Hallo allemaal,
Mijn DS heeft jarenlang aan de zeedijk van Oostende gestaan. Later is ze als dagelijkse auto gebruikt, en nu staat ze noodgedwongen soms buiten (weliswaar onder een carport). Dat vertaalt zich natuurlijk in pijnlijke taferelen, die ik hieronder eens toon.
Graag jullie commentaar, tips om te verhelpen edm. Gelukkig is ‘ze’ zwart, ‘n potje zwarte Hammerite is snel gevonden, voor de minder in het oog springende reparaties…
De veel voorkomende roest onder de rechterkoplamp. Komt (bijna) niet voor onder mijn linkerkoplamp. Ik heb de lak er van gedaan, en al een klein beetje afgeschuurd, de bedoeling is dat ik er met Hammerite overga, dat plaatsje valt denk ik toch niet zoveel op (tenzij jullie andere tips hebben)
Aan de rechteronderkant van de voorruit zit ik met dit grote gat. Na wat ‘pulken’ kom je blijkbaar uit op de isolatie. Mijn voornaamste vraag is: kan dit kwaad voor de constructie van de auto? Als ik dat dichtkit met één of andere silicone (Soudal Fix-All zwart) zal het niet stevig meer zijn. Andere oplossingen?
De roest aan de rechterdakzijde… Niet echt iets waar ik me zorgen over maak…
Roest aan de rechterachterdeur
Roest aan de rechterdeurstijl… Ook niks waar ik mee in zit…
Fotootjes van het lederen interieur, dat er volgens mij nog goed uit ziet
Roest aan het rechtervoorwiel…
Moest het nog niet zijn opgevallen: de auto staat momenteel zo:
waardoor dingen aan de rechterkant op dit moment mijn aandacht makkelijker opeisen dan dingen aan de linkerkant!
Spui hier maar ‘à volonté’ jullie commentaar, spaar haar niet!
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
tsja, best veel roest ! mijn motto met zulke roest is.. gewoon helemaal niets aan doen tot je geld hebt voor een echte plaatwerk restauratie. het is zinloos om met hamerite aan de gang te gaan op zoveel roest. en mooier zal het er niet van worden.
denk inderdaad dat je met hammerite niet veel begint. dit zijn geen roestplekjes meer, dit zijn complete gaten.
dat kan je alleen maar weer goed krijgen door er nieuwe stukken plaat in te (laten) lassen.
anders komt het zeer snel weer terug en dat is natuurlijk niet iets wat je zou willen
wel heel mooi interieur trouwens
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Als ik eerlijk ben, dan denk ik dat ik aan lassen nooit echt ga toekomen. Ik weet nu nog niet hoe de bodem er voor staat… Dan ben ik eerder geneigd om wat er nu is ‘te lappen en te tappen’ tot ik dan genoeg geld vrij maak om een bescheiden DSuper of zo te kopen, en interieur over te zetten, eventueel ook de motor…
*snif* wat een zielig gezicht voor zo’n prachtwagen!
Je laat haar toch niet aftakelen en uiteindelijk vergaan in roest?
Remco
currently a fakir on his magic carpet, a BX @BX19TZS
Hammermite gaat niet werken bij onwijze roest, hier kan je alleen maar aan t lassen gaan of knoeien met Polyester matjes (al zou ik dat voor een DS niet aanbevelen) dit moet je echt lassen, en kijk je onderkant ook even goed na, voor je het weet zit je ineens op straat
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
het hoeft niet eens een dsuper ofzo te zijn, met een beetje zoeken vind je ook wel een pallas voor weinig, met een slecht interieur ofzo.
Ik denk zelf dat het zonde in om deze ds op te gaan lappen of je moet m grondig restaureren (en dat kost een paar centen, neem dat maar van me aan).
hoe is het plaatwerk verder ? (deuren,koffer,achterschermen ?)
Ik had het er al over met m via de msn, wat denken jullie dat er origineel voor interieuer in deze ds heeft gezeten ?
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Aaaauuuw, wat zal dit pijn doen zeg. Ben erg benieuwd naar de staat van de kokerbalken.
SUCCES!
DS21 i.e. Pallas 1971
C6 3.0 HDi Exclusive 2012
Dit doet pijn ja. Kokerbalken zijn (hou je vast) in 84 opgespoten met ‘n soort PU schuim… Weet er ‘t fijne niet van, ik zal eens op mijn buik gaan liggen
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
Rob van Loo schreef:Misschien iets voor een sloop-meet?????
niet echt een antwoord om blij van te worden.. ops:
Ik wil er ook mee blijben rijden, om de simpele reden dat de mechaniek en interieur nog heel goed zijn. De roest valt niet veel mee aan te vangen, maar ik ga op aanraden van Phoskam Owatrol kopen om de roestvorming te stoppen…
cocico schreef:Ik wil er ook mee blijben rijden, om de simpele reden dat de mechaniek en interieur nog heel goed zijn. De roest valt niet veel mee aan te vangen, maar ik ga op aanraden van Phoskam Owatrol kopen om de roestvorming te stoppen...
Als je last kan jij blijven rijden en heb je ook een zekerheid….
Als ik wil gaan lassen, moet ik eerst maar eens een lascursus volgen, en me dan de nodige apparatuur aanschaffen. Dat zal dus nog wel even duren…
edit: wat zou ik beter doen: opleiding lassen of carrosserie? Linkje:
http://www.deavondschool.be/lassen.htm
http://www.deavondschool.be/carros.htm
Ik zou gaan voor de cursus lassen, hierbij leer je lassen op verschillende ondergronden en heb je misschien in de toekomst er wat aan.
Eerlijk gezegd zie ik mezelf aan niets anders lassen dan aan een auto… Dus is het dan nog opportuun om lassen te volgen? Misschien eerst carrosserie en dan lassen? (Als ik tijd, geld en zin heb )