Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Binnen de bebouwde kom houd ik me aan de snelheid. Soms wil ik nog wel eens langzaam reageren (uitrollen) op snelheidswijzigingen (van 80 naar 50 bv). Op de snelweg zit ik standaard 5 tot 10 km/u boven de maximumsnelheid. Dit omdat ik denk dat ik dat nog wel goed kan praten met ‘tellerafwijking’ en dergelijke, alhoewel ik weet (GPS) dat de teller van m’n BX prima geijkt is. In het buitenland rijd ik meestal harder.
En in m’n GS rijd ik om te genieten, hoe langer het duurt, hoe beter
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
op de 6 km woon-werkverkeer passeer ik 18 verkeerslichten en omdat de “groene golf” is uitgestorven, háál ik de maximum toegestane snelheid binnen bbk niet eens…
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
mkatgert schreef:
En in m’n GS rijd ik om te genieten, hoe langer het duurt, hoe beter
Ik merk dat ik in m’n GS ook een stuk rustiger rijd dan in de SM. Zo tussen de 120 en 130 loopt ze het fijnst. ( vind ik dan hé.....)
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ik herken helemaal niet dat de gemiddelde nederlander zich niet aan de max. snelheid houdt. nederlanders rijden zo langzamerhand allemaal langzamer dan dat. dit is eerlijk gezegd mijn grootste ergernis in het verkeer: niet doorrijden. ik wil wel gewoon doorrijden, maar moet doorlopend inhalen, op de rem voor iemand die vind dat je best op de linkerbaan 100 of 110 kan rijden.
en ik rijd niet hard: ik hoor in de categorie maximaal 10 km te hard op de snelweg. op 80 km wegen houdt ik me redelijk aan de snelheid.
FutureBXChicdriver schreef:
Als ze nou eens gewoon met die constante snelheid achter elkaar blijven rijden…Ze moeten op alle snelwegen een inhaalverbod voor vrachtwagens instellen, niet alleen op bepaalde stukken en tijden. Behalve ‘s nachts natuurlijk.
ik weet niet of iemand anders het al heeft opgemerkt, maar dit is een heel slecht plan. je krijgt een enorme rij vrachtwagens op de rechterbaan die heel erg vervelend kan worden als jij net wilt invoegen of uitvoegen op een snelweg.
ALtijd 10 km te snel sinds ik een Garmin heb.
Zij gaf aan dat ik 111 reed terwijl de teller toch keurig op 120 stond.
Deze afwijking zit er trouwens ook in mjn kilometerteller.
Volgens de routeplanner was het 1245km naar mijn vakantie bestemming.
Bij aankomst stond er bijna 1350 op de klok.
En ik maar denken dat ik 1 op 10 haal…....
Arie
C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km
___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex: Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000
Nicci schreef:ik herken helemaal niet dat de gemiddelde nederlander zich niet aan de max. snelheid houdt. nederlanders rijden zo langzamerhand allemaal langzamer dan dat. dit is eerlijk gezegd mijn grootste ergernis in het verkeer: niet doorrijden. ik wil wel gewoon doorrijden, maar moet doorlopend inhalen, op de rem voor iemand die vind dat je best op de linkerbaan 100 of 110 kan rijden.
en ik rijd niet hard: ik hoor in de categorie maximaal 10 km te hard op de snelweg. op 80 km wegen houdt ik me redelijk aan de snelheid.
Rijd je in de spits of buiten de spits? In de spits probeert iedereen door zijn voorganger heen te rijden met een zo hoog mogelijke snelheid. Buiten de spits probeert men juist zo veel mogelijk oponthoud te veroorzaken inderdaad.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
ik rijd meestal niet in de spits.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Mijn principe is: Tijd is een ruim begrip, en haast is te weinig tijd.
Zelf kom ik overal met 100-110 op de rechterbaan, en vertrek altijd ruim van tevoren.
De dagelijkse visa rijdt met die gedachte extreem zuinig en al even betrouwbaar…
Met de cx GTi is het van hetzelfde laken een pak, ook 110-120, en een verbruik van 1 op 13… (jaaaaaren terug, )
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Voor t alle dagelijkse werk rijd ik in een Frod Tanshit,en haast heb ik er eigenlijk zelden mee. Rijd er zo op de snelweg (als de ruimte ervoor is) zo rond de 120,netjes dus,al zeg ik t zelf
Heel af en toe mag t dieseltje lekker brullen tot max wat zo tegen de 170 ligt,als t niet te hard waait
Moet er soms toch wel een beetje lol mee hebben,toch :
Met de eend rijd ik altijd relaxed en beheerst,tenminste als ik alleen rijd en niet in colonne. T liefst over de onverharde wegen,dakje open zodat je dan alles om je heen goed kan horen,zoals de vogels e.d
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik houd me (bijna) altijd aan de snelheid
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Tijdens de spits kom ik niet eens boven de 110-120, maar er zijn altijd mafkezen die wel heel graag naar hun baas willen en op die stukken het liefst overal dwars doorheen willen rijden. Onbegrijpelijk.
Ik sta liever 20 minuten eerder naast m’n bed, geef m’n lief nog een knuffel en ga op m’n gemak ontbijten, douchen en op m’n gemak weg.
Resultaat, ik op m’n gemak, lief op d’r gemak en geen gezeik met de baas.
Alleen buiten de spits en in de avonduren, gaat het pedaal op de snelle comfortstand.
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Willem schreef:Tijdens de spits kom ik niet eens boven de 110-120, maar er zijn altijd mafkezen die wel heel graag naar hun baas willen en op die stukken het liefst overal dwars doorheen willen rijden. Onbegrijpelijk.
Ik sta liever 20 minuten eerder naast m’n bed, geef m’n lief nog een knuffel en ga op m’n gemak ontbijten, douchen en op m’n gemak weg.
Resultaat, ik op m’n gemak, lief op d’r gemak en geen gezeik met de baas.Alleen buiten de spits en in de avonduren, gaat het pedaal op de snelle comfortstand.
Hmm, dan kom ik meer in de buurt van die malloot die graag overal tussendoor jast, want 20 minuten eerder uit bed is natuurlijk jereinste gekkewerk! En ontbijten doe ik mooi in de auto, daarvoor sta ik niet 1 minuut eerder op!
Edit, vanmorgen heb ik ook nog de 150 op de teller kunnen aantikken. Natuurlijk van korte duur, want even verderop verzamelt het verkeer zich weer, maar mn slaap is me heilig, iedere minuut extra is meegenomen! Nu geniet ik nog van de rustige wegen ‘s ochtends en ‘s middags, over een week is de rest van nederland weer terug en haal ik het niet meer in een uur…..
Kan iemand mij overigens uitleggen waarom er in de ochtendspits en avondspits direct file onstaat zodra het begint te regenen of donker is in de winter?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
€
Tegenwoordig houd ik me stipt aan de regels.
Afgelopen maand heb ik de volgende bekeuringen gekregen:
snelheid => €60 ( 18 km te snel)
snelheid => €23 (9 km te snel)
snelheid => €69 (19 km te snel)
gordel niet om => €75
rijbewijs niet bij me = €50
en er komt er nog één aan, want de flits heb ik gezien.
Ik ben verder een rustige rijder. Het lastigste vind ik die 100 km. wegen. In het noorden rijdt daar vaak geen kip, zijn prima onderhouden, breed etc. Dan ga je automatisch richting 120 op je teller. Dagelijks rijd ik over zo’n weg. ( Emmen -Drachten), vandaar deze trieste oogst…........
Zonde van het geld, dat overkomt me niet meer hopelijk.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
zodra het regent gaan mensen afstand houden en dan passen er botweg minder auto’s op de weg… Dus file.
In het donker het zelfde verhaal.
( is mij eens uitgelegd..)