Het verhaal met de voet op de rem en door een plas rijden is lariekoek.
Dan zou elke automaat rijden met kromme schijven en in ons natte land iedereen kromme schijven krijgen met rijden in de regen.
Het materiaal is gewoon k tegenwoordig, zowel schijven als de blokken. Vraag maar aan de expert!
Het ene merk heeft er gewoon meer last van dan de ander. Ik heb liever afdraaien dan nieuwe schijven, het materiaal zet zich namelijk maar een keer.
Ben nu toe aan de 3e set, rijd lekker door, maar dat zou niet uit mogen maken. Wat denk je wat er gebeurt met rijden met caravan (1600 kg max geremd) met HDI 110?
Groeten
mijn seat cordoba had na 30000 km ook last van trillingen in het stuur.
bleken idd kromme remschijven ook werd daar toen als reden aangegeven met hete schijven door een plas koudwater gereden.
heb wel onder garantie nieuwe schijven gehad.
d
ronama schreef:mijn seat cordoba had na 30000 km ook last van trillingen in het stuur.
bleken idd kromme remschijven ook werd daar toen als reden aangegeven met hete schijven door een plas koudwater gereden.
heb wel onder garantie nieuwe schijven gehad.
klopt idd, bij ons in de garage al vaker voorgekomen, ook iemand die een grote afstand heeft afgelegd, gloeiende remschijven, dacht hij van ik zal eens men auto afspuiten met water, mja tuurlijk op de remschijven, en ook krom…
Mijn C4 trilt nog steeds, en wat denk je? Een collega had dezelfde trilproblemen in het stuur, maar die heeft een voor schade gehad met de c4. Na schade herstel is het over met trillen in het stuur. Volgens mij is de ophanging gewoon erg zwak.
Maar om de mijne dan nu tegen een muurtje te zetten vind ik wel iets te ver gaan.
groeten
zo uit de vuist lezende lijkt het een klacht te zijn die type afhankelijk is..
je zou de sporing eens na kunnen laten kijken.
en evt iets meer uit of toespoor geven.
trillen zou van het zoeken van de wielen kunnen komen, in combinatie met de cenifugaal krachten.
ti’s maar een gedachte dus het is trail and error, of het helpt.
aangaande de remmen, zou ik zelf Brembo schijven in combinatie met ABEX of TEXTAR remblokken monteren.
mvgr wupke
het is lease auto, dus alles alleen maar origineel. Wat de boer niet kent vreet ie niet…....
Je zou hem particulier gekocht hebben dan ben je er ZIEK van. Zou hem allang ingeruild hebben en dan maar het financiele gebeuren op de koop toe nemen zo klaar ben ik ermee.
Ik heb ook lease. Bij mij mogen ze niks aan doen van Citroen Nederland. Ik blijf nog even doorzeuren bij de dealer anders moeten ze het contract maar open breken. misschien volgend jaar een C5? zou leuk zijn.
Zodra ik meer weet van de dealer komt het hier te staan.
C4 Coupe 1.6 16v VTS!!!
@daaristieweer: Da’s mooi balen als je zoveel last hebt van die trillingen, zou ik ook steeds mee teruggaan.
Mijn idee over dit fenomeen dat het inderdaad per type auto enorm kan schelen hoe gevoelig ze ervoor zijn.
De bron zal echter vaak iets anders:
- (kromme) schijven
- niet (meer) 100% ronde velgen
- rotzooi op de velgen (heb eens een flinke klodder teer van een nieuwe weg aan de binnenzijde van de velg gehad
- een velg met (geringe) (zijdelingse) slag?
- banden
Nou heb je natuurlijk al vanalles geprobeerd, maar mijn ervaringen en wat jij schrijft doet mij sterk het volgende vermoeden:
Met name de banden verdenk ik als ik je zo hoor. Banden hebben altijd een al dan niet geringe hoogte- en zijdelingse slag, en onbalans. Afhankelijk van het type band kan die ook meer of minder gevoelig zijn voor vervorming tijdens stilstaan. Daar heb ik (helaas) ook veel ervaring mee gehad bij vorige auto’s. (M’n huidige gelukkig helemaal niet )
Heb je dan toevallig een auto die daar erg gevoelig voor is, dan ben je mooi het haasje. Ook omdat je niet zeker weet of nieuwe banden (en van welk type dan) uitkomst brengen.
Het feit dat je waarschijnlijk Michelin eronder hebt liggen zegt op zichzelf helaas niet zoveel over of jou type band, of jou exemplaren goed of slecht zijn v.w.b. slagen, balancering etc.
