malle pietje schreef:Wist u overigens dat:
richting aangeven bij elke zijwaartse beweging verplicht is? Dus ook bij inhalen op de autosnelweg, ook bij terug gaan naar de vorige rijbaan, afslaan en voorsorteren?
Wist u dat dit (volgens mij) niet waar is, of in ieder geval anders wordt gedoceerd?
Terug naar de vorige rijbaan (in geval van 2) is geen verplichting, bij meerdere banen wel. Ik doe het overigens altijd, is een automatisme (heb het vaak niet eens door).
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Bas schreef:Als er iemand zijn richting aangeeft ben ik het wel en dan bedoel ik niet, richtingaanwijzer en aan meteen je stuur omgooien. Maar als jij met een gangetje van 125 op een vrachtwagen afrijdt die 89 rijdt en je zet je richtingaanwijzer op tijd aan, laat niemand je er tussen. Iedereen denkt op dat moment “bekijk het maar, dan zit ik straks achter zo’n malloot die maar 120 rijdt”. Ik kan geen 500 meter met mijn richtingaanwijzer aan blijven rijden. Dat doe ik net voordat ik naar links wil, met wat marge natuurlijk.
En ik pas mijn snelheid wel aan hoor, maar de meesten rijden geen 130 en ik ben echt niet van plan om 150 te gaan rijden om er tussen te kunnen.
Anticiperen komt vóór je richting aangeeft, dus uit je verhaal maak ik inderdaad op dat je moeite hebt met anticiperen. Tenslotte geef je richting pas aan als je ook weet dat je er tussen past en mag en kan?!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Menno. schreef:Richting aangeven om van baan te verwisselen mag en doe je pas wanneer het kan , niet eerder ... ( op snelweg ) ...
Dat zeg ik….. G*MM*!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Menno. schreef:Richting aangeven om van baan te verwisselen mag en doe je pas wanneer het kan , niet eerder ... ( op snelweg ) ...
Inderdaad. Is in Frankrijk trouwens ook weleens verwarrend als je op een 3 baansweg rijdt en een Fransoos is op de midelste baan bezig met inhalen terwijl hij zijn knipperlicht aanhoudt. Als je dan op de linker baan rijdt lijkt het net alsof hij ook op de linker baan wil gaan rijden.
waterman771 schreef:Leuke poll hoor, maar jongens kom nou…
IK RIJD schrijf je NIET met DT!!!!
FF aanpassen, als was het maar voor de vorm….
Goed, dan nu mijn mening:
Ik rijd zo hard als ie gaat, en zo hard als de omstandigheden toelaten.
In de spits dus netjes en relaxed, is het rustig dan gaat het gas d’r op. 200+ is gewoon mogelijk in NL, als je je ogen maar heel goed gebruikt!
Dus, Waterman771, je vindt dat anderen zich aan de spellingsregels moeten houden, terwijl je jezelf niet aan de verkeersregels houdt..?
Hier denk ik het mijne van
Enfin, ikzelf probeer me aan de verkeersregels te houden, terwijl ik ook probeer zo min mogelijk spellingsfouten te maken. Dus ik rijd vrijwel altijd zo hard als ‘t mag. Binnen de bebouwde kom en bij baanvakken waar aan de weg wordt gewerkt houd ik me 100% aan de snelheid.
‘t Is trouwens veel relaxter (schrijf je dat zo?) en het kan een hoop geld schelen.
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Mmmm ik zelf rij ongeveer 140 km\h op de
A50 vanuit het werk naar huis (Vanuit Oss naar Ewijk) toe. Ik geef wel toe dat ik zo veel mogelijk links rij, het is niet goed! Ik weet het, maar ik hou van doorrijden.
Alleen S’morgens rij ik met 120 km\h naar het werk toeIik ben dan 20 min wakker als ik in de auto stap, en dan heb ik geen zin om door te rijden.
ik wil wel zeggen dat ik in de bebouwde kom, wel aan de snelheid hou! en bij slecht weer pas ik mijn snelheid aan.
Mzzll Gert
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Moeilijke poll, soms rij ik netjes de maximumsnelheid, meestal zit ik er tussen de 10 en 30 km/u boven.. Wel ben je dan vaak vooral bezig met het bestuderen van de berm, ‘t blijft toch ook een soort sport!
Ik rij standaard te hard.
Rij 2 keer in de week naar Groningen dus dan kan ik als ik wil me wel lekker uitleven op de A31 richten emden
Zo’n 1.6 HDI EB6V 110 PK haalt met gemak 190
Besteld 21 juli 2007:
Citroen C4 Image Berline EB6V
met bluetooth carkit.
Geleverd 9 februari
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Het was bij mij altijd “gassen” totdat er een keer een grijze astra aan het meegassen was…... en er ineens blauwe lampjes en een stopbord verschenen…... bijna rijbewijs inleveren En even voor al die mensen die denken: dat overkomt mij toch niet want ik let goed op en zie de onopvallende wagens, dream on, je hebt het echt niet door als ze achter je aan zitten.
Tegenwoordig is het hooguit 10 km/h of zo te hard maar eigenlijk eerder lekker tuffen. Ik maak me niet meer druk in het verkeer
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Over gassen gesproken. Ik ga morgen de chic bij Thijs ophalen. Op de terugweg naar Eindhoven kom ik op snelwegen waar ik normaal nooit kom; de A32 (Heerenveen Meppel),A28 (Meppel Zwolle) en de A50 (Zwolle Arnhem)...Wordt hier oha veel gecontroleerd of kan ik daar de Chic een beetje “leren kennen”?
zandvoorta schreef:Het was bij mij altijd “gassen” totdat er een keer een grijze astra aan het meegassen was…... en er ineens blauwe lampjes en een stopbord verschenen…... bijna rijbewijs inleveren En even voor al die mensen die denken: dat overkomt mij toch niet want ik let goed op en zie de onopvallende wagens, dream on, je hebt het echt niet door als ze achter je aan zitten.
Tegenwoordig is het hooguit 10 km/h of zo te hard maar eigenlijk eerder lekker tuffen. Ik maak me niet meer druk in het verkeer
Oh, dat is een goeie. Op de een of andere manier zijn er heel veel mensen (en dan bedoel ik echt veel) die mijn auto aanzien voor een onopvallende politie auto…. Of dat nou komt door de kleur (gris orageux) of door de GPS uitrusting die standaard aan mijn voorruit geplakt hangt, geen idee maar af en toe is het best lachen. Mensen die aan komen scheuren, ineens afremmen net achter me en me dan heel langzaam voorbij komen, onderwijl naar binnen turend of ik geen politie ben.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Volgens mij heb je geen snelheidslimiet op de fiets als dat wel zo was zal ik ook wel te snel rijden over de stoep…
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
@ Erik en Waterman
180+ :
Prima geen problemen mee, zolang je maar goed vooruit kijkt en niet boos wordt als er opeens iemand voor je rijdt
Maar zijn jullie niet bang voor je roze papiertje?
Ook al is het smorgens vroeg, er hoeft er maar eentje 1x te rijden
Goed een SM heb je niet voor niks en die bus is niet voor niks gechipt
Wat mij eigenlijk opvalt is dat er vaak ook rustig gereden wordt…
Het gebeurt mij vaak zat dat ik op de weg rijdt en denk ik rijdt ik nu zo achterlijk hard, terwijl het dan best mee valt (20 a 30 savonds).
Terwijl op het een andere keer op hetzelfde tijdstip precies anderssom is, dan denk ik rijdt ik nu zo langzaam of…?
@Autofan
Op de stoep fiets je atijd te hard, want daar mag jij helemaal niet fietsen
ik rij altijd te hard maar wel op een goede manier
verder is een politie auto heel makkelijk te zien ze zitten er namelijk altijd met 2 of meer in
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
citroenc2 schreef:ik rij altijd te hard maar wel op een goede manier
en bedoeld dat je veel te hard rijdt ?