cocico schreef:Eerlijk gezegd zie ik mezelf aan niets anders lassen dan aan een auto... Dus is het dan nog opportuun om lassen te volgen? Misschien eerst carrosserie en dan lassen? (Als ik tijd, geld en zin heb )
Ja, maar heb jij wel meettechnieken nodig dan ?
Ondanks de roestgaten vind ik het een schitterende DS met een geweldig mooi interieur!
Ik zou zeker proberen deze DS zo lang mogelijk rijdend te houden. Zeker wanneer de techniek nog zeer goed in orde is. Ik heb echter begrepen dat de Belgische technische controle zeer streng is, en dat je daar misschien problemen mee krijgt met de roestgaten…
Owatrol is zeker een uitkomst. Ik heb er niets dan goede verhalen over gehoord. Informeer eens bij Jacques Moenen over de algehele werking daarvan en de mogelijkheid om bij hem een potje Owatrol te kopen (nee, ik heb geen aandelen in Jacques Moenen )
Hij is hier te vinden:
Handelsonderneming Jacques Moenen
Z Achterwg 1
3257 BG Ooltgensplaat
Telefoon 06-20611967
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Dit weekend is er in Brugge een beusr met de DS als centraal thema. Ik zal daar kijken of ik Owatrol kan kopen.
Ivm de technische controle: in .be kan je je oldtimer inschrijven als oldtimer, dan isie vrijgesteld van keuring! Je mag er alleen mee rijden als de zon op is, en max. 25km buiten je thuisplek. Maar voor ritjes is dit wel leukn je mag er mee gans België doorrijden als het gaat om ritten die naar een evenement/tourrit leiden!
Hmm, dat is dus goed te omzeilen als je elke dag met je DS wilt rijde… Dan zeg je elke keer als je wordt aangehouden dat je naar een meeting gaat
Heb jij je DS als oldtimer ingeschreven en heb je dan zo’n “O”-kenteken?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
DS wordt ingeschreven midden februari als Oldtimer. Als je naar een meeting gaat, moet je strikt genomen ‘n uitnodiging/bewijs mee hebben dat er wel één is
Hoe zit de Nederlandse regeling hieromtrent?
Wij hebben zo’n regeling niet. Bij ons heb je enkel de oldtimerregeling, en die is heel simpel: wanneer je auto 25 jaar of ouder is betaal je gen wegenbelasting meer, maar wij hebben geen speciaal Oldtimer kenteken, zoals dat in België wel bestaat in de vorm van een “O”-kenteken met de bijbehorende regel dat je niet ver van huis mag en enkel naar meeting mag rijden.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Maar dus moet je oldtimer voldoen aan de kenmerken van een gewone auto voor je op de baan mag?
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nee alleen de leeftijd is belangrijk..
Lekker op LPG zonder belasting..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
trouwens… pur schuim in je balken…. Dan weet je echt zeker dat ze zijn doorgerot…
Schuim neemt water op….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
cocico schreef:Maar dus moet je oldtimer voldoen aan de kenmerken van een gewone auto voor je op de baan mag?
Het is zaak dan je oldtimer aan de specificaties voldoet van de tijd waarin hij is gebouwd.
Gordels achterin/airbags enz zijn b.v. niet nodig. Maar er mag niet meer dan X% van je dorpels doorgerot zijn. Hij wordt dus op veiligheid gecontroleerd.
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
Rob van Loo schreef:Ik zou willen dat we in Nederland zulke mooie goedkope avondcursussen hadden…....Stond ik vooraan!
hier geeft ons joris aan hoe weinig het maar kost om via het citroen-forum.nl
bij hem een cursus red uw sloper te doen…
wat zou je denken van een avond cursusje voor een man of 10 joris?
erik wijngaarden schreef:Rob van Loo schreef:Ik zou willen dat we in Nederland zulke mooie goedkope avondcursussen hadden…....Stond ik vooraan!
hier geeft ons joris aan hoe weinig het maar kost om via het citroen-forum.nl
bij hem een cursus red uw sloper te doen…
wat zou je denken van een avond cursusje voor een man of 10 joris?
Whahahaha…. krijgen we groepskorting ofnie ?