ‘s nachts natuurlijk.
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
patje74 schreef:Azijnpissers!
Maar toch… even aangepast.
Dank!
En nu we het over vrachtwagens hebben, die geef ik de ruimte, zeker wanneer ze lastige (lees krappe) kruisingen moeten passeren. Mijn achterliggers kunnen dat meestal niet waarderen.
Idd ben ik eens meegeweest met een vrachtwagen en krijg je wel respect voor ze.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
FutureBXChicdriver schreef:
Als ze nou eens gewoon met die constante snelheid achter elkaar blijven rijden…Ze moeten op alle snelwegen een inhaalverbod voor vrachtwagens instellen, niet alleen op bepaalde stukken en tijden. Behalve ‘s nachts natuurlijk.
ben ik met je eens. want als v-chauffeur is het niet altijd meer duidelijk waar je nou wel en niet mag inhalen. dan liever helemaal niet inhalen overdag. al met al, op die gekke korte stukkies in nederland maakt het geen moer uit in tijd.
patje74 schreef:Rechts inhalen is enkel toegestaan in geval van file. En we praten over een file als er 3 of meer auto’s langzaam rijden of stilstaan.
Ik heb zo’n zaakje bij de O.v.J. uitgevochten… (oh ja, en gewonnen! )
Precies, en zo heb ik eens meer dan 4 km over de rechterbaan met een gangetje van 110km/h waar 120 was toegestaan een meute gepasseerd die met 100km/h gehypnotiseerd naar de rode lampen van hun voorgangers keken met een politievolvo achter me. Ik was me van geen kwaad bewust en werd dus ook aangehuoden
Enfin, met een keurige brief was de OvJ het met me eens maar verwoorde het wel dusdanig dat er geen jurisprudentie uit te halen was…..(daar zijn ze natuurlijk als de dood voor, stelletje mietjes).
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
malle pietje schreef:patje74 schreef:Rechts inhalen is enkel toegestaan in geval van file. En we praten over een file als er 3 of meer auto’s langzaam rijden of stilstaan.
Ik heb zo’n zaakje bij de O.v.J. uitgevochten… (oh ja, en gewonnen! )
Enfin, met een keurige brief was de OvJ het met me eens maar verwoorde het wel dusdanig dat er geen jurisprudentie uit te halen was…..(daar zijn ze natuurlijk als de dood voor, stelletje mietjes).
Kortom, rustig inhalen op rechts en een briefje naar de OvJ. Hopen dat ze allemaal zo coulant zijn.
Waar ik me eigenlijk het meest aan erger, en dat is 1 van de redenen om dit topic te starten, is dat ik vrij vaak opgesloten raak achter een vrachtwagen omdat er een hele rij auto’s op de linkerbaan rijdt met 125+ die er mij niet tussen (willen) laten zodat ik dus vol in de ankers mag achter een vrachtwagen.
Ik zit vaak genoeg in de auto, proberend in te schatten of ik te vroeg naar de linkerbaan moet gaan om niet opgesloten te raken achter de vrachtwagen en daarbij dus de hele linkerbaan meute erger omdat ik dan dus eigenlijk iets te vroeg naar links ga met mijn 122 km/uur.. Ik ben het ondertussen wel een beetje zat dat ik degene ben die “gestraft” wordt voor mijn “goede” gedrag.
Misschien dat de moraalridders hier nog iets op willen aanmerken.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
FutureBXChicdriver schreef:malle pietje schreef:patje74 schreef:Rechts inhalen is enkel toegestaan in geval van file. En we praten over een file als er 3 of meer auto’s langzaam rijden of stilstaan.
Ik heb zo’n zaakje bij de O.v.J. uitgevochten… (oh ja, en gewonnen! )
Enfin, met een keurige brief was de OvJ het met me eens maar verwoorde het wel dusdanig dat er geen jurisprudentie uit te halen was…..(daar zijn ze natuurlijk als de dood voor, stelletje mietjes).
Kortom, rustig inhalen op rechts en een briefje naar de OvJ. Hopen dat ze allemaal zo coulant zijn.
