Hallo citrofielen!
De fusees van mijn BX zijn versleten, evenals de schijven/blokken voorzijde. De onderdelen zijn niet te duur, maar de garage rekent een achterlijk bedrag voor een in mijn ogen toch niet zo’n ingewikkelde montage.
Ik heb echter geen fuseetrekker en ook niet zo’n vreemde dopsleutel om de remklauwen mee los te maken. Wie o wie kan mij hierbij helpen of weet een adres waar dit een beetje voordelig kan worden gemaakt?
Alvast bedankt voor de hulp! Gegroet
Laurensz
Als DeGaulle zijn leven aan een Citroën dankt, wie durft er dan nog te beweren dat een Citroën niet goed zou zijn?
Ex-auto’s: 12 BX-en, 3 x CX, 1 x Visa, 1 x ZX
Nu: XM 2.1 D 12 Berline 1991, GS 1220 1978, Ami 8 Break 1978
Ik heb ook geen trekker helaas, maar bel even Hegru in Veldhoven 040-2541261. Die doen dat vast tegen een vriendenprijsje.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 1349
- BX SPORT
- 2CV Special
Je remklauwen zitten met 2 bouten 19 aan de achterkant vast, niet die 2 bouten die jij bedoelt, dat zijn 5 kanten.
Voor die fusees heb je een speciale dop nodig.
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Zoals Michel al schrijft is een standaart dop 19 genoeg voor je remklauwen.
Als je het hele fuséé lichaam loshaalt, dus veerpoot eruit, stuurkogel eruit, aandrijfas eruit, kun je die in de werkbank zetten, en er een metalen staaf of strip aan vast lassen. Dan draai je de kogel er zo uit. En soms als je geluk hebt wil het met een grote tang.
Of gewoon een 2de hands fuséé lichaam met een goede kogel en een goed wiellager monteren. Doe ik in een kwartier.
Test
Totaal aantal Berichten: 1349
- BX SPORT
- 2CV Special
Ik heb vanmiddag toevallig het fuseelichaam bij mijn bx vervangen, ivm rot wiellager. Dit is goed te doen en zit je niet met die fusee te klooien.
Alleen mij lukte het niet in een kwartiertje.
Op de grond duurde het wel wat langer maar veel werk is het niet.
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge