Nou gefeliciteerd! Het genieten kan nu echt beginnen .
Gefeliciteerd!
Test
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gefeliciteerd! Veel plezier er van, nu maar hopen op een paar mooie open-dak-dagen.
Totaal aantal Berichten: 1349
- BX SPORT
- 2CV Special
gefeliciteerd, en hopen op een mooie na-zomer!
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Kom je met de eend naar Frankrijk Daan?
Test
Totaal aantal Berichten: 1986
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Thijsvandebles schreef:Kom je met de eend naar Frankrijk Daan?
ja , maar ik denk wel dat ik alleen het weekend kan, maar kom wel in ieder geval
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Net een km of 100 gereden met de 2CV, er zijn nog wel enige bijgeluiden (dit zat wel 2cv eigen zijn denk ik)
en nog iets: hij wil niet meer aanslaan, de startmotor draaid wel goed, en met aanslepen start de 2cv wel gewoon, echter blijft hij ook niet stationair draaien, schoke een klein stukje in en hij blijft wel lopen.. (wel enig gestotter)
iemend misschien wat tips?
bvd, hij rijdt wel erg lekker trouwens
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Start ze koud wel goed en warm slechter/niet?
Heb je de ontsteking gechecked? Benzinefilter fris? Klepjes staan netjes?
Kortom, begin met het uitsluiten van oorzaken. Succes!
Vertel eens iets over de bijgeluiden, het zal wel niets met je startprobleem te maken hebben, maar los van de gewoonlijke kraakjes, dakwappers enzo zou een 2CV ook gewoon zonder vreemde bijgeluiden moeten kunnen rijden.
Wanneer treden de geluiden op, bijhet schakelen, bochtenwerk, optrekken enzovoorts?
patje74 schreef:Start ze koud wel goed en warm slechter/niet?
Heb je de ontsteking gechecked? Benzinefilter fris? Klepjes staan netjes?
Kortom, begin met het uitsluiten van oorzaken. Succes!Vertel eens iets over de bijgeluiden, het zal wel niets met je startprobleem te maken hebben, maar los van de gewoonlijke kraakjes, dakwappers enzo zou een 2CV ook gewoon zonder vreemde bijgeluiden moeten kunnen rijden.
Wanneer treden de geluiden op, bijhet schakelen, bochtenwerk, optrekken enzovoorts?
starten gaat inderdaad minder als hij warm is denk ik, ik heb nog niet echt kunnen chekken naar die dingen omdat ik in het donker op een boeren opritje stond..(viel uit voor rood licht) dus morgen maar even naar kijken of ik wat kan vinden,
dat geluid is een soort schrapend geluid vooral bij gas terug.. best wel duidelijk zowel binnen als buiten de auto.. misschien slim om er heel even iemand in te laten rijden die 2cv’s gewent is want het is natuurlijk niet te vergelijken met een bx
tot zover bedankt voor je antwoord patje!
gr daan
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Koud wel en warm niet starten is waarschijnlijk je ontsteking! Afremmen op de motor geeft normaal een harder jankgeluid dan bij een BX, waarbij dit vrij stil is. Maar het is ook niet de bedoeling dat er een schrapend geluid bij te horen valt. Heb je de bakolie al eens gechecked of vervangen? Vaak zit de olie er al een eendeleven in en doet een vervanging wonderen!
Oke dan zal ik morgen ook eens naar de bakolie gaan kijken, had alleen de motorolie nog maar bekeken (rij net vanaf vandaag pas in de 2CV)
ontsteking.. hm, ook als je met rijden niks merkt? dankje ik kan er in ieder geval wat mee!
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
De ontsteking is, ook als het rijden verder goed gaat, een goede mogelijkheid. Ik heb dit zelf eens mogen ervaren. Het starten ging prima, het rijden nog beter, maar toen ik moest tanken had ze er geen zin meer in. Even laten afkoelen en ja hoor, starten >> lopen…
Je kunt na vele startpogingen ook even de bobine ompolen. Dus gewoon de 2 stekkertjes op de bobine omdraaien. Dit wil ook wel eens helpen.
Nou, ben nu al een paar dagen lekker aan het rijden, paar 100km achter de rug,
paar dingen nog te doen:
-starten mar wel wat beter als hij warm is
-olie? lekkage, (natte motorruimte, zelfs onderkant van kap is een beetje nat)
-1band loopt langzaam leeg
Ondertussen zit er een andere bumper op de de orginele kleur grijs en de nummerplaat op de motorkap waar die hoort,
Ook heb ik de clinglateur? vervangen omdat de raw niet meer knipperden.
Binnenkort komen er wel wat fotos bij
Gr Daan
Waar ligt de Beemster ?
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Waar ligt de Beemster ?
in’t westen maar dan (bijna) de kop
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar