ach dat wordt door iedereen ook van te voren gezegd
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 16-05-2006
- BX 19 tgi Routiere
- ID/DS 23 IE Pallas
BX rijden hoeft zeker niet duur te zijn. Het is wel handig als je zelf wat kunt. Een goed handboek zoals van Haynes wil nog wel eens helpen. Tot vorig jaar heb ik BX gereden uit 1991 zonder veel kosten. Wel het reguliere onderhoud (olieverversen en distributieriem en remmen) zelf op tijd gedaan. Het gebruikmaken van sloop onderdelen, zoals voor injectie onderdelen of voor de karrosserie, scheelt een hoop in kosten.
Ik had de auto van mij pa overgenomen. Uiteindelijk samen 336.000 km gereden met een 1400cc KDY motor zonder revisie. Helaas kreeg de BX last uiteindelijk last van rotte plekken bij dragende delen. Dit luidde helaas het einde in. De motor liep toen steeds als een zonnetje.
Peter
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
idd mits je handig bent vind ik een Bx ook betaalbaar
morgen of overmorgen voer ik een koppelingwissel uit, kosten a 150 euro ipv 600 bij de garage
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:
morgen of overmorgen voer ik een koppelingwissel uit, kosten a 150 euro ipv 600 bij de garage
Hier nog 1
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
hou houd ik me 16V of GT betaalbaar
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:idd mits je handig bent vind ik een Bx ook betaalbaar
morgen of overmorgen voer ik een koppelingwissel uit, kosten a 150 euro ipv 600 bij de garage
leuke vergelijk maar niet echt reeel
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
hoezo niet reeel?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
kom jij voor nix werken bij je werkgever
daarbij bij een garage heb je garantie wat heb je bij iemand die het zwart doet en het gaat verkeerd :
20%van de som is belasting dus voor den haag
dus als jij alles optelt kom je ook veel duurder uit
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
even rekenen
- 150 materiaal
- 6 manuren (a uurloon werkgever) 48 euro
- 20%
totaal bijna 240 euro.. nou laat voor 400 euro die garantie dan maar zitten
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
ok voor 400?
even rekenen
150 euro matterial
6x 50 euro per uur is 300
dus 150+300=450
450 / 100= 4,50
4,50x 20 zullen we zeggen is 90 euro
90 euro + 450 is 540 euro dus waar kom je erbij dat de garantie 400 euro kost
en daarbij werk jij zwart laat die klus eens doen als jij gewoon bij een bedrijf werk
PrutsyLJ schreef:Autofan schreef:Ik heb zelf ook nog nooit gereden in een BX (1x gereden in Daf 33(was ook de enigste keer)), maar ik vind een 16 wel mooier dan 14 dus weet dat ik geen 14 wil. Het liefst wil ik een 19 GTi (16v), maar met een 16 Chic of TZi ben k ook wel tevreden.
Als je zelf niet kan sleutelen loop je leeg op een 16v. Een GTi is nog wel te behappen dan. (Ik zeg dus als je niet kan sleutelen vraag maar aan Willem )
Als je voor automonteur leert. Is een 16v toch wel te behappen? Maar ik ben al tevreden met een GTi, 16v hoeft van mij niet omdat die 98 lust en dat is toch wat prijziger dan 95
dan moet je een mk2 kopen die loopt wel op 95
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
citroenc2 schreef:McDean schreef:citroenc2 schreef:McDean schreef:idd mits je handig bent vind ik een Bx ook betaalbaar
morgen of overmorgen voer ik een koppelingwissel uit, kosten a 150 euro ipv 600 bij de garage
leuke vergelijk maar niet echt reeel
hoezo niet reeel?
kom jij voor nix werken bij je werkgever
daarbij bij een garage heb je garantie wat heb je bij iemand die het zwart doet en het gaat verkeerd :
20%van de som is belasting dus voor den haag
dus als jij alles optelt kom je ook veel duurder uit
Dus als je het geld dat je bespaart door het zelf te doen mee gaat tellen ben je het zelfde kwijt? Tsja… wat wil je daar nu mee zeggen?
Enneh… 20% belasting betalen over geld dat je niet uit geeft omdat je gaat DHZ-en? Man, waar heb je aan gesnoven?
ik geef alleen aan dat een vergelijk met iets zelf doen of laten doen bij een dealer geen vergelijk kan zijn dus dan moet men ook niet doen of de rekening bij de garage zo enorm duur is
ik ben bouwvakker en kan zelf een huis bouwen voor een klein 60000 euro terijl jij hier 180000 euro voor kwijt zult zijn het is appels met peren vergelijken
btw moet je wel rekenen omdat een garage die ook rekend in zijn oferte
en ik snijf nergens aan ben netjes opgevoed
Laten doen is gewoon veel duurder dan zelf doen. Dat is alle vergelijking die je nodig hebt. En voor de consument is het enige verschil dat je idd garantie krijgt als je het prof. laat doen.