Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 20-08-2007
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 12 Pure Tech 82 Live
Wat vinden de Xsara Picasso mensen van de ‘nieuwe’ Picasso? Persoonlijk vind ik het een mooie wagen op zich maar vind er maar weinig ‘Picasso’ aan. Wat vinden jullie?
VW Transporter T2 ‘75
Citroën Berlingo ‘99
Citroën Xsara Picasso ‘06
Citroën C4 Cactus ‘16
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Vind zelf de C4 GP uiterlijk een stuk mooier dan de xsara picasso. Ding rijdt ook erg goed maar het dashboard vind ik van de oude een stuk mooier en minder rommelig. Als het financieel een beetje kan hoop ik de xsara picasso toch wel een keer te kunnen inruilen voor de C4 picasso
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
zoals ik hier in een ander draadje al heb aangehaald, is de nieuwe C4 Picasso niet geschikt voor de grotere mensen onder ons ( + 1.95 m ).
Dit door de panoramische voorruit die te ver in het dak loopt waardoor ik met mijn hoofd tegen de zonnekleppen zit.
Ook als de stoel helemaal in de onderste stand staat en volledig achteruit is ingesteld.
In mijn huidige Xsara Picasso heb ik dit probleem helemaal niet en zelfs nog voldoende overschot.
Natuurlijk zijn we allemaal niet zo groot en dan is er geen probleem.
Voor de rest heb ik de wagen nog niet goed bestudeerd omdat ik dit als een “domper” beschouw.
Als ik een nieuwe Citroen koop ( is nog niet aan de orde voorlopig ) dan zal ik kiezen tussen de C5 break, de C8 of de nieuwe Jumpy in personenwagenuitvoering.
Dit is natuurlijk zuiver persoonlijk.
Voorlopig ben ik op mijn Xsara Picasso zeker nog niet uigekeken.
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
De 7 zits C4 Picasso vind ik de Citroen tegenhanger van de Renault Espace.
De echte opvolger van de Xsara Picasso is toch de 5 zitter C4 Picasso.
Uiterlijk vind ik echt zeer goed gelukt, wel jammer dat de “eivorm” van de Xsara Picasso geheel weg is.
Met de Xsara Picasso heb je nog het “Citroen gevoel”, vooral met het schakelen. Gister reed nog iemand met mij mee die geen Citrofiel is.
Hij zei dat dit mischien wel de laatste echte Citroen was die is gebouwd.
Ik bleef stil, maar wist wel gelijk wat hij bedoelde….........
austria schreef:De 7 zits C4 Picasso vind ik de Citroen tegenhanger van de Renault Espace.
De echte opvolger van de Xsara Picasso is toch de 5 zitter C4 Picasso.Uiterlijk vind ik echt zeer goed gelukt, wel jammer dat de “eivorm” van de Xsara Picasso geheel weg is.
Met de Xsara Picasso heb je nog het “Citroen gevoel”, vooral met het schakelen. Gister reed nog iemand met mij mee die geen Citrofiel is.
Hij zei dat dit mischien wel de laatste echte Citroen was die is gebouwd.
Ik bleef stil, maar wist wel gelijk wat hij bedoelde….........
ik denk eerder dat hij de tegnhanger van de renault senic 7 zitter is
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
austria schreef:De 7 zits C4 Picasso vind ik de Citroen tegenhanger van de Renault Espace.
De echte opvolger van de Xsara Picasso is toch de 5 zitter C4 Picasso.Uiterlijk vind ik echt zeer goed gelukt, wel jammer dat de “eivorm” van de Xsara Picasso geheel weg is.
Met de Xsara Picasso heb je nog het “Citroen gevoel”, vooral met het schakelen. Gister reed nog iemand met mij mee die geen Citrofiel is.
Hij zei dat dit mischien wel de laatste echte Citroen was die is gebouwd.
Ik bleef stil, maar wist wel gelijk wat hij bedoelde….........
Niet aan de C6 gedacht?
Wat is er zo bijzonder aan het schakelen?
Tuurlijk zijn alle Citroen’s echte Citroen’s.
Maar bij de Xsara Picasso hoor je nog het schakelen, moeilijk uit te leggen.
Maar een geluid van klok-klok, zoals de BX’s rijders dat wel kennen
austria schreef:
Hij zei dat dit mischien wel de laatste echte Citroen was die is gebouwd.
Ik bleef stil, maar wist wel gelijk wat hij bedoelde….........
De laatste echte, voor iedereen bereikbare Citroën, vind ik de XM en de Xantia wegens de voortreffelijke typische Citroën-vering. Jammer dat de veerbolletjes hun weg niet meer vinden naar de seriemodellen…
Ik: Skoda Octavia 3 Combi 1.2 TSI 77kw ‘15 (maar in de praktijk rij ik met de C3)
Vroeger: VW Passat Break 3C 1.6 CR TDI ‘10, Xsara Picasso 16 HDI 110 ‘05, Golf4 TDI ‘02, Golf3 GT TDI ‘96, Golf2 TDI ‘90, Golf2 GTD ‘86
Madam: Citroen C3 1.6HDI 90 ‘10 (maar in de praktijk rijdt ze met de Octa)
Vroeger: P106D ‘97, Xantia18i ‘93, P206HDI70 ‘04, C3HDI70 ‘03, Corsa12S ‘89