Dat snap ik volledig Ik wou nog even onderstrepen dat de rammel niet van Criezel kwam, maar ik drukte me schijnbaar wat briek uit.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Lelijke Eend schreef:Dat snap ik volledig Ik wou nog even onderstrepen dat de rammel niet van Criezel kwam, maar ik drukte me schijnbaar wat briek uit.
Offtopic: Briek? Wa’sda?
Eveneens ben ik tevens ook.
mpostma schreef:kreazyV8wuppo schreef:mpostma schreef:Hoe zat het ook weer. was de multieriem er ook niet voor verantwoordleijk dat de distributieriem niet te ver naar buiten kan komen?
Jah 1000 km meer en er was een ZX diesel met 4T + op de teller..
snap on just in time dus…
mvgr wupke:de diagnose was overigens van David zelf..
Ik schreef hierboven multieriem, maar ik bedoelde multieriempoelie.
Maar het was dus davids auto met de losse poelie. Ik maar denken dat t over Elmers Criezel ging (en ik vond het al vaag dat Emiel de poelie dan niet vast zou hebben gezet).
Die poelie heeft Elmer vastgezet met de kracht van twee benen op een wringijzer met de dop op de poeliebout, terwijl de krukas geblokkeerd werd!!!
Emiel
Das Fries Briek betekent zoiets als raar, krom, slecht, scheef, verkeerd. Als een BX briek op de wielen staat, dan staan de wielen zichtbaar scheef bijvoorbeeld.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Lelijke Eend schreef:Das Fries Briek betekent zoiets als raar, krom, slecht, scheef, verkeerd. Als een BX briek op de wielen staat, dan staan de wielen zichtbaar scheef bijvoorbeeld.
Okee dan weer wat geleerd. Zo leer ik ook regelmatig dingen van mijn vriendin, haar ouders komen uit Drenthe en Groningen. Zo wist ik bijvoorbeeld eerst niet wat een mezik is, en een koekoek (niet de vogel).
Eveneens ben ik tevens ook.
Ik weet dat ook niet, maar ik zal het eens vragen in het café
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Okay, hint begrepen ops:
Eveneens ben ik tevens ook.
Schijt aan originaliteit.
Afgelopen week olie ververst. Kon mooi op m’n werk op de hefbrug (we hebben er 3). Alleen er stond een heftruck (5 a 6 ton) op de hefbrug en die heftruck kon niet meer op eigen kracht rijden. De hefbrug was op zich lang genoeg voor zowel m’n BX als de hefbrug en de hafbrug kon dat gewicht ook zat tillen (ding kan 10 ton hebben). ALleen de haftruck stond in het midden van de hefbrug. Dus Criezeltje met de bumper er tegenaan gezet, gas geven en ... niets. Alleen slippende bandjes. Poging 2 ging een stuk beter, want toen had ik de heftruck van de handrem gehaald. Na het olie verversen de heftruck met een ketting weer terug naar het midden getrokken zodat collega de volgende dag weer vrolijk verder kon.
Volgende dag ofzo ben ik verder gegaan met de daklampen, zijn nog niet af.
Afgelopen zaterdag & zondag in het zuiden vertoefd. Echter, zondagavond op de terugreis begon er zo af en toe iets te piepen. Het bleek dat het moertje van de bout die de hydrauliekpomp op zijn plaats houdt foetsie was en dat daardoor de bout al bijna uit het gat gevallen was en de riem die de pomp aandrijft steeds heviger begon te slippen. Helaas was dat moertje wel een M9 moertje en wat nog erger was dat ik m’n voorraad M9 moertjes niet meer kon vinden ! Gelukkig had ik ook nog een 2cv-versnellingsbak achterin liggen waar minstens twaalf M9 moertjes op zitten. Daar een moertje van gepakt, maar die viel en was vervolgens onvindbaar. Moertje 2 viel niet, dus ver versnellingsbak moet het even doen met 10 in plaats van 12 moertjes. Helaas zijn M9 moertjes wel vrij lastig te vinden (en dan druk ik mij nog voorzichtig uit!). Anderzijds was dit wel de oplossing voor het probleem en kon ik weer verder rossen.
Schijt aan originaliteit.
overigens is in “het zuiden"de distributie nagekeken…
niks mis mee, de riem loopt vol op de poelie’s, alleen aan 1 kant van de nokkenas en pomppoelie’s.
maar dat kan absoluut geen kwaad..
het eerdere aanlopen tegen 1 van de stofkappen had een gevolg wat ik min of meer al verwachte.
de riem is niet beschadigt maar de kap wel..dus dat was een storm in een glas water..
mvgr wupke:
Ik wist dat ik vergeten was iets te melden ops: Riem = ok dus Bij de eerstvolgende riemwissel wellicht (!) de hele rommel uit elkaar en fixxen zodat de riem exact daar loopt zoals men ooit bedacht heeft.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Ben benieuwd naar je daklampen!
Olie verversen zou hij ook wel lekker gevonden hebben denk ik ja….
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Netjes bij 10.000 verse olie hoor ! Vorige keer was het iets meer, maar nu lukt het onderhoud prima ! Veel meer dan olie verversen valt er ook niet te onderhouden
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Luchtfilter? Brandstoffilter?
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004