Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
In de kofferbak van mijn GS lag een tas met keurige 3-punts achtergordels zonder rolmechaniek. Ik heb vernomen dat deze bij de auto horen, in het instruktieboekje staat ook dat achtergordels mogelijk zijn, hiervoor dien je je te wenden tot de dealer….
Dat wil ik natuurlijk niet, ik wil ze zelf plaatsen, de bouten zitten er allemaal bij dus dat moet lukken.
Ik kan echter alleen de schroefpunten in het midden van de bank vinden, voor de vastklik-dingen, zeg maar.
Weet iemand waar de andere 2 punten op moeten worden vastgezet? Dan kan mijn zoontje mooi achterin zitten.
Het idee dat, bij een ernstige aanrijding, mijn vrouw vanaf de achterbank over ons heen gelanceerd wordt, vind ik nu geen prettig idee….
Groetjes, Patrick
PS, na een dikke week en zo’n 1000Km gereden te hebben, lijkt het er op dat er geen drup olie verdwenen is. Geen startproblemen gehad, de bak werkt heerlijk, enz…enz… Ik krijg zo langzamerhand een vertrouwd gevoel bij de wagen en als ze zich verder goed gedraagt dan mag ze mee naar Tsjechië komende zomer.
Gordels achter
Onderstaande tekst komt van La page de la GS als antwoord op de vraag of het mogelijk is achterin een GS gordels te plaatsen:
“Oui, tous les modèles millésime 79 et postérieurs en sont équipés en série. on peut donc monter des ceintures 2 points ou trois points sur toutes les GS. Tous ces modèles sont en effet équipés de trois points de fixation possibles. Le plus dur, c’est de les trouver car ils sont bien cachés.
Pour poser des ceintures deux points, il faut visser une partie de la ceinture dans un filetage existant qui se trouve sous le siège AR, au milieu; l’autre partie de la ceinture devant être vissée dans un autre filetage qui se trouve juste à côté du siège AR, dans le bas du passage de roue. Sur certains modèles comme la GSpécial, le filetage est immédiatemment visible; sur les autres modèles, il faut le chercher à travers la moleskine puis faire un trou pour passer le boulon.
Pour poser des ceintures trois points, c’est d’abord comme pour les deux points et il faut ensuite repérer le troisième filetage qui se trouve sur les côtés de la plage AR, tout à côté des glaces de custode, sous le revêtement de finition. Vu l’épaisseur de ce revêtement, il vaut mieux repérer l’emplacement par l’intérieur en glissant la main sous cette partie de la tôlerie en passant par le trou dégagé en démontant le feu AR. C’est un peu de sport mais le filetage existe et est prévu pour les ceintures de sécurité.”
Vanf 1979 standaard, maar daarvoor wel mogelijk. 2- 0f 3-punts. Het is dus niet eenvoudig de bevestigingspunten te vinden, maar daar was je al achter. Die in het midden had je al gevonden. De buitenste zitten dus aan de zijkant onder tegen de wielbak. Wat ik begrijp is dat je daar onder de bekleding moet zoeken en dan een doorvoergