Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Heb zojuist een tweetal XM’s gekocht.
Beide V6 24v met een boel werk, maar ook met een boel leuke kanten.
De bedoeling is om van 2 XM’s 1 goede te maken. Dit is echter makkelijker gezegt als gedaan… De keuze is al lastig.
1e XM
V6.24 van 1990. Heeft 210K gelopen, originele motor. Alles werkt behalve de airco (lekke condensor). Heeft een schuif/kanteldak af fabriek. Spruitstuk is lek en tevens is het differentieel in de bak kaduuk.
2e XM
V6.24 van 1992. Heeft 160K gelopen, revisie blok, 20K geleden gedaan. Nieuwe uitlaat, nieuwe remmen etc. etc. Auto is een standaard V6.24 maar wel voorzien van allemaal musketier zaken (uitlaat van EPS), bumpers, skirts, 17” wielen. Bak is vastgeslagen.
Mooiste is om de 90’er te voorzien van de andere motor, uitlaat en hier een nieuwe bak op te zetten.
Bij de 92’er is het een kwestie van interier verwisselen en de bak. Is dus veel minder werk.
Wie heeft er tips. Hoeveel werk is het wisselen van een versnellingsbak in een V6.24, wat kost revisie ?
Domme vragen bestaan niet.
simpel te schrijven, maar om het te doen….
auto’s strippen, neem de beste basis en zet er de beste spullen in.
hoop werk maar dan heb je de beste auto. heb ik met BX GT en Digit gedaan, nu de DiGT geworden
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Beste is idd beide auto’s helemaal strippen… Ik heb de auto’s te koop zien staan en het zijn volgens mij geen verkeerde auto’s…
Nog een hele klus iig Ach, het houdt je van de straat he
Xsara Coupe
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
XM rijden is en blijft een ziekte. De C4 is een fantastisch betrouwbaar vervoermiddel, maar de XM is en blijft mijn hobby. Ik dacht dat ik wel zonder zou kunnen….
Dit is een mooie kans voor een mooi project.
Domme vragen bestaan niet.
Simmetje schreef:XM rijden is en blijft een ziekte. De C4 is een fantastisch betrouwbaar vervoermiddel, maar de XM is en blijft mijn hobby. Ik dacht dat ik wel zonder zou kunnen….
Dit is een mooie kans voor een mooi project.
Het is zonder meer een mooie kans en met die gereviseerde motor en EPS uitlaat een heeeeeeeel mooie basis Ik heb zelf ook lang genoeg lopen twijfelen hoor…
Xsara Coupe
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Versnellingsbak vervangen bij een 24v akn vast niet zonder de motor eruit te halen ?
Domme vragen bestaan niet.
Ik denk dat het hier om de beide auto’s van Joep Mac gaat? Ik heb het ontbrekende interieur in mijn dame zitten. Ik begreep van Joep dat er aan de ‘92er best wel het nodige gedaan is in het verleden, en als de bak niet vast had gezeten zou Joep die genomen hebben om weer compleet op te bouwen. Wel jammer van het open dak van de ‘90er maar volgens mijn bescheiden mening ops: is de ‘92er overall in een betere staat.
Zweven of sideways…..... that’s the question
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
die met open dak opknappen andere slopen
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik kom wel keer langs (als dat mag ops: ) om is te kijken want ik heb ook al lopen kwijlen naar de advertentie
trouwens voor de bak moet idd motor er volgens mij uit
dus 92 blok in de 90.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:ik kom wel keer langs (als dat mag ops: ) om is te kijken want ik heb ook al lopen kwijlen naar de advertentie
daan jij kwijlt overal naar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
citroenc2 schreef:McDean schreef:ik kom wel keer langs (als dat mag ops: ) om is te kijken want ik heb ook al lopen kwijlen naar de advertentie
daan jij kwijlt overal naar
en daarom altijd een zakdoek op zak
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
citroenc2 schreef:McDean schreef:ik kom wel keer langs (als dat mag ops: ) om is te kijken want ik heb ook al lopen kwijlen naar de advertentie
daan jij kwijlt overal naar
Dan moet ik mijn vriendin maar uit z’n buurt houden….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
waterman771 schreef:citroenc2 schreef:McDean schreef:ik kom wel keer langs (als dat mag ops: ) om is te kijken want ik heb ook al lopen kwijlen naar de advertentie
daan jij kwijlt overal naar
Dan moet ik mijn vriendin maar uit z’n buurt houden….
daar hoef je niet bang voor te zijn, ik heb een leuke vriendin dus niet overal letterlijk nemen maar op citroen gebied (en soms een uitschieter naar een andere franse auto)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
waterman771 schreef:citroenc2 schreef:McDean schreef:ik kom wel keer langs (als dat mag ops: ) om is te kijken want ik heb ook al lopen kwijlen naar de advertentie
daan jij kwijlt overal naar
Dan moet ik mijn vriendin maar uit z’n buurt houden….
wie zegt dat hij alleen op vrouwen valt kijk maar uit waterman
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Blijft altijd lastig waar je mee moet beginnen.
Ik zou haast een Poll houden, 90 met open dak of 92 er zonder open dak.
Heb al ff zitten filosoferen en gezien ik geen musketier freak ben gata mijn voorkeur uit naar de 90 er gezien ik weet dat de 92 er al een keer in de krant heeft gestaan vanwege een ongeluk… Was overigens nog met het vorige blok maar ook de oorzaak van de nieuwe bumper en grille.
Domme vragen bestaan niet.
Had deze auto’s ook gezien. Maar ik ben blij met de V6.24 van Remco.