Weet er iemand of je die “chrome” sierstrips op de bumpers + stootrubbers los kunt kopen en wat dat ongeveer kost?
En weet er iemand of je die plastic/glazen plaatjes die in de koplampen voor de dimlichten zitten los kunt kopen, die van mij zijn vergeeld en gedeeltelijk ingebrand met als gevolg een hoop lichtverlies. Ik zie het nioet zitten om geheel nieuwe koplampen te kopen en op de sloop zullen ze misschien ook ingebrand zijn.
Alvast bedankt voor jullie opmerkingen
Xm 3.0 V6 Break.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Chromen strips weet ik niet. Dat soort dingen gaan geloof ik bij central magazijnen wel als eerste op. Laten verchromen? Geen idee of dat kan met plastic eigenlijk.
Wat de lampen betreft, plaats type II glazen, wordt de lichtopbrengst gelijk veel beter en de tussenlensjes kan je achterwege laten. Of hele type II lampen kan ook natuurlijk.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Re: Advies gevraagd !
pier schreef:Weet er iemand of je die “chrome” sierstrips op de bumpers + stootrubbers los kunt kopen en wat dat ongeveer kost?
En weet er iemand of je die plastic/glazen plaatjes die in de koplampen voor de dimlichten zitten los kunt kopen, die van mij zijn vergeeld en gedeeltelijk ingebrand met als gevolg een hoop lichtverlies. Ik zie het nioet zitten om geheel nieuwe koplampen te kopen en op de sloop zullen ze misschien ook ingebrand zijn.Alvast bedankt voor jullie opmerkingen
Xm 3.0 V6 Break.
Ik heb een keer geïnformeerd voor gewone strips voor me achterbumper die waren 30 pleuro p/s, de Citroën dealer verkoopt ze gewoon.
Re: Advies gevraagd !
M&M schreef:pier schreef:Weet er iemand of je die “chrome” sierstrips op de bumpers + stootrubbers los kunt kopen en wat dat ongeveer kost?
Ja die zijn los verkrijgbaar voor de bumpers , wel duur , ik heb ze ook in mijn ex XM vervangen , die in de deur komen compleet met sierstrip en dus niet los verkrijgbaar , op de sloop zijn nette exemplaren met goed zoeken nog wel te vinden , bij m´n Xantia zijn ze allemaal vervangen voor nog geen 5 Euro
Nieuw erg prijzig !!
idd waar menno
sans-pareil schreef:Chromen strips weet ik niet. Dat soort dingen gaan geloof ik bij central magazijnen wel als eerste op. Laten verchromen? Geen idee of dat kan met plastic eigenlijk.
Wat de lampen betreft, plaats type II glazen, wordt de lichtopbrengst gelijk veel beter en de tussenlensjes kan je achterwege laten. Of hele type II lampen kan ook natuurlijk.
Bedankt voor de tip van die type 2 glazen, weet je ook of je die zo over kunt zetten eventueel met de gehele unit? of moet je daar een hoop voor verbouwen?
zijn erg duur heb onderlaats voor de xantia gevraagd voor 1 deur kwam op 90 euro uit en dan moest de strip nog gespoten worden :28
en dat zijn de zijstrips nog he….die van de voor en achterbumper zijn een heel stuk duurder..
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
klopt
Die van mij zijn ook aangetast en vind het niet echt mooi ,op zo’n “klassewagen” hadden ze toch betere materialen mogen gebruiken
wagens,oldtimers
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
gewoon serie 2 koplampglas kopen, kost een paar duiten, maar dan heb je tenminste licht. Ik had het licht wat vergelijkbaar was met kaarslicht.
Ik geloof dat je de strips weer mooi kan maken met transparante lak, het plastic laagje wordt poreus en daarom worden ze lelijk
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
pier schreef:Bedankt voor de tip van die type 2 glazen, weet je ook of je die zo over kunt zetten eventueel met de gehele unit? of moet je daar een hoop voor verbouwen?
Je kunt of enkel de losse glazen vervangen (zonder de plastic lens) of een hele unit.
Te verkrijgen bij iedere sloop die’XM’s heeft of de Citroënspecialisten zoals Bart Ebben of Jan van Gompel, Hegru.
Willem schreef:
Ik geloof dat je de strips weer mooi kan maken met transparante lak, het plastic laagje wordt poreus en daarom worden ze lelijk
Geef eens wat meer details Willem hierover
wagens,oldtimers
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
ik heb het van horen zeggen binnen de xmclub, ik heb het zelf nog niet probeerd
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Willem schreef:ik heb het van horen zeggen binnen de xmclub, ik heb het zelf nog niet probeerd
Ik heb er een uit mijn stootrubbers gepeuterd, lijkt een beetje op een fietsband demonteren, vervolgens met staalwol dus geen brillo, en een beetje commandant flink oppoetsen, daarna ingespoten met een blanke hoogglansvernis. Dan zien ze er piekfijn uit. alleen de echte verweerde plekken gaan niet weg. Heeft er iemand ervaring met chroomspray van Duplicolor? te verkrijgen bij gamma
had ook al een draadje opgezet, maar vroeg me af of er een goede doe-het zelf manier is om die sierlijsten op de deuren weer mooi te krijgen. Is het een plastic lat met daaronder een verchroomd stuk plastic? Hoe werkt dat eignelijk? Ik heb niet zoveel zin om 90euro per deur te betalen voor nieuwe strips en het gaat mij voornamelijk om de deuren.
Is het een idee om, als dat kan tenminste, de plastic strips los te halen, schoon te maken, en daarna met een alu-folie (die je voor isolatie etc gebruikt) weer mooi te maken? Als dat weer als nieuw is, ziet de wagen er meteen een stuk beter uit….
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Als het goed is is het inderdaad een losse chroomkleurige strip en een doorzichtige strip eroverheen…
Ik meen dat op het forum van XCNL een how-to staat…maar die zou ik dan even moeten zoelen..
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI