CV wel dicht maar niet open
Iddo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16

Gepost: 21 augustus 2007 05:14 PM

Beste XM-ers,

De CV van mijn XM (2.0i, 1997) is 50 % kapot. Ik kan de auto nog wel afsluiten, zowel via AB, portier RV als portier LV.

Openen gaat echter niet meer.

Nu weet ik dat CV en XM een combinatie is die niet altijd vlekkeloos werkt en heb alwat rondgezocht, maar veel verder kom ik niet.
Ik vermoed dat het een ‘centrale oorzaak’ heeft, omdat het afsluiten dus wel centraal gaat via AB en portieren. Ik heb onder het dashboard kastje wel een centrale unit gezien, tenminst dat denk ik. Het is een grijs kastje met groene en grijze draden. Kan er wel lastig bij ivm de airbag en nog een zwart kastje dat er voor zit.

Is het denkbaar dat deze centrale unit de geest heeft gegeven of zijn er nog andere oorzaken denkbaar ?
Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groeten,
Iddo

Profiel  

kalmah01
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 86

Gepost: 22 augustus 2007 06:33 PM
  [ # 1 ]

Hoi Iddo,

Dat is idd. de CV unit die onder het dashboardkastje zit. Een nieuwe kost € 180,- incl. Bij Wil Wijnhoven te Boxmeer.

Groet,
Hans

Ik snap niet waarom niet iedereen XM rijdt.

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 23 augustus 2007 03:06 AM
  [ # 2 ]

kun je zo’n unit zonder meer vervangen door een andere ? Of moet je de nieuwe ( laten ) programeren zodat deze met je ab corespondeerd ?

Profiel  

Iddo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16

Gepost: 23 augustus 2007 10:09 PM
  [ # 3 ]

ik verwacht dat AB en CV twee verschillende dingen zijn. Je leest ook wel eens wat over het achteraf inbouwen van (een andere) AB die dan de CV aanstuurt. Zeker weten doe ik het niet.

Groeten,
Iddo

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook