Totaal aantal Berichten: 114
- ID/DS DS21 IE Pallas mechanique
- C5 V6 Exclusive Automaat
Ik heb de compressie gemeten op mijn DS21IE en die was 11, 12.5, 11, 12.
Maar, wat zegt mij dit nu. Is dit goed?
C5 3.0i V6 Aut. Exclusive, 2008
Au revoir, Melchior
Re: Compressie
mel schreef:Ik heb de compressie gemeten op mijn DS21IE en die was 11, 12.5, 11, 12.
Maar, wat zegt mij dit nu. Is dit goed?
Is keurig. Betekent geen verbrande kleppen, geen zuiger/veer die er helemaal uit ligt en zegt verder niet zo veel.
Heb je een bepaalde reden gehad om te meten?
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 114
- ID/DS DS21 IE Pallas mechanique
- C5 V6 Exclusive Automaat
Nee, ik had geen speciale reden. Ik wilde klepspeling na 3 jaar weer eens conroleren (hoefte ik overigens niets bij te stellen. En, ik had die compressiemeter toch liggen dus leek me wel eens goed om te weten wat de compressie is.
Waarom zegt het verder niet zo veel? Ik dacht dit toch een goede indicatie van de staat van de motor moest geven.
C5 3.0i V6 Aut. Exclusive, 2008
Au revoir, Melchior
Totaal aantal Berichten: 1501
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
mel schreef:Waarom zegt het verder niet zo veel? Ik dat dit toch een goede indicatie van de staat van de motor moet geven.
Het is een keurige comressie, echter het zegt niets overbijvoorbeeld de staat van lagers o.i.d. Een auto met een prachtige compressie kan olie zuipen langs de klepstelen, een lekke koppakking hebben of krukaslagers die op het laatste endje lopen. Maar: Als je dan toch test kan ie beter goed zijn!
Gr Martijn