1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
De DS van Martijn, verkocht!
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 19 augustus 2007 06:18 PM

Het moest en het zou er van komen…. Ik had er geen haast mee, maar: Het moest en het zou er van komen. Ik wilde weer een léuke auto. Ik heb bij CX-en gekeken (één kwam in de buurt, een enorm leuke ‘76-er 2.0 Pallas met een oranjebruin interieur,maar ja, geen stuurbekrachtiging) , ik heb bij Volvo’s gekeken (neu, toch maar nie…), ik ben zelfs onderweg geweest naar een Mercedes. En ja, ik schaam me.

Maar gelukkig is alles weer helder in mijn hoofd. En nu: Elle est arrivée! Of eigenlijk gewoon: ze is er. Want volgens het kenteken is de dame die ik afgelopen vrijdag opgehaald heb van nederlandse origine, al heb ik daar zo mijn twijfels over…..

Voila, de 36-47-ZH. 

Volgens de RDW-site een CITROËN DS 23 PALLAS in het groen, en volgens het originele kentekenbewijs uit augustus 1973 een DS3BC DW 23 in de nóg mooiere kleur METAALGROEN. Als de kleur waarin ze oorspronkelijk werd afgeleverd vert argenté was, dan is daar nu niets meer van terug te vinden. Ze heeft ondertussen een Brun Scarabeé jurkje aangetrokken, wat haar erg goed staat.

Ze is uitgerust met een 2300 motor, en wordt gevoed door een carburateur (gelukkig…). Ze heeft een lederen interieur (nee, niet echt heel mooi meer nee) en een schuifdak (dichtgekit).

Leuk: Motor, brandstofsysteem, 5-bak (hoewel ik een halfautomaat nóg leuker had gevonden),origineel kentekenbewijs mét aanvullingsblad voor de trekhaak waarop vermeld de naam van de eerste eigenaar, kleur, schuifdak, ach wat niet eigenlijk…

Dit dus: Geen LPG (maar zoveel rij ik toch niet, dus dat zet ik er ook niet in), geen gordels achterin (en das lastig met twee dochters van 5 en 3), en sterke twijfel of deze auto wel bij dit kenteken hoort. Maar dat mag de pret niet drukken!.

Ach, eerst de gordels er in en dan zien we wel hoe de prioriteitenlijst er uit gaat zien. Eerst maar es genieten!

En dan de uitlaat gasdicht maken, want die blaast ergens, en dan de motor maar eens goed afstellen, want die verzuipt direct zodra je naar de choke kíjkt, en dan de startmotor vervangen, want die weigerde al twee keer, en dan het linkervoorportier afstellen, want die opent voor geen meter, en dan de ruiten afstellen, want die kieren als een gek, en dan die vreselijke letters van de motorkap afpeuteren, en dan….

Gr Martijn

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 19 augustus 2007 06:29 PM
  [ # 1 ]

Hé gefeliciteerd man!
Een carbu-2300 méchanique; techniek voor de minder zekere sleutelaar,of voor hen die op safe gaan.
Wel de power,geen extra hydraulique.

De uitlaat lekt meestal óf bij het brilletje,óf (en da’s een stuk lastiger) bij de vlampijpbocht…daar waar de twee voorpijpen één worden.

Juiste kleurnummer staat uiteraard op het ronde medallion rechtsvoor op het schutbord.

Juist omdat de 2300 een slokje meer lust,en omdat een carbu-wagen véél simpeler is,leent deze zich uiteraard prima voor LPG-inbouw.
Maar die keuze is aan jezelf uiteraard.
Ik zal in het midden laten of de CX (wat een heerlijke auto is) een betere keuze zou zijn geweest (ik meng me zéker niet in de discussie of dit wel of niet een echte opvolgster is voor de IDDS; een Citroën is gewoon een Citroën niet?!).

Veel plezier ermee!

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 19 augustus 2007 08:23 PM
  [ # 2 ]

Martijn, gefeli met Uw verse aanwinst en laat ze maar lekker zweven Laughing
PS: die CX,welke je op het oog had,staat die bij Citroville?

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 19 augustus 2007 08:25 PM
  [ # 3 ]

Leuke DS hoor.  Ook nog eens een origineel nederlandse.
Veel succes en plezier ermee!

Jeroen

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 19 augustus 2007 08:34 PM
  [ # 4 ]

Van harte gefeliciteerd met je aankoop Martijn. Bijzondere kleur! Nou nog ff die paar dingetjes doen en klaar ben je alweer ... voor het andere klussie.  Wink

Ik zal je draadje in de smiezen houden.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43317
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 augustus 2007 08:45 PM
  [ # 5 ]

Kijk eens aan! Zo zien we ze graag! Lekker gebruikte wagen!