Experiment dat het (tijdelijk !!!) proberen waard is: door op een vast traject een keer te rijden met normale bandendruk, en vervolgens met ca. 0,5 bar onderdruk + 1x met zelfde overdruk, heb je goed kans dat de verschijnselen behoorlijk anders worden.
(dit geeft drukken waarmee je in elk geval nog veilig over de weg kunt)
Als je de resultaten post, kan ik met je mee proberen te denken over mogelijke conclusies.
Suc6!
PS: ik ga ervan uit dat je geen grote hoeveelheden balanslood op je velgen hebt zitten?
C4P7 2.0 HDiF 164pk, EB6V Exclusive Noir Onyx, Xenon, Yellowstone integraal leer, RT3e + Hifi, 18" Krakatoa, Panoramadak, Pac det. 2, afn. trekhaak, dorpelbeschermers, Protech behandeling, alarm.
Parbleu, quelle qu’une voiture!
Nieuwe banden, geen verschil, evenals nieuwe velgen, nieuwe draagarmen, vernieuwde losse blokken in de draagarmen andere aandrijfassen. meerdere keren balanceren en uitlijnen, bij diverse bedrijven…...
Mag wat kosten allemaal, maar nog niet genoeg want het probleem is er nog.
Gaat in september naar een andere cit dealer die het idee heeft het wel aan te kunnen, om het probleem op te lossen. Laat het wel weten!
Hou ons idd graag op de hoogte. Bij mij treedt dit probleem ook nog zo nu en dan op. Er is helaas geen pijl op te trekken wanneer. Zomaar uit het niets gaat het stuur als een gek trillen en soms is het na een paar minuten over en soms duurt het de hele rit lang. Ook snelheid lijkt niet echt uit te maken. Het kan bij 80 gebeuren maar ook in duitsland bij 180. Heel apart iig.
C4 coupé 1.6 VTR+
Ze zijn er mee bezig…...
Trilling op snelweg word goed naar gekeken nu…..
Wel word er al aangegeven dat trillingen in het stuur bij stationair loop en dat alles wat betreft wegdek word doorgegeven aan het stuur, zoals witte straatmarkeringen. Als voorbeeld kan ik noemen dat als je staal vasthoud en het staal met een hamer aantikt. Alles blijft trillen, en dat is wat je continu voelt.
Dat vind ik niet mogen voor zo’n auto
Groeten
Tja, doorgeven vind ik één ding maar dan zou het altijd op dezelfde plaatsen / wegen moeten gebeuren. En het lijkt mij volkomen willekeurig. Ik heb er al een tijd niks meer mee gedaan omdat ik het eigenlijk gewoon zat ben om met de dealer(s) te ruziën. Mijn auto trekt ook nog steeds heel erg naar rechts maar om dezelfde reden doe ik daar ook maar niks meer mee.
C4 coupé 1.6 VTR+
mooi he die dure nieuwe autos…... ik laat het vooralsnog niet bij zitten!
daaristieweer,wiedurft schreef:Ze zijn er mee bezig…...
Trilling op snelweg word goed naar gekeken nu…..
Wel word er al aangegeven dat trillingen in het stuur bij stationair loop en dat alles wat betreft wegdek word doorgegeven aan het stuur, zoals witte straatmarkeringen. Als voorbeeld kan ik noemen dat als je staal vasthoud en het staal met een hamer aantikt. Alles blijft trillen, en dat is wat je continu voelt.
Dat vind ik niet mogen voor zo’n auto
Groeten
Vind het ook een zwak argument.
Dat zelfde wegdek rijden auto’s van duitse, engelse, koreaanse, japanse en zels franse makelij overheen. hebben die dan allemaal last van trillingen in het stuur
Dacht het niet
Besteld 21 juli 2007:
Citroen C4 Image Berline EB6V
met bluetooth carkit.
Geleverd 9 februari
Auto is 2 wkn weg geweest! En inderdaad, de auto lijkt beter te veren, ook juist op de korte oneffenheden. Stuur trilt door een richel te rijden of op de snelweg, maar stabiliseert zich weer na een seconde of 4.
Helemaal blij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tot…......
na een week gereden te hebben, begon alles weer van voren af aan. Gaat nu volgende week weer terug naar de dealer. Ben benieuwd.
Laat het weten.
Schijnt ook aan de constructie wielophanging te maken te hebben, google maar eens op trillen 307…..
http://www.zakenauto.nl/autovergelijk/pg/auto/kt/geel/inf/review/rb/2/me/27/mo/1002/ty/0000/Peugeot_307.html
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?pid=280006
Groet