Allen,
Ik ben zojuist terug van weggeweest: 4000 km vakantie (Italië). M’n dame deed het errug fijn (hoewel ik me blijf verbazen over de hoeveelheid kloinkjes en plokjes uit het vooronder als ik over slecht wegdek rijdt - onverharde wegen - hoewel het niet zo erg is als ooit bij mijn CX), met een mooi gemiddelde van 1 op 11. Echter, de snelheidsmeter ging steeds gekker doen: eerst stuiterend van de actuele snelheid naar 0, op en neer, om vervolgens op 0 te blijven staan. Volgende dag - koude toestand - weer alles ok, maar naarmate de afstand en temperatuur? stegen, viel ze uiteindelijk weer naar 0. Lastig, met het passeren van flitspalen! Iemand een idee? Zo’n kabel doet het toch gewoon helemaal wel of helemaal niet?
GrBram
XM V6 24v Exclusive 1998
Ami 6 1963
BMW 318i cabrio 1993
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
volgens mij is er geen kabel bij een type 2 maar is het electronisch…
De bekende stekkers naloop tip is hier denk ik wel op van toepassing wink
En het gerammel en zo zouden heel goed de reactiestangetjes kunnen zijn ( pokkepok stangetjes )
Hmmm ... ok, dank voor de tip! Maarre: waar zitten die stekkertjes
XM V6 24v Exclusive 1998
Ami 6 1963
BMW 318i cabrio 1993
Oh ja: is pokkepok toegestaan of zouden de reactiestangetjes aandacht behoeven? Ik sla vanavond m’n vraagbaakje maar ‘ns open.
XM V6 24v Exclusive 1998
Ami 6 1963
BMW 318i cabrio 1993
mijn teller doet ook een beetje raar, trillen en stuiteren tot je boven de 50km/u komt want dan staattie helemaal strak.
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
De TS heeft een elektronische teller, dus een opnemer in de bak.
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
ronaldeponald schreef:mijn teller doet ook een beetje raar, trillen en stuiteren tot je boven de 50km/u komt want dan staattie helemaal strak.
Bij jouw auto wordt de teller-uitgang van de bak gesplitst, er gaan 2 (1 tot het schutbord en 1 na het schutbord) kabels naar de teller en 1 naar de centrifugaal-regelaar van de Diravi
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
en 1 naar de centrifugaal-regelaar van de Diravi
Als we het hier hebben over een V6-24 van ‘98 dan is er geen sprake van een Diravi dacht ik.
Je teller doet vreemd omdat de transducer stervende is
Oh, sorry, Willem. Je gaf uitleg over twee verschillende uitvoeringen. Maar wat is een TS?
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
de hoeveelheid kloinkjes en plokjes uit het vooronder als ik over slecht wegdek rijdt
Die bijgeluidjes heb ik ook, ofschoon pas 41000 op de klok
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
TS is Topic Starter )
Ik kan het moeilijk uitleggen, maar als je voor het midden voor de motor staat dan moet je helemaal achterin kijken (beneden) daar zit een witte stekker op het blok en die geeft het signaal af naar de kilometer teller.
Die een keer los maken en schoon maken, dat heeft bij mij geholpen.
Ik hoop dat ik het een beetje heb kunnen uitleggen.
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Die bijgeluidjes heb ik ook, ofschoon pas 41000 op de klok
Reactiestangetjes en/of stuurkogels zijn eerste verdachten. Bij mij beide vervangen en toch redelijk wat geluid nog. Zeer recentelijk bleek de hydractief het niet goed te doen, met name de electroklep schakelde niet (hoorbaar bij openen deur). Hier kwam ik toevallig achter toen ik de zwarte stekker uit en in de veercomputer deed. Dit was of een reset of het maken van een verwaarloosd contakt. Sindsdien bijna geruisloos in het vooronder, en veel beter veren….