Hij is goed man Cool  Cool

Leuk hoor, ik ben benieuwd of je hem zelf durft af te melden voor de APK Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 19 augustus 2007 11:41 PM
  [ # 6 ]

Dat zien we in April wel…. Ik zat trouwens de papieren nog es door te nemen: De eerste eigenaar woonde in Bergschenhoek. Het APK rapport uit December 2004 is afgegeven door Wim Struijk in ...... Bergschenhoek! Toeval, of zou de man haar zolang gekoesterd hebben…..?

Gr Martijn

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 19 augustus 2007 11:44 PM
  [ # 7 ]

mooie snoek Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43317
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 augustus 2007 11:46 PM
  [ # 8 ]
Martijn de Ruijter schreef:

Dat zien we in April wel…. Ik zat trouwens de papieren nog es door te nemen: De eerste eigenaar woonde in Bergschenhoek. Het APK rapport uit December 2004 is afgegeven door Wim Struijk in ...... Bergschenhoek! Toeval, of zou de man haar zolang gekoesterd hebben…..?

Gr Martijn

Dus heeft het kenteken tot 2004 bij genoemde in z’n bureaula gelegen en toen kwam die bak van jou uit La France….. Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 19 augustus 2007 11:49 PM
  [ # 9 ]

Waarschijnlijk….  Laughing

Gr Martijn

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43317
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 augustus 2007 12:58 AM
  [ # 10 ]
ID Super schreef:

Martijn, neem de auto eens mee naar de zaak en laat een ervaren man er even naar kijken. Dan weet je zo wat er allemaal aan moet gebeuren en wat er aan de hand is.

Super ID

Laughing  Laughing  Laughing  Zei hij tegen de chef-werkplaats…..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 20 augustus 2007 01:19 AM
  [ # 11 ]
Blooper1963 schreef:

Martijn, gefeli met Uw verse aanwinst en laat ze maar lekker zweven Laughing
PS: die CX,welke je op het oog had,staat die bij Citroville?

Nee, deze stond bij een particulier in Voorschoten, de man was meer een amazone-liefhebber…

Gr Martijn

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 20 augustus 2007 01:27 AM
  [ # 12 ]
ID Super schreef:

Martijn, neem de auto eens mee naar de zaak en laat een ervaren man er even naar kijken. Dan weet je zo wat er allemaal aan moet gebeuren en wat er aan de hand is.

Super ID

‘t Komt wel goed, ik heb er zelf enige ervaring mee… Mijn vorige DS was een 23 I.E. hydrauliek. Heb ik in twee jaar tijd niet meer dan 500 mee kunnen rijden. Laughing Wat ‘n kreng euh karakter….

En ik heb nog enige tijd collega mogen zijn van Waterman771 bij een DS/SM specialist in midden-nederland. Wat ‘n tijd! Ik had toen echt even mijn buik vol van La Deesse…

Maar goed, tijd voor nieuw avontuur!  Cool

Gr Martijn

Profiel  
 
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328
Geregistreerd: 15-04-2005

Gepost: 20 augustus 2007 01:37 AM
  [ # 13 ]

Mooie DS, Gefeliciteerd Cool

Profiel  
 
Toeters en bellen
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 08-01-2007

Gepost: 20 augustus 2007 02:01 AM
  [ # 14 ]

Hey, waar is die gezellige witte XM 2.0i automaat gebleven? Leuke DS hoor! En toch weer een Pallas uit 1973, nu alleen zonder ellendige injectie. Wat een geweldig leuke oude APK-stickers op de kentekenplaat. 1988 en 1989? Dan is de bij het kenteken behorende auto waarschijnlijk in 1989 naar de eeuwige schrootvelden verdwenen. Leuk hoor, zo’n wagen met origineel kenteken. Daar heb ik een zwak voor.

Had je niet een wat beeldigere achtergrond kunnen kiezen voor de foto’s?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43317
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 augustus 2007 02:04 AM
  [ # 15 ]
Toeters en bellen schreef:

Hey, waar is die gezellige witte XM 2.0i automaat gebleven? Leuke DS hoor! En toch weer een Pallas uit 1973, nu alleen zonder ellendige injectie. Wat een geweldig leuke oude APK-stickers op de kentekenplaat. 1988 en 1989? Dan is de bij het kenteken behorende auto waarschijnlijk in 1989 naar de eeuwige schrootvelden verdwenen.

Had je niet een wat beeldigere achtergrond kunnen kiezen voor de foto’s?

Wat is er nu mis met een I.E.??? Ik heb er met 2 stuks 120.000 km gereden. Het systeem is fool-proof, maar enkel niet zo sleutelvriendelijk. Het is het meest simpele, begrijpelijke injectiesysteem wat er is. Een dom analoog systeem, zonder software of andere narigheid.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook