Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Re: C5 styling
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:....
Citroën slaagt er aardig in om de markt op te warmen voor haar nieuwste.Alhoewel ik het vaak niet eens ben met de Citroën kleurkeuze vind ik wel dat Citroën (dus haar advertising bureaus) het product altijd zeer goed weet te positioneren
In je lijstje je vergeet je de C3!
Dat vond ik ook een erg geslaagde campagne.
Jeroen
C5 concept
Citroen C5 concept:
Dit is een mooie voorbode beter dan de eerdere spyshots, goed werk en nu in productie nemen als C5-cabrio.
Schroom niet bezoek de site en wordt lid.
http://citroenc52008.hyves.nl/
Indien er iets te melden is over de nieuwe C5, dan vindt u het hier als eerst.
Het concept belooft veel, want die vind ik erg mooi, hopen dat de nieuwe C5 veel gemeen heeft dit mooie studiemodel
@mcitroen, wat is je bron?
Nu ook op Autoweek
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
PjotrBlom schreef:
zitten wel vette velgen op!! hydraulische vering zou verdwijnen?? mss gaan ze schokdempers met AMVAR monteren,zoals bij de peug 407, 607?? zal ook redelijk comfortabel zijn en waarschijnlijk minder duur in productie! Alhoewel de huidige C5, ook maar enkel de vering had op het hydrauliek systeem. de stuurinrichting en de remmen waren ook al appart met elk een eigen reservoir.
mooie fotos maar een cabrio kunnen we wel vergeten staat psa nooit toe denk ik
de gewone c5 zou wel beter worden dan de reeks bestaande c5
Blooper1963 schreef:hydraulische vering zou verdwijnen?? mss gaan ze schokdempers met AMVAR monteren,zoals bij de peug 407, 607?? zal ook redelijk comfortabel zijn en waarschijnlijk minder duur in productie! Alhoewel de huidige C5, ook maar enkel de vering had op het hydrauliek systeem. de stuurinrichting en de remmen waren ook al appart met elk een eigen reservoir.
Hydraulische vering verdwijnt niet, alleen de instap modellen van de Nieuwe C5 krijgen schroefveren en schokdempers (> geen AMVAR dempers van Peugeot!). Zie dit topic!
Wel de zelfde wielophanging als de p407 en de C6! de huidige C5 deelt overigens het reservoir voor de olie voor het veersysteem met de stuurbekrachtiging. De C6 2.2 HDi (p407 4-cyls ook) heeft een elektromotor om de hydrolische pomp aan te drijven en dus ook een apart reservoir voor de stuurbekrachtigings olie, de nieuwe C5 zal ook wel een elektromotor hebben voor de aandrijving van de hydrolische stuurbekrachtiging.
citroenc2 schreef:mooie fotos maar een cabrio kunnen we wel vergeten staat psa nooit toe denk ik
Weet ik niet:de neus, achterlichten, stuur en het interieur (moeilijk te zien, maar de ventilatie roosters zijn het zelfde en zitten op de zelfde plaats) komen overeen met het productie model X7
Voorkant:
identiek aan het productiemodel » zie hier
Achterkant:
op de uitlaten na, ook identiek aan X7 zie bijvoorbeeld ook het kofferdeksel, deze loopt ook rond, zoals bij X7 (X7 heeft dan een concave ruit). Achterlichten precies het zelfde. » zie hier
Profiel:
Brandstof klepje, sierlijsten ect. (zie foto)» zie hier
Dus de C5-Airscape is de nieuwe C5 zonder dak en 2 deuren minder, want de voor- achter- en zijkant zijn precies het zelfde. Interieur is neem ik aan ook zoals dat van de X7.
Ik denk dat het C5-Airscape concept welke op de IAA te zien is over een tijdje (2 jaar ?) in productie word genomen als de C5 CC (Coupé Cabriolet).
Waarom?
PSA heeft geen grote Cabriolet (alleen kleinere cabrio’s: C3 Pluriel, p207cc en p307/8cc), ze hebben wel een grote Coupe in het gamma namelijk de Peugeot 407 Coupé, dus waarom zullen ze dan nog een Coupé op de markt brengen.
Het lijkt me niet ondenkbaar dat de introductie van de C5CC het zelfde zal gaan als de introductie van de 407 Coupé. De 407 Coupé is namelijk ook eerst als studiemodel gepresenteerd namelijk de 407 Coupé Prologue. Dit studiemodel was voor ~95% de nieuwe 407 Coupé. Dus het zou heel goed kunnen dat we straks een Cabriolet hebben die op een paar details na het zelfde is als de C5-Airscape, met Hydractive veering, een HUD, 2.7 V6 HDi, en nog meer coole C6 opties. Want de C5CC zal wel meer tegen de C6 aanleunen dan de C5. Net als de 407 Coupé.
Prijzen zullen wel iets hoger liggen dan die van de 407 Coupé, ik denk 407 Coupé + €2500 voor het klap dak.
Dat is ongeveer tussen de C5 en C6 in:
C5 3.0 V6 Exclusive (alle opties) = 48.300
C6 3.0 V6 Exclusive (standaard) = 68.585
407 Coupé V6 Féline BVA (standaard) = 57.600
C5CC 3.0 V6 Exclusive BVA (alle opties) = ~60.000
Motorgamma is neem ik aan het zelfde als voor de C6/p407c dus:
2.2 HDiF BVM (BVA?)
2.7 V6 HDiF BVA
3.0 V6 BVA
Pjotr
Oja, zie hier voor HR fotos
Wel een geinige naa, dat “Snow Motion”
introductie nieuwe C5
Volgens sommige on-line bronnen gaat Citroen op 18 oktober 2007 de nieuwe C5 achter de gesloten deuren presenteren. Daarna worden alle fotos en technische details ook openbaar bekend gemaakt.
Tot nu toe is het volgende “bekend”:
- nieuwe C5 zal platform van C6 delen !?
- nieuwe hydraulische veersysteem (van C6?)
- geavanceerde ESP, dat ook op de C-Airscape staat, en dat volgens de ontwikkelaars op natte wegdek niet slechter is dan 4x4 aandrijving.
- automatisch motor uitschakeling zal bij het stoppen o.a. bij de stoplichten
- energy regeniration systeem bij het remmen - hybride?
- corroserie - berline en brake, en later, waarschijnlijk toch cabrio - C-Airscape.
- verkoop begint niet eerder dan het voorjaar 2008
...
C5 >> C6
Citroen to unveil new C5 next month
Wim Oude Weernink
Automotive News Europe
September 20, 2007—16:11 CET
On October 18, Citroen will brief the press on the next generation upper-medium C5.
The public debut could be as early as the Brussels auto show in January, Citroen sources say. In the first quarter of 2008, the C5 will add a station wagon version.
Designed under Citroen head of design Jean-Pierre Ploue, the Citroen C5 Airscape concept study that debuted this month at the IAA in Frankfurt revealed many details of the production version of the new C5.
The new C5 is an evolutionary development of PSA’s upper-medium platform 3, which also underpins the Citroen C6 flagship and the Peugeot 407. All are built at PSA’s upper-medium platform-dedicated plant in Rennes, France.
Possible C5 options include an innovative traction control system and an energy-saving start-stop system with brake regeneration.
Citroen sources did not say whether the new C5 will again have the brand’s traditional hydro-pneumatic suspension or instead the simplified air suspension offered on some upmarket versions of the C4 Picasso minivan.
The new-generation C5 replaces a version that was introduced in late 2000. Sales of that C5 peaked in 2002 at 146,678 units after a station wagon body style was added. But plagued by initial quality problems, sales steadily dropped, falling to 67,353 last year. In the first seven months this year, C5 sales dropped to 31,806 units from 44,046 in the same period of 2006, according to JATO Dynamics. Even the C5’s sister model within PSA/Peugeot-Citroen, the Peugeot 407, sold 82,532 units.
In this segment, the VW Passat is the market leader, with 195,301 units sold in the first seven months.
The C5 Airscape also indicates that Citroen is considering developing a convertible on the platform.
Official Citroen sources are tight-lipped about that option. But the French carmaker is conducting a detailed market research for an upper-medium convertible, which could make its public debut in 12 months at the 2008 Paris auto show, industry sources say.
___
Bron : Automotive News
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
de instapversie van de huidge C5 + 2.2hdi exclusive + 2.2hdi exclusive automaat worden eind deze maand gesloten, het zal dus niet lang meer duren voor de nieuwe C5 bij de dealers staat.
ik kan jouw berichtje niet ontcijferen “Worden deze maand gesloten” Wat bedoel je daarmee?