erik wijngaarden schreef:citroenc2 schreef:ik rij altijd te hard maar wel op een goede manier
en bedoeld dat je veel te hard rijdt ?
ik rij vaak te hard ja maar alleen als het kan en op de snelweg nooit in de stad bijv omdat het risico veel groter is daar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
citroenc2 schreef:
verder is een politie auto heel makkelijk te zien ze zitten er namelijk altijd met 2 of meer in
Tuurlijk, je ziet ze wel, dacht ik ook altijd. Not dus, ze houden zoveel afstand dat je het echt niet doorhebt maar ach, als je naief wilt zijn…..
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
zandvoorta schreef:citroenc2 schreef:
verder is een politie auto heel makkelijk te zien ze zitten er namelijk altijd met 2 of meer in
Tuurlijk, je ziet ze wel, dacht ik ook altijd. Not dus, ze houden zoveel afstand dat je het echt niet doorhebt maar ach, als je naief wilt zijn…..
ik denk ook dat het te maken heeft welk soort wegen je rijd vaak
verder ligt het er ook aan hoe je weggedraag is denk ik en in wat voor auto je rijdt
als ik met de cx of xantia rijdt heb ik nooit ergens last van maar zo snel ik de 16v pak
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
zandvoorta schreef:citroenc2 schreef:
verder is een politie auto heel makkelijk te zien ze zitten er namelijk altijd met 2 of meer in
Tuurlijk, je ziet ze wel, dacht ik ook altijd. Not dus, ze houden zoveel afstand dat je het echt niet doorhebt maar ach, als je naief wilt zijn…..
Klopt wel voor een deel hoor
Ze rijden tegenwoordig ook verschillende auto’s
de standaard Astra’s en Golfjes..
Maar ook van A4 tot snelle seat Leon
Van die verwacht je het wat minder
Ook naar de kleur kijken.
Als er iets geels of roods achter je zit kan je ervanuit gaan dat ze het niet zijn
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
robb schreef:
Dus, Waterman771, je vindt dat anderen zich aan de spellingsregels moeten houden, terwijl je jezelf niet aan de verkeersregels houdt..?
Ik vind niets, ik erger me enkel een stomme spelfout. D´s waar T´s moeten staan, DT´s waar ze niet horen en in plaats van ” m’n” schrijft iedereen tegenwoordig ” Me”......En wat die verkeersregels betreft vraag ik me af wat dat in godsnaam met de spellingsregels te maken heeft???
Als ik 300 km/h wil rijden en ik breng daarbij geen anderen in gevaar dan moet ik dat lekker zelf weten
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
oudelut schreef:malle pietje schreef:Wist u overigens dat:
richting aangeven bij elke zijwaartse beweging verplicht is? Dus ook bij inhalen op de autosnelweg, ook bij terug gaan naar de vorige rijbaan, afslaan en voorsorteren?Wist u dat dit (volgens mij) niet waar is, of in ieder geval anders wordt gedoceerd?
Terug naar de vorige rijbaan (in geval van 2) is geen verplichting, bij meerdere banen wel. Ik doe het overigens altijd, is een automatisme (heb het vaak niet eens door).
Volgens mij wordt elke bestuurder geacht zo rechts mogelijk aan te houden, ook op auto snelwegen met meerdere rijbanen. We hebben niu eenmaal geen keep your lane systeem. En ik vermoed dat de gemiddelde Nederlander met dat systeem ook niet overweg zou kunnen, gezien het gemiddelde rijgedrag. Voorbeelden daarvan staan al uitgebreid in het draadje beschreven.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik hoef niet zonodig te hard te rijden, maar ik heb er een bloedhekel aan om achter iemand te rijden. Als degene voor me dus keurig de maximumsnelheid rijdt, heb ik twee keuzes: A) ik doe het wat rustiger aan en B) ik geef een beetje gas bij. Meestal kies ik voor B.
probleem echter is dat je dan al snel weer achter de volgende zit. Na een paar keer B gekozen te hebben, kies ik dan meestal voor A.
hogervp schreef:oudelut schreef:malle pietje schreef:Wist u overigens dat:
richting aangeven bij elke zijwaartse beweging verplicht is? Dus ook bij inhalen op de autosnelweg, ook bij terug gaan naar de vorige rijbaan, afslaan en voorsorteren?Wist u dat dit (volgens mij) niet waar is, of in ieder geval anders wordt gedoceerd?
Terug naar de vorige rijbaan (in geval van 2) is geen verplichting, bij meerdere banen wel. Ik doe het overigens altijd, is een automatisme (heb het vaak niet eens door).
Volgens mij wordt elke bestuurder geacht zo rechts mogelijk aan te houden, ook op auto snelwegen met meerdere rijbanen. We hebben niu eenmaal geen keep your lane systeem. En ik vermoed dat de gemiddelde Nederlander met dat systeem ook niet overweg zou kunnen, gezien het gemiddelde rijgedrag. Voorbeelden daarvan staan al uitgebreid in het draadje beschreven.
Klopt! Ik bedoelde eigenlijk alleen dat bij terugbewegen naar de rechterrijbaan (in geval van 2baans-snelweg) knipperen niet verplicht is, althans niet zo wordt onderwezen… Bij meerdere banen is het knipperen weer wel verplicht, omdat er ook iemand vanuit de derde baan zijdeling zou kunnen bewegen.
