Ohja,
de temperatuur is nog nooit boven de 95graden gekomen en blijft altijd keurig op peil. Ze lekt alleen af en toe koelvloeistof, en dan ook in eens een hele boel. Het heeft me dus wel een maand gekost voordat ik erachter kon komen dat het daadwerkelijk lekte, het was simpelweg niet te zien of te vinden, zo sporadisch gebeurde het.
De Bars Leek zit nu een goeie 100km in de auto, eind van de week zit er 1000km bij, dan gaat ze weer op de brug, maar tussendoor zou ik door het niet meer lekken van de KV al kunnen aanvoelen of het gelukt is of niet.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Het begint er na een week en circa 1000km op te lijken dat het Bars Leak goedje heeft geholpen, er is nog niks gaan branden en ook het KV niveau lijkt, afgezien van het dalen door ontluchten, niet ernstig veranderd. Nou is het nog niet extreem warm geweest buiten, en was er zowieso geen peil op te trekken wanneer ze lekte, maar ik begin goede hoop te krijgen!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
maar ik begin goede hoop te krijgen!
En DAT is het moment waarop een XM terugslaat
Harm schreef:maar ik begin goede hoop te krijgen!
En DAT is het moment waarop een XM terugslaat
Vanmorgen op de brug gekeken of het al dicht was, het zag er nog enigszins klammig uit, maar omdat ik er niet met mn neus op kon zou het misschien ook olie-zweet kunnen zijn. Voorlopig niets hoeven bijvullen dus volgende week maar afwachten….
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
En anders roep je de hulp van een Koppensneller in
Overigens hebben wij het net gedaan en is er door de garage eerst gekozen om de kop niet te vlakken. Alles gemeten en het zag er goed uit. Helaas bleek dat na de eerste 100km niet zo. Dus voor de tweede keer de boel eraf en toen wel gevlakt. Geen problemen meer daarna. En heerlijk rijden.
Nu: Citroën Jumpy dub. cab. 180 EAT6, BMW R1150GS
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994
Projecten: Alfa 33 QV - 1991
SAXO-Racer schreef:Altijd laten vlakken er komt een stalen pakking tussen die kunnen verschillen in de cilinderkop moeilijk opvangen. Tevens is het zo dat altijd bij het demonteren van de cilinderkop hij iets vervormd. En bij zon ingrijpende en tijdrovende handeling ga je daar toch niet op bezuinigen???
Het is geen tu die je er in 3 kwartier naast hebt liggen….
geloof ik meteen. is het dan niet zo dat het materiaal van de kop zachter is dan de pakking? is een alu-legering lijkt me. dat zou betekenen dat een pakking zijn sporen nalaat in de kop, en nieuwe pakking alle onregelmatigheden van de vorige pakking moet wegwerken. er zitten dan vast al minime putjes en groefjes in de kop.
of zit ik er nu helemaal naast?
du pain… du vin… du Citroën
flipje van thiel schreef:SAXO-Racer schreef:Altijd laten vlakken er komt een stalen pakking tussen die kunnen verschillen in de cilinderkop moeilijk opvangen. Tevens is het zo dat altijd bij het demonteren van de cilinderkop hij iets vervormd. En bij zon ingrijpende en tijdrovende handeling ga je daar toch niet op bezuinigen???
Het is geen tu die je er in 3 kwartier naast hebt liggen….geloof ik meteen. is het dan niet zo dat het materiaal van de kop zachter is dan de pakking? is een alu-legering lijkt me. dat zou betekenen dat een pakking zijn sporen nalaat in de kop, en nieuwe pakking alle onregelmatigheden van de vorige pakking moet wegwerken. er zitten dan vast al minime putjes en groefjes in de kop.
of zit ik er nu helemaal naast?
Nee hoor, want dat klinkt me behoorlijk bekend in de oren!
Voorlopig heb ik al weer 2 weken gerden met de Bars Leak in het systeem, en zit er nu bijna 2000km extra op. Vorige week zaterdag heeft ze op de brug gestaan en dacht ik nog wat vochtige plekken te zien, maar voorlopig lijkt het niet meer op het lekken van voor de vakantie, waar ik in 1 week 2 liter moest bijvullen…
Enfin, het lijkt er dus op dat het vooralsnog heeft gewerkt. . Door het Bars Leak spul erin te gooien zat er ook fors wat lucht in het systeem. Die is er nu ook wel uit, zodat ik nu exact ga bijhouden wat het KV niveau is. Ik denk dat ik er nog een weekje of wat mee doorrij, en dan nog eens controleer…
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!