Nou, alleen als je wordt aangehouden natuurlijk! Als er voldoende ruimte is op de rechterbaan maar mijn voorganger gaat er niet heen, dan ga ik naar rechts als was ik klaar met een inhaalmaneuvre en rij op mijn eigen tempo door. Als dat langs degene is die links reed, dan heeft hij pech. Ik hou me wat dat betreft dus altijd keurig aan de regel dat rechts per definitie de juiste plaats op de weg is.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Bas schreef:Waar ik me eigenlijk het meest aan erger, en dat is 1 van de redenen om dit topic te starten, is dat ik vrij vaak opgesloten raak achter een vrachtwagen omdat er een hele rij auto’s op de linkerbaan rijdt met 125+ die er mij niet tussen (willen) laten zodat ik dus vol in de ankers mag achter een vrachtwagen.
Ik zit vaak genoeg in de auto, proberend in te schatten of ik te vroeg naar de linkerbaan moet gaan om niet opgesloten te raken achter de vrachtwagen en daarbij dus de hele linkerbaan meute erger omdat ik dan dus eigenlijk iets te vroeg naar links ga met mijn 122 km/uur.. Ik ben het ondertussen wel een beetje zat dat ik degene ben die “gestraft” wordt voor mijn “goede” gedrag.
Misschien dat de moraalridders hier nog iets op willen aanmerken.
Overigens rij ik mezelf ook regelmatig klem hoor, dan heb ik te laat ge-anticipeerd of gewoon niet zitten opletten. En soms zit men inderdaad dusdanig dicht op elkaar, tja, dan heb ik even pech….
Ik denk dat je per definitie moet uitgaan van de regel dat je een ander niet mag hinderen. Je moet dus je snelheid aanpassen. Als je op de rechterbaan een vrachtwagen wilt inhalen en links is vol, pas je tijdig het tempo aan op het verkeer op de linkerbaan (ook al is dat 130) en geeft je eerst richting aan, om vervolgens naar links te gaan. Persoonlijk heb ik daar nooit problemen mee, zolang je maar op voorhand laat zien graag links te willen rijden (dmv richting aangeven) en dezelfde snelheid hanteert.
Is 130 te hard, dan zul je moeten blijven wachten, of een groter gaatje zien te vinden en hopen dat je geen mongool met het IQ van een straattegel op je bumper krijgt.
Persoonlijk krijgt bij mij iedereen die duidelijk laat zien wat hij wil doen middels richting aangeven en dat ook doet met een op het overige verkeer aangepaste snelheid, alles voor elkaar.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Bas schreef:Waar ik me eigenlijk het meest aan erger, en dat is 1 van de redenen om dit topic te starten, is dat ik vrij vaak opgesloten raak achter een vrachtwagen omdat er een hele rij auto’s op de linkerbaan rijdt met 125+ die er mij niet tussen (willen) laten zodat ik dus vol in de ankers mag achter een vrachtwagen.
Ik zit vaak genoeg in de auto, proberend in te schatten of ik te vroeg naar de linkerbaan moet gaan om niet opgesloten te raken achter de vrachtwagen en daarbij dus de hele linkerbaan meute erger omdat ik dan dus eigenlijk iets te vroeg naar links ga met mijn 122 km/uur.. Ik ben het ondertussen wel een beetje zat dat ik degene ben die “gestraft” wordt voor mijn “goede” gedrag.
Misschien dat de moraalridders hier nog iets op willen aanmerken.
Tja, ben van mening dat je snelheid niet afhankelijk is van je anticipatie, maar andersom. Kortom: als je in de ankers moet komt dat niet door je snelheid, maar door onvoldoende anticiperen…
Je gaat de opmerking misschien niet leuk vinden, dus geef ik je alvast mee dat het inderdaad klopt dat je meer en meer niet naar links kunt omdat er een rij linkerbaan-plakkers aankomt, die én op de cruise-controle rijden, én te weinig afstand houden, dat geef ik toe!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Als er iemand zijn richting aangeeft ben ik het wel en dan bedoel ik niet, richtingaanwijzer en aan meteen je stuur omgooien. Maar als jij met een gangetje van 125 op een vrachtwagen afrijdt die 89 rijdt en je zet je richtingaanwijzer op tijd aan, laat niemand je er tussen. Iedereen denkt op dat moment “bekijk het maar, dan zit ik straks achter zo’n malloot die maar 120 rijdt”. Ik kan geen 500 meter met mijn richtingaanwijzer aan blijven rijden. Dat doe ik net voordat ik naar links wil, met wat marge natuurlijk.
En ik pas mijn snelheid wel aan hoor, maar de meesten rijden geen 130 en ik ben echt niet van plan om 150 te gaan rijden om er tussen te kunnen.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat