Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
wbogaerts schreef:Blooper1963 schreef:Marc zijn Sm verbruikt ook niet veel olie zegt hij,en hij rijd ook op die castrol 10 W 60.
Ja met Marc zijn rijstijl
Awel, ge spreekt me voortdurend tegen,maar zeg dan uw gedacht ook eens? welke olie zou jij gebruiken,LET WEL, bij een totaal gereviseerde motor héé Wat zou jij doen????
Ik weet ‘t allemaal ni meer zé!! ik ga zien ,als mijn motor ingereden is, wat het olieverbruik zegt,en dan kan ik nog beslissen op wat ik verder rijd!Maar een ding is zeker,de vorige eigenaar reed altijd op Halfsyntheet 10 W 40 of 15 W 40 en mijn motor is na de revisie van 14 jaar terug,en 30.000 km heel erg porper van binnen, ook kan ik nu oordelen,dat mijn motor ,waarschijnlijk niet te veel olie verbruikte, maar dat er aanzienlijk veel olie weglekte ook, dus langs de kleppendeksels, mijne krukas keering,achter het vliegwiel,liet ook heel wat olie door, de carterpanpakking was ook lek,en volgens mij herbruikt enz…
Maar de motor is heel rein van binnen,geen drab in de carterpan, geen ophopingen van vuil,en alles is proper,kijk maar op mijn foto’s,naar bvb de achtercarter,waar de oliepomp op zit, en de spanner en limiter waren nog heel,de ketting is wel aan vervanging toe
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Je begrijpt mijn standpunt niet .
Toen ik achter jou DS naar Le Mans en terug ben gereden met de SM het ik ook GEEN druppel olie verbruikt .
Als ik de sportieve toer (en ) op ga heb ik wel een olieverbruik . Wat op zich niet abnormaal is .
Ik bedoelde met de vorige mail dat het niet meer dan logisch is dat marc niet veel olie verbruikt .
Hij heeft nog de rijstijl van zijn Traction en DS 19 .....
Ik zou na revisie minstens 5000 km op gewone 20W50 blijven rijden .
ALS ik een half of vol syntheet kan vinden in 20W50 gaat die er daarna in , anders blijf ik bij mijn 20W50 .
Je doet toch elk jaar olie en filters dus de ververs intervallen zijn NOOIT echt groot .
PS die Kendal bij R-Power is geen syntheet ( staat toch niet op de bus ) en 1 gallon is maar 0.94 liter .
Hoop dat het nu wat duidelijker is .
Is de DS door de keuring ??
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
OK! dan ga ik alvast beginnen zoeken waar ze half of full syntheet van 20 W 50 verkopen!
Ik ben niet kunnen gaan met de DS! ik mis nog steeds een steun of iets dergelijks,voor het geheel vlampijp,naar flexibel aan de boite vast te maken!
als ik daar iets op vind zie,dan was ik gelukkig! hoe stel je de lichten appart? ik heb nu aan die plasticschroef gedraaid waarmee je de as van beiden omhoog of omlaag zet!! maar ik moet nog naar auto5 voor ze na te zien en dat zal maandag worden,want morgen heb ik die trouw
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Blooper1963 schreef:OK! dan ga ik alvast beginnen zoeken waar ze half of full syntheet van 20 W 50 verkopen!
Ik ben niet kunnen gaan met de DS! ik mis nog steeds een steun of iets dergelijks,voor het geheel vlampijp,naar flexibel aan de boite vast te maken!
als ik daar iets op vind zie,dan was ik gelukkig! hoe stel je de lichten appart? ik heb nu aan die plasticschroef gedraaid waarmee je de as van beiden omhoog of omlaag zet!! maar ik moet nog naar auto5 voor ze na te zien en dat zal maandag worden,want morgen heb ik die trouw
Ik snap jullie niet. Het lijkt alsof jullie weer het wiel willen uitvinden! Er is een perfecte full-syntheet op de markt, waarvan in 20!!! jaar tijd meer dan bewezen is dat de SM motoren zeer goed draaien op deze olie, en NOOIT zijn vast gelopen!! Dit is de castrol 10w60….... en nu gaan jullie op zoek naar 20w50…. ik snap het niet meer…. ik geef het op….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
tja die belgen zijn muggezifters hé haha
tja volgens sommigen zou die 10 bij de start te dun zijn….. ik weet het niet maar feit is dat moesten we goedkopere olie 20w50 full synthetisch vinden dat dat miss ook wel goed is hé...
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bxsport schreef:tja die belgen zijn muggezifters hé haha
tja volgens sommigen zou die 10 bij de start te dun zijn….. ik weet het niet maar feit is dat moesten we goedkopere olie 20w50 full synthetisch vinden dat dat miss ook wel goed is hé...
Dun bij de start is juist de reden om 10w60 te gebruiken!!! Dan krijgen de nokkenassen namelijk veel sneller smering, en zullen deze veel minder slijten. Dat kun je zelfs horen: een SM met 10w 60 olie heeft namelijk geen tikkende klepstoters bij een koude start, iets wat met 20w50 nog wel eens wil voorkomen. Maar goed, als jullie belgen het wiel opnieuw willen uitvinden, gaat uw gang hé!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
waterman771 schreef:bxsport schreef:tja die belgen zijn muggezifters hé haha
tja volgens sommigen zou die 10 bij de start te dun zijn….. ik weet het niet maar feit is dat moesten we goedkopere olie 20w50 full synthetisch vinden dat dat miss ook wel goed is hé...
Dun bij de start is juist de reden om 10w60 te gebruiken!!! Dan krijgen de nokkenassen namelijk veel sneller smering, en zullen deze veel minder slijten. Dat kun je zelfs horen: een SM met 10w 60 olie heeft namelijk geen tikkende klepstoters bij een koude start, iets wat met 20w50 nog wel eens wil voorkomen. Maar goed, als jullie belgen het wiel opnieuw willen uitvinden, gaat uw gang hé!
Dat dacht ik dus ook! want lees mijn posts nog maar eens goed!ergens shrijf ik dat met 10 in het begin,de olie rapper rond is. En dat geeft inderdaad een vroegere smering van het bovendeel!!Dat klinkt logisch!Niet?Luister,voor mij is het eender welke olie er in gaat,dus ik wacht af tot de inrijperiode voorbij is en dan het olieverbruik even chekken na een week te hebben gestaan, want een SM heeft maar een traag terugvloeiend oliesysteem! en dan ook nog is met die wisselaar der op,eer de olie daar volledig uitgelopen is ??