Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Re: 2cv in Parijs Dakar 2005
CitroenAZU schreef:
Kan iemand mij dit filmpje dat op die site staat over de 2CV opslaan middels het capturen van streaming video zoals laatst met die videoclip?
Zo snel mijn pc weer in orde is, ga ik er zelf achteraan om dit mogelijk te krijgen.
en in de eerste etappe zijn ze al 158e…....twee toyota’s voorgebleven:
Etappe Uitslag
Begrijp ik het goed dat het een originele eend is (hoe-heet-ie-ook-weer, met de twee motoren en 4wd) waar ze alleen aanpassingen aan hebben gedaan om te voldoen aan de reglementen????
COOL!
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Gisteren waren de 1e beelden van de rally en de eend was idd in beeld.
Er waren wat Nederlanders boos omdat ze door de eend werden opgehouden en toen vast kwamen te zitten op het Spaanse strand.
Voor een ieder de rally is op RTL5 te volgen om 18;30 uur iedere dag en om 23:00 uur de herhaling. Op Eurosport iedere dag om 08:30, 12:00, 16:45, 22:30 en 00:45.
gr.MArtijn
PS het is niet een echte 2cv Sahara maar wel eendje met originele Citroën techniek en qua principe ongeveer gebouwd als de Sahara.
Dus geen eendenkoets met Misdebusnie of soezoeki techniek en onderstel, wat in het verleden dus gebeurde.
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
CitroenAZU schreef:
Er waren wat Nederlanders boos omdat ze door de eend werden opgehouden en toen vast kwamen te zitten op het Spaanse strand.
ze waren boos omdat ze m niet voorbij konden komen
maar ik zat (en de rest van de familie thuis) eraan te denken om RTL5 ff mails met vragen over die eend te gaan sturen (je mocht alles vragen zeiden ze) ZE NOEMDEN HET GENANT, NOU, DIE EEND STAAT ER WEL MOOI….....
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Weet je wanneer het pas genant is. Als die eend de finish haalt. Makt nog niet uit uit welke plaats en al die andere smuk staat ergens vast in e woestijn.
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
punky schreef:Weet je wanneer het pas genant is. Als die eend de finish haalt. Makt nog niet uit uit welke plaats en al die andere smuk staat ergens vast in e woestijn.
dat idd helemaal… en ze kunnen met een uitgevallen motor ook finishen, kan de rest ook niet…:D
ik heb ze al een mail gestuurd (1 aan Kalf, 1 algemene vraag over de eend….). Mn mn heeft een mail (ook via Dakarpost) gestuurd, gericht aan Kalf. Rocco ook (int frans) en nog een eendrijder….
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Ik lees net dat de 2cv wel degelijk Dakar heeft gehaald, al was dat op alleen de voorste motor. Alleen was het buiten mededinging vanwege het te laat in het bivak komen die etappe toen ze problemen hadden met de koppeling.
zie ook hier:
j’ai recu ca dans ma boite mail d’un ami.(mr Moquin du c…... club):
J’ai eu Georges Marquès hier soir au téléphone, en direct du Lac Rose.
Bip Bip, son pilote et son copilote sont bien arrivés à Dakar.
Bi Bip a perdu un moteur dans l’aventure, mais elle a tout de même tenu
le coup.
En premier lieu, la 2cv a eu des problèmes d’embrayage lors de la
dernière étape du Maroc. Elle a dû effectuer plus de 300 km en 2ème,
voire 3ème quand tout allait au mieux. Toutefois, elle est arrivée dans
les temps au bivouac, pour pouvoir reprendre la course le lendemain.
Ce fameux lendemain, 1er jour de Mauritanie et de dunes. C’est là que
tout s’est gâté. Une culasse du moteur arrière s’est fendue. Impossible
de réparer. Il a fallu faire l’étape avec un moteur, et…à peine 40 cv.
Dunes, dunes et re-dunes, 10 mètres, sortir les plaques, avance de 10
mètres, être tanké, ressortir les plaques.
Résultat: 23 heures pour se sortir de cette galère (rappelez-vous il
s’agit de la fameuse étape où de nombreux concurrents ont abandonné dans
les dunes). Suite à ces 23 heures, la 2cv est arrivée hors temps, et a
été déclarée hors course.
De ce fait, Georges a décidé de “zapper” la boucle d’Atar afin de
rejoindre le bivouac et le camion qui transportait ses pièces de rechange.
Peine perdue, le moteur est fichu. Tant pis, Bi Bip ira à Dakar quand
même avec son unique moteur avant.
Dimanche 16 janvier, arrivée à Dakar, hors course mais tout de même
présente. Le spilotes sont très fatigués, mais décidés à repartir dans
deux ans, afin de se laisser le temps de préparer une “super 2cv” et
mettre toutes les chances de leur côté.
Ils remercient tous ceux qui les ont soutenus durant cette aventure.
A notre tour de les remercier pour ce qu’ils nous ont fait vivre, et
pour nous avoir également fait vivre “leur” Dakar.
_________________
Citrogroeten,
MArtijn