Los van of het verplicht is, het is gewoon fatsoenlijk om je medeweggebruikers (op tijd) te informeren wat je doet/gaat doen, toch?!
Ik lees veel over snel rijden en onopvallende surveillance-wagens en “goed voor je kijken” en zo. Ik ben op de snelweg (en circuit) domweg gewend (mede dankzij meerdere gevorderde rij-opleidingen) om 80% van mijn aandacht naar achteren te richten. Daarmee kun je veel beter anticiperen op de mensen om je heen. Hoe hoger de snelheid, hoe meer die aandacht verschuift naar voren, maar bij 140 heb ik nog steeds een 70/30-verhouding (achter/voor)...
@Bas: ik vind het niet zo gek dat mensen jou dubbelchecken: je rijdt C5 Break (mogelijk ook nog in zilver of donkerblauw?) en hebt apparatuur onder je spiegel hangen. Dom om bij die signalen naïef te zijn?! Dan inderdaad even checken hoeveel personen er aan boord zijn en wat de apparatuur inhoudt.
Overigens lijk ik door mijn reacties misschien een scheurmonster, maar ik rij zelden écht te hard. Tuurlijk, ik hou een marge van 10 km/h aan (op de snelheidsmeter), en tijdens een rustige nacht misschien wel 30, maar ik blijf in ieder geval binnen de grenzen van de OvJ (die boven de 30 km/h de strafmaat bepaalt). Overigens rijd ik bij wegwerkzaamheden nagenoeg altijd de voorgeschreven snelheid (+ 2 a 3 km/h). Ik bedenk me dan maar: mijn vader zou ook wegwerker hebben kunnen zijn?! Die wil ik er niet onder hebben… Voor écht hoge snelheden ga ik naar Duitsland of naar het circuit.
@Waterman: voor wat betreft spelling sluit ik me helemaal bij je aan (hemeltergend), maar dat is helaas niet alleen bij dit onderwerp/forum het geval. Helemaal irritant zijn de mensen die niet blind kunnen tikken, daarom alleen maar op hun toetsenbord kijken, toch af-en-toe mistikken, en vervolgens posten zonder hun bijdrage eerst door te lezen…
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
in woongebieden rij ik vlot maar niet te snel, landelijke baantjes is meestal ook om en bij de juiste snelheid
maar snelweg is een SNELweg, gelukkig gaat mijn Berlingo geen 160 en dus .....
rij er we vaak 125/130 en af en toe 140
ooit was het anders, 220/240
ops:
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ik doe zo veel mogelijk men best om me netjes aan de snelheid te houden.
Behalve in veel 30km zones, dat is vaak ondoenlijk voor mij
Op de snelweg rijd ik zo’n 125kmh, zodat ik lekker met het verkeer mee kom. Snel rijden doe ik wel in duitsland. (autobahn is 15min rijden vanaf hier)
Mocht ik te hard rijden, (wat wel eens gebeurt ops: ) blijf ik altijd onder de 30km te hard. Soms rijdt ik onbewust te hard, je rijdt immers zo 100 waar je 80 mag. (ik iig wel met de Digit)
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
hier is de regel vanaf 40/uur te snel loopt je rijbewijs gevaar
in een zone is dat al vanaf 20/uur te snel
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Altijd te hard, maar niet harder dan 15km…. (meestal)
Vanmiddag rolde er weer een schikking binnen..
toen mijn vrouw boos riep “4km te hard,en 16 euro boete” was ik blij
Die kon dus nooit van mij zijn mijn tarief begint bij 30 euro ofzo….
In de agenda gekeken, ja hoor…..ze was met haar moeder wezen shoppen…..
In de bebouwde kom en op de secundaire wegen houd ik mij altijd netjes aan de opgegeven snelheden.
Op de snelweg ga ik gewoonlijk tussen 130 en 140 km/uur
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
Inderdaad, in de bebouwde kom hou ik me ook aan de snelheid. Op B-wegen gaat ‘t gas er op (100 ipv 80), op de snelweg meestal 130 km/u. En dat is eigenlijk alleen maar omdat die V6 anders een draaikolk in de tank veroorzaakt… En daarnaast ben ik ‘t roze papiertje ook al bijna kwijtgeraakt een aantal jaren terug…
Verkeersergernis nr. 1 voor mij: Als je 80 mag, rij dan ook 80 en niet 65-75 km/u. Elke dag rij ik op zo’n traject en je hebt er altijd van die vervelende lui tussen die structureel de boel ophouden door onder de toegestane snelheid te gaan rijden. Soms betrap ik me dan ook op asociaal rijgedrag door ‘s flink op de toeter te gaan als ik ze dan eindelijk voorbij kan . Ik moet trouwens zeggen dat nu ik vakantie heb, ik een stuk relaxter achter het stuur zit dan op die dagen dat ik van huis naar werk en terug ga…
Citroënloos
Arjan Verkade schreef:
@Autofan
Op de stoep fiets je atijd te hard, want daar mag jij helemaal niet fietsen
Oh nee? De politie deed er anders niks tegen vanochtend om 6 uur