hoe bouw ik mijn startmotor uit bij mijn 91 v6-24v moet daarvoor het spruitstuk los? heb deze wagen namelijk niet lopend gekocht vanwege olie lekkage en nu blijkt de startmotor wel rond tedraaien maar de pendel schiet niet de motor in. heb de start motor wel los gehad maar krijg hem er zo niet uit volgens mij moet ik het spruitstuk ook loshalen klopt dit?
hmm,, kan me idd iets herinneren gelezen te hebben aangaande dit euvel.
maar kan ook wezen dat je even de motorsteun los moet leggen, en dan het blok opkrikken ofso…
helaas weet ik niet exact welke werkwijze hier nodig is, maar kun je met wat logica kijkend naar de auto dat niet verzinnen?
tenminste , als ik tegen zo’n euvel anloop, is het even crea thea worden, en zelf willywortelstijl een oplossing vinden..
mvgr wupke
is het even crea thea worden, en zelf willywortelstijl
doe ik normaal ook maar die wagen heb ik hier staan om lekker aan tesleutelen en het heeft geen haast dus waarom dan niet eerst vragen of iemand mischien een handige tip heeft voor ik me veel werk op me hals haal.
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Het uit en in bouwen van de startmotor bij een V6 is heel goed te doen,
neem de tijd en doe het bij voorbaat op een brug.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
eXpelliarMus schreef:Het uit en in bouwen van de startmotor bij een V6 is heel goed te doen,
neem de tijd en doe het bij voorbaat op een brug.
zit daar een gewone startmotor in of ook al zo een reductiestartmotor??
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Blooper1963 schreef:eXpelliarMus schreef:Het uit en in bouwen van de startmotor bij een V6 is heel goed te doen,
neem de tijd en doe het bij voorbaat op een brug.zit daar een gewone startmotor in of ook al zo een reductiestartmotor??
ik meen een gewone, al weet ik het niet zeker. Hij lijkt wel erg veel op die van een 20i.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
okee we gaan is wat proberen maar er zit wel verschil tussen de 12 en 24V 24 v heeft 6 pijpen en 12 v maar 3 in het spruitstuk dus er is wel wat minder ruimte maar goed haast heb ik niet heb de wagen gekocht voor onderdelen maar wil hem eerst is horen lopen voor ik hem eventueel sloop wie weet loopt die wel super en dan is slopen zonde
uitbouwen gelukt nu opzoek naar een startmotor
startmotor er uit gekregen je moet wel olie filter plus de peilstok verwijderen en dan maar rommelen tot die er uit valt.
nu volgende probleem heeft iemand nog een oude eventueel defecte startmotor voor mij bij de mijne is de tandkrans kapot gestart door de vorige eigenaar de startmotor is dus goed alleen de kunststof tandwielkrans die er in zit is defect weet iemand deze tevinden zodat ik eindelijk is kan horen of deze v6-24 nog waard is om rijdend tehouden.
Ik heb nog wel een kapotte startmotor voor je… Komt uit een V6 12 klepper. Heb m laatst wel uit elkaar geschroefd en weer in elkaar. Was nieuwsgierig hoe dat er nu uitziet. Maar is dus nog wel compleet. Je kunt hem komen halen, woon in Leiden.
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!