Totaal aantal Berichten: 245
- Xsara 1.6i coupe chrono
Zou iemand mij kunnen vertellen wat remschijven (voor) kosten????
Het gaat om een xm 2.0i 1990.
alvast bedankt.
Gr mark
Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Rond de 140 euro ex. remblokken.
schijven ongeveer 100 euro
blokken +-60 euro
citroenc2 schreef:schijven ongeveer 100 euro
blokken +-60 euro
voor 2 neem ik aan????
waar heb je die vandaan want op mijngarage.nl heb ik een offerte laten maken en daar kwam ik op:
schijven en blokken (en montage): €292,-.
alleen blokken: €100,-
Gr mark
kijk even op h base
een garage maakt vaak heel erg veel winst op de onderdelen dus shoppen loont vaak wel als je het zelf kan vervangen
Ja we kennen iemand die dat kan en die was begonnen voor alleen blokken.
Maar die heeft geen ervaring met het hp systeen, en zei dat er een 3 bout zit en die durfte hij niet los te halen omdat hydrolische leiding aan zat zei hij.
Iemand die me wat duidelijkheid kan geven over hoe te vervangen??
Gr mark
Totaal aantal Berichten: 5164
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
mark15 schreef:Iemand die me wat duidelijkheid kan geven over hoe te vervangen??
Hierin is de Haynes je beste vriend… Handig om deze even te kopen, hierover staat een sticky in dit subforum. Het geld heb je zo terugverdiend. Ik weet niet over welke bout je kennis het heeft, maar ik weet wel zeker dat je hem kan laten zitten
Remschijven en blokken kan je hier goedkoop bestellen. Rond de 100 euro ex blokken. Montage is nog geen uur werk, het is crimineel dat ze daar 300 euro voor vragen.
Groet,
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Ree schreef:mark15 schreef:Iemand die me wat duidelijkheid kan geven over hoe te vervangen??
Hierin is de Haynes je beste vriend… Handig om deze even te kopen, hierover staat een sticky in dit subforum. Het geld heb je zo terugverdiend. Ik weet niet over welke bout je kennis het heeft, maar ik weet wel zeker dat je hem kan laten zitten
Remschijven en blokken kan je hier goedkoop bestellen. Rond de 100 euro ex blokken. Montage is nog geen uur werk, het is crimineel dat ze daar 300 euro voor vragen.
Groet,
Ree
die laatst vernoemde site is inderdaad erg goedkoop. Haal daar wel vaker spullen, gaat prima.
300 incl. montage is best wel veel ja
Citroën D Special 1970
Bedankt iedereen.
Zijn die boeken niet naar het nederlands vertaald??
Is wat makkelijker
Gr mark
Ree schreef:Remschijven en blokken kan je hier goedkoop bestellen. Rond de 100 euro ex blokken. Montage is nog geen uur werk, het is crimineel dat ze daar 300 euro voor vragen.
Groet,
Ree
Ik heb daar nu 2x schijven (en blokken) gekocht en beide keren zat er een hoepel bij. Ze mogen dan goedkoop zijn, maar daar is het product ook naar.
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 2152
- C3 1.4 VTi Exclusive
Is dat zo, Serge, ik was net van plan daar schijven te bestellen..
Serge schreef:Ree schreef:Remschijven en blokken kan je hier goedkoop bestellen. Rond de 100 euro ex blokken. Montage is nog geen uur werk, het is crimineel dat ze daar 300 euro voor vragen.
Groet,
Ree
Ik heb daar nu 2x schijven (en blokken) gekocht en beide keren zat er een hoepel bij. Ze mogen dan goedkoop zijn, maar daar is het product ook naar.
Ja dat had ik al een beetje verwacht want er kan nooit zoon prijsverschil in zitten.
Dan moet het wel van een mindere kwaliteit zijn.
Toch liever origineel.
Gr mark
Op het gebied van remmen ga ik iig niet meer bezuinigen. Hoewel je met regelmaat Brembo tegenkomt voor XM met redelijke kortingen. Das best interessant.
Animal triste post coitum
Grappig om dit hie rnu te lezen.
Ik vroeg me heel erg af of die autopartsonline eenb beetje goed spul kon leveren. Schijnbaar niet dus.
Wat ik overigens wle ff wil meldne: de marge die op remschijven en blokken zit is zeeeer behoorlijk hoor. Ik heb eens een ochtendje bij absbrake systems aan de telefoon gezeten en gezien welke prijzen er gehanteerd werden voor de garage bedrijven. Geloof me, je hoeft geen medelijden met ze te hebben….
Ik betaalde voor de schijven voor van een 2.0 16v xm uit ‘94 130 ex bij de Brezan. Delphi stond er op de doos maar das geloof ik hetzelfde wat een dealer erop schroeft. ( gok ik)
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
OK, dan zal ik mijn ervaring hier ook maar even neer gooien. Ik heb nu een keer of vier een bestelling bij hun gedaan, en alles kwam snel en in goede orde bij mij binnen.
Na de bestelling via internet wordt dit telefonisch gechecked, daarna gaat het de deur uit.
Ik heb nimmer het idee gekregen dat de verkregen remblokken een andere kwaliteit hadden dan de vorige set, ik heb echter nooit schijven bij hun besteld.
schijven,,,
vaak gaat het al mis bij de montage.
het vervangen is simpel, maar de voorbewerking word vaak overgeslagen.
je zult de pasvlakken goed schoon moeten maken, als er wat vuil of roest tussen zit, staat de schijf scheef in de remklauw.
en dan heb je vrij snel trillende remmen.
ook hard afremmen, en dan de remmen vasthouden bij stilstand kan kromme of trillende remmen geven.
de hitte in de schijf word dan niet gelijkmatig afgegeven, maar tekt naar de remblokken, die vast tegen de schijf gedrukt staan.
met een automaat komt bovenstaande geregeld voor.
truuk is dus, of in zn neutraal zetten, of heel zachtjes de auto bij stilstand laten kruipen.
ik heb al heel wat schijven vervangen, van uiteenlopende merken, en ik moet de 1e hoepels nog meemaken…
het is de combinatie van montage en hoe je ermee omgaat dus..
mvgr wupke