14 van de 39
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
   
LE’s Criezel deel 2
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 02 augustus 2007 10:27 PM
  [ # 196 ]

Dat snap ik volledig Wink Ik wou nog even onderstrepen dat de rammel niet van Criezel kwam, maar ik drukte me schijnbaar wat briek uit.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 02 augustus 2007 10:29 PM
  [ # 197 ]
Lelijke Eend schreef:

Dat snap ik volledig Wink Ik wou nog even onderstrepen dat de rammel niet van Criezel kwam, maar ik drukte me schijnbaar wat briek uit.

Offtopic: Briek? Wa’sda?

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 02 augustus 2007 11:11 PM
  [ # 198 ]
mpostma schreef:
kreazyV8wuppo schreef:
mpostma schreef:

Hoe zat het ook weer. was de multieriem er ook niet voor verantwoordleijk dat de distributieriem niet te ver naar buiten kan komen?

Jah 1000 km meer en er was een ZX diesel met 4T + op de teller..

snap on just in time dus…

mvgr wupke:de diagnose was overigens van David zelf.. Wink

Ik schreef hierboven multieriem, maar ik bedoelde multieriempoelie.

Maar het was dus davids auto met de losse poelie. Ik maar denken dat t over Elmers Criezel ging (en ik vond het al vaag dat Emiel de poelie dan niet vast zou hebben gezet).

Die poelie heeft Elmer vastgezet met de kracht van twee benen op een wringijzer met de dop op de poeliebout, terwijl de krukas geblokkeerd werd!!!

Emiel

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 02 augustus 2007 11:12 PM
  [ # 199 ]

Das Fries Very Happy Briek betekent zoiets als raar, krom, slecht, scheef, verkeerd. Als een BX briek op de wielen staat, dan staan de wielen zichtbaar scheef bijvoorbeeld.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 02 augustus 2007 11:17 PM
  [ # 200 ]
Lelijke Eend schreef:

Das Fries Very Happy Briek betekent zoiets als raar, krom, slecht, scheef, verkeerd. Als een BX briek op de wielen staat, dan staan de wielen zichtbaar scheef bijvoorbeeld.

Okee dan Very Happy weer wat geleerd. Zo leer ik ook regelmatig dingen van mijn vriendin, haar ouders komen uit Drenthe en Groningen. Zo wist ik bijvoorbeeld eerst niet wat een mezik is, en een koekoek (niet de vogel).

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 02 augustus 2007 11:21 PM
  [ # 201 ]

Ik weet dat ook niet, maar ik zal het eens vragen in het café Wink

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 02 augustus 2007 11:26 PM
  [ # 202 ]

Okay, hint begrepen Surprisedops:

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 02 augustus 2007 11:27 PM
  [ # 203 ]

Laughing

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 20 augustus 2007 11:53 PM
  [ # 204 ]

Afgelopen week olie ververst. Kon mooi op m’n werk op de hefbrug (we hebben er 3). Alleen er stond een heftruck (5 a 6 ton) op de hefbrug en die heftruck kon niet meer op eigen kracht rijden. De hefbrug was op zich lang genoeg voor zowel m’n BX als de hefbrug en de hafbrug kon dat gewicht ook zat tillen (ding kan 10 ton hebben). ALleen de haftruck stond in het midden van de hefbrug. Dus Criezeltje met de bumper er tegenaan gezet, gas geven en ... niets. Alleen slippende bandjes. Poging 2 ging een stuk beter, want toen had ik de heftruck van de handrem gehaald. Na het olie verversen de heftruck met een ketting weer terug naar het midden getrokken zodat collega de volgende dag weer vrolijk verder kon.

Volgende dag ofzo ben ik verder gegaan met de daklampen, zijn nog niet af.

Afgelopen zaterdag & zondag in het zuiden vertoefd. Echter, zondagavond op de terugreis begon er zo af en toe iets te piepen. Het bleek dat het moertje van de bout die de hydrauliekpomp op zijn plaats houdt foetsie was en dat daardoor de bout al bijna uit het gat gevallen was en de riem die de pomp aandrijft steeds heviger begon te slippen. Helaas was dat moertje wel een M9 moertje en wat nog erger was dat ik m’n voorraad M9 moertjes niet meer kon vinden ! Gelukkig had ik ook nog een 2cv-versnellingsbak achterin liggen waar minstens twaalf M9 moertjes op zitten. Daar een moertje van gepakt, maar die viel en was vervolgens onvindbaar. Moertje 2 viel niet, dus ver versnellingsbak moet het even doen met 10 in plaats van 12 moertjes. Helaas zijn M9 moertjes wel vrij lastig te vinden (en dan druk ik mij nog voorzichtig uit!). Anderzijds was dit wel de oplossing voor het probleem en kon ik weer verder rossen.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 21 augustus 2007 12:06 AM
  [ # 205 ]

overigens is in “het zuiden"de distributie nagekeken…

niks mis mee, de riem loopt vol op de poelie’s, alleen aan 1 kant van de nokkenas en pomppoelie’s.

maar dat kan absoluut geen kwaad..

het eerdere aanlopen tegen 1 van de stofkappen had een gevolg wat ik min of meer al verwachte.

de riem is niet beschadigt maar de kap wel..dus dat was een storm in een glas water..

mvgr wupke: Wink

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 21 augustus 2007 12:25 AM
  [ # 206 ]

Ik wist dat ik vergeten was iets te melden Surprisedops: Riem = ok dus Wink Bij de eerstvolgende riemwissel wellicht (!) de hele rommel uit elkaar en fixxen zodat de riem exact daar loopt zoals men ooit bedacht heeft.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 21 augustus 2007 12:28 AM
  [ # 207 ]

Ben benieuwd naar je daklampen!

Olie verversen zou hij ook wel lekker gevonden hebben denk ik ja….

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 21 augustus 2007 12:29 AM
  [ # 208 ]

Rolling Eyes

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 21 augustus 2007 12:30 AM
  [ # 209 ]

Netjes bij 10.000 verse olie hoor ! Vorige keer was het iets meer, maar nu lukt het onderhoud prima ! Veel meer dan olie verversen valt er ook niet te onderhouden Wink

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 21 augustus 2007 12:35 AM
  [ # 210 ]

Luchtfilter? Brandstoffilter? Smile

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
 
14 van de 39
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook