De deuren zijn inderdaad slecht, maar als het goed is set nieuwe bij (weet niet of het de zelfde kleur is…)
Nog altijd ben ik in twijfel over de aankoop van een dergelijke type 1 BX. Doen en een bijzondere Bix in handen hebben of lekker karren in een leuke Chic ofzo…
twijfel…. twijfel… twijfel. Bezichtigen kan natuurlijk altijd.
Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 - Citroen Dyane Confort 1982 - Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo
Eerst rijden, bekijken, ruiken, voelen. Dan pas beslissen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Eerst rijden, bekijken, ruiken, voelen. Dan pas beslissen.
precies! niet nu al
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Was net even verbaasd. Zag dat de DIGIT nu ook ineens op marktplaats word aangeboden! Wil de eigenaar er ineens van af ofzo? Dacht ie; er is weer interesse?. Welnu, denk dat ik voor maandag eens een afspraak maak om de wagen te bezichtigen. Zien we daarna wel verder.
Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 - Citroen Dyane Confort 1982 - Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo
Op marktplaats ben ik deze Digit al vaker tegen gekomen, dus dat ik niks nieuws…..zeker met die velgen niet moeilijk over het hoofd te zien
Je zal hem met je interesse weer op een idee gebracht hebben waarschijnlijk.
Ik heb nooit een Digit gehad, wel een GT en ik moet zeggen het rijd super! Ik heb een tijd geleden die Digit van Hel1 eens mogen aanschouwen en het is me toch iets aparts…..de auto bedoel ik, niet Hel1 heheh
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Dat het iets aparts is ben ik me zeer zeker bewust van! (een digit ) Toch neig ik er momenteel naar om hem niet te kopen. Ik heb hier en daar eens wat topics doorgespit over type1 BX-en, GT’s en Digits. IK ben toch bang dat er bij aanschaf van een dergelijke wagen te veel bij komt kijken w.b ondehoud, storingen, vervanging van onderdelen, etc.
Uiteraard ben ik bereid goed voor een dame te zorgen! Het zit nu echter zo dat ik momenteel helemaal autoloos, erger nog: Citroenloos! ben In eerste instantie wil ik een auto / citroen waar ik redelijk op kan vertrouwen. Ik hou van de BX! Denk daarom dat ik er verstandiger aan doe eerst eens te kijken naar een leuke BX chic / tzi / etc om daarmee te beginnen. Op termijn dient zich vast weer een leuke digit / gt ofzo aan. Deze digit staat tenslotte ook al ruim een half jaar te koop! Of een Acdiane, ook erg leuk om naast een BX te hebben….
Ben er nog niet helemaal uit, maar denk dat ik nog even moet wachten tot er een leuke BX voorbij komt. (Tips welkom, kan momenteel niet echt iets vinden op internet).
nou ik heb nog wel een digit over hoor, heeft een interne lekstroom in het hydraulische circuit, waarschijnlijk de stuurbekrachtiging, en moet rechtsachter rechtgetrokken worden.
verder een prima auto..
en je moet je ook niet gek laten maken door alle verhalen over type 1 BX-en. het klopt, ze hebben hun kuren en problemen, maar er zijn er zat die ook wel goed zijn, en daar kan je dan gewoon op vertrouwen.
ik ga zelf in de DiGT rijden, type 1 en mijn 16V mk1 wordt voor de uitstapjes en lange ritten, en dat doe ik omdat ik die type 1 vertrouw.
marx-7 schreef:Ik heb een tijd geleden die Digit van Hel1 eens mogen aanschouwen en het is me toch iets aparts…..de auto bedoel ik, niet Hel1 heheh
oh….
hel1 schreef:marx-7 schreef:Ik heb een tijd geleden die Digit van Hel1 eens mogen aanschouwen en het is me toch iets aparts…..de auto bedoel ik, niet Hel1 heheh
oh….
Was een grapje Hel1, niet verkeerd opvatten hoor
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
marx-7 schreef:hel1 schreef:marx-7 schreef:Ik heb een tijd geleden die Digit van Hel1 eens mogen aanschouwen en het is me toch iets aparts…..de auto bedoel ik, niet Hel1 heheh
oh….
Was een grapje Hel1, niet verkeerd opvatten hoor
nou vooruit dan maar
marx-7 schreef:Was een grapje Hel1, niet verkeerd opvatten hoor
hel1 schreef:nou vooruit dan maar
Bah! Wat ben je maar weer vergevingsgezind, hel1! Had weer zo’n mooie rel kunnen worden dit?! Had ik niet van je verwacht!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
oudelut schreef:marx-7 schreef:Was een grapje Hel1, niet verkeerd opvatten hoor
Bah! Wat ben je maar weer vergevingsgezind, hel1! Had weer zo’n mooie rel kunnen worden dit?! Had ik niet van je verwacht!
ja sorry, maar die gast heeft geeneens een citroën meer, daar maak ik dus geen woorden meer aan vuil
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
mssl schreef:hel1 schreef:oudelut schreef:marx-7 schreef:Was een grapje Hel1, niet verkeerd opvatten hoor
ja sorry, maar die gast heeft geeneens een citroën meer, daar maak ik dus geen woorden meer aan vuil
Whahahaha!
mischien koopt Roeltje hem wel
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Zow, de digit staat nu bij mij! Haha.
Reed goed, ook al was wiellager slecht.
Heb de 170 iig gehaald.
Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
Totaal aantal Berichten: 2485
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
www.citrofiel.tk schreef:Zow, de digit staat nu bij mij! Haha.
Reed goed, ook al was wiellager slecht.
Heb de 170 iig gehaald.Hans
Gefeliciteerd!
Nu nog een eigen topic maken he
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY