Zit voor mijn pa even te kijken, zag een 2.0 16V op G3 staan, maar hoor zojuist dat die wel 350.000 heeft gelopen.
nu werk ik zelf ook in een garage, en weet ik dat de zuigers nogal wat speling krijgen bij dat soort standen op LPG, maar zijn die blokken verder een beetje goed?
Ik wou eigenlijk gewoon even wat ervaringen horen ...
Citroën D Special 1970
Op zich zijn de blokken bijna niet kapot te krijgen. Let wel ff op je koppakking, die kan na 350k met LPG wat minder zijn.
Ik snap niet waarom niet iedereen XM rijdt.
ik zal eens even gaan kijken dan ...
Citroën D Special 1970
Ik rij nu inmiddels een 20.000 km ron din een 2.0 16v op benzine. Eigelijk vind ik het een heerlijk blok. Ervaring met andere blokken in de XM heb ik niet dus misschien zou ik zo verkocht zijn aan een V6 of een TD.
Persoonlijk vind ik het een lekker soepel blok waar je pittig mee kan rijden maar ook heerlijk lui.Je hoort wel boven de 130 dat er gewerkt gaat worden daar voorin, maar ja, daar is tie voro gemaakt he…
Re: 2.0 16v ... is dat wat?
OscarTZDTurbo schreef:Zit voor mijn pa even te kijken, zag een 2.0 16V op G3 staan, maar hoor zojuist dat die wel 350.000 heeft gelopen.
nu werk ik zelf ook in een garage, en weet ik dat de zuigers nogal wat speling krijgen bij dat soort standen op LPG, maar zijn die blokken verder een beetje goed?
Ik wou eigenlijk gewoon even wat ervaringen horen ...
Welk jaar is die? 1994-1995-begin 1996 hebben ze heel snel last van kantelende zuigers. Verder oerdegelijke blokken waar heel erg op de distributie gelet moet worden. Er staat 120.000 km of 5 jaar voor, maar het zal de eerste xm 16v niet zijn waarbij die vroegtijdig kapot gaat. Ik heb er laatst nog een gehad die was na 3 jaar en 50k km kapot gegaan.
Xsara Coupe
Re: 2.0 16v ... is dat wat?
Xsara Coupe schreef:OscarTZDTurbo schreef:Zit voor mijn pa even te kijken, zag een 2.0 16V op G3 staan, maar hoor zojuist dat die wel 350.000 heeft gelopen.
nu werk ik zelf ook in een garage, en weet ik dat de zuigers nogal wat speling krijgen bij dat soort standen op LPG, maar zijn die blokken verder een beetje goed?
Ik wou eigenlijk gewoon even wat ervaringen horen ...
Welk jaar is die? 1994-1995-begin 1996 hebben ze heel snel last van kantelende zuigers. Verder oerdegelijke blokken waar heel erg op de distributie gelet moet worden. Er staat 120.000 km of 5 jaar voor, maar het zal de eerste xm 16v niet zijn waarbij die vroegtijdig kapot gaat. Ik heb er laatst nog een gehad die was na 3 jaar en 50k km kapot gegaan.
Xsara Coupe
het betreft nu een wagen uit september ‘96, waarbij 40.000 geleden de kop en distributie vervangen zouden zijn. Dus niet die met 350.000 op de teller.
Maar ja wat kan je aan zo’n distributieriem doen dan, gewoon om de 10.000 even kijken? Soms kan je aan de riem wel een beetje zien hoe het er aan toe is ..
Ik zal er eens goed naar gaan kijken, bedankt voor de bruikbare tip iig
Citroën D Special 1970
Of het van te voren te zien is, geen idee. Gewoon een aandachtspuntje.
Heb zelf ook een 16v gereden en ik moet zeggen dat het heerlijke motoren zijn!
Lekker soepel en voldoende vermogen. Maarja, toen kreeg ik de kans mijn huidige v6 te kopen, en das toch wel een heel ander kaliber auto. Veel meer luxe en vooral een heeeeeeel andere motor
Ps. Ik weet niet wat je budget is, maar ik weet in belgie nog een hele mooie 16v break te koop. Groen met beige leer en origineel iets van 38.000 km.
Xsara Coupe
Het is voor mijn vader
En het moet per se G3 zijn ... toch kilometers maken eh
Citroën D Special 1970
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
16v rijdt perfect!
Mijn slagschip heeft nu 350000 kms gelopen en nog steeds geen rammels en rare piepjes of kraakjes.
Mits juist onderhouden zou het geen enkel probleem moeten zijn.