zijn er vanaf ‘82 meteen breaks geleverd?
dan is het interessant om een 82-er op te sporen, mist ze de 25-jaar-regeling niet afschaffen.
dan heb je over ruim 2 jaar een belastingvrije wagen die je kan ‘opluxen’ tot een moderne 93-94 er!!!
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
je gaat een clasic 1982 break toch niet opleuken tot een saaie 1993 break?
neeeeeeeeeee, niet qua interieur,
wel qua techniek
ben zelf geen bruut maar de motor moet dat wel zijn!!!
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
De BX Break is pas geleverd vanaf september 1985.
En zo’n zeldzame BX Break type 1 (slechts 9 maanden in productie geweest vóór de introductie van de BX type 2) ga je toch niet vern**ken tot een type 3!!!!!!??????
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:De BX Break is pas geleverd vanaf september 1985.
En zo’n zeldzame BX Break type 1 (slechts 9 maanden in productie geweest vóór de introductie van de BX type 2) ga je toch niet vern**ken tot een type 3!!!!!!??????
Tsja…..en dat WAS nu mijn eerste BX (RD-Break)....een begin 86’er…nog met de satellietjes…..Ferrarirood.
Moest helaas weg vanwege het rotte subframe.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Dit plan ga ik op den duur uitvoeren om een goedkope bedrijfsauto te hebben. CX diesel break van <1980…. je lacht je gek… helemaal geen grijs kenteken nodig.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sans-pareil schreef:Dit plan ga ik op den duur uitvoeren om een goedkope bedrijfsauto te hebben. CX diesel break van <1980…. je lacht je gek… helemaal geen grijs kenteken nodig.
en sleutelt je de tyfus…
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Wat een negativiteit toch allemaal. Mijn CX’en hebben het eigenlijk altijd gedaan . Trouwens, als je de BTW van de sleutelbeurten kan aftrekken is het niet erg om wat onderhoud te laten doen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
ja, je hebt gelijk en een bx is natuurlijk niet te vergelijken met een cx…
comfort of COMFORT…
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Helemaal mee eens. Ik denk dat de BX is uitgevonden voor als je even geen CX kan betalen… zo heb ik het tenminste ervaren (nu moeten de BX’ers niet boos worden, maar zo is het voor mij).
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
sans-pareil schreef:Helemaal mee eens. Ik denk dat de BX is uitgevonden voor als je even geen CX kan betalen… zo heb ik het tenminste ervaren (nu moeten de BX’ers niet boos worden, maar zo is het voor mij).
Ja, dat wordt best begrepen. De onderhoudskosten, wegenbelasting en brandstofverbruik van een CX zijn inderdaad vaak reden om een BX te kiezen. Ook een oldtimer CX, een type 1 die ik lichtjaren mooier vind dan een type 2, vind ik behoorlijk riskant. Zoals Gerard Maas op een CX meeting bij ATI het uitdrukte: het is zoooo’n auto, dus je hebt er ook zooo’n portomonnee voor nodig.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
sans-pareil schreef:Helemaal mee eens. Ik denk dat de BX is uitgevonden voor als je even geen CX kan betalen… zo heb ik het tenminste ervaren (nu moeten de BX’ers niet boos worden, maar zo is het voor mij).
GRRRRR!!! :25 (nee hoor, ben niet boos )
hugo schreef:zijn er vanaf ‘82 meteen breaks geleverd?
dan is het interessant om een 82-er op te sporen, mist ze de 25-jaar-regeling niet afschaffen.
dan heb je over ruim 2 jaar een belastingvrije wagen die je kan ‘opluxen’ tot een moderne 93-94 er!!!
Type 1 BX-en zijn in NL domweg vrij zeldzaam geworden, en in NL volgens mij ook pas in “83 op de markt gekomen. De “82-ers zijn volgens mij alleen in Frankrijk geleverd.
En inderdaad, een Type 1 Break is maar heel kort geleverd en daardoor op zich ook vrij uniek!! Zwak punt van de vroege modellen is vooral het subframe (roest!!!). Aangezien dit een vrij ingrijpende reparatie is zijn daardoor de meeste vroege BX-en op de sloop beland. Daarom dus: behoorlijk zeldzaam!
winnetou schreef:En inderdaad, een Type 1 Break is maar heel kort geleverd en daardoor op zich ook vrij uniek!!
Zwak punt van de vroege modellen is vooral het subframe (roest!!!).
Aangezien dit een vrij ingrijpende reparatie is zijn daardoor de meeste vroege BX-en op de sloop beland.
Daarom dus: behoorlijk zeldzaam!
Dat zei ik al hierboven :
Bram schreef:XBXG schreef:De BX Break is pas geleverd vanaf september 1985.
En zo’n zeldzame BX Break type 1 (slechts 9 maanden in productie geweest vóór de introductie van de BX type 2) ga je toch niet vern**ken tot een type 3!!!!!!??????
Tsja…..en dat WAS nu mijn eerste BX (RD-Break)....een begin 86’er…nog met de satellietjes…..Ferrarirood.
Moest helaas weg vanwege het rotte subframe.
Bram, ging het hier om het voor- of achtersubframe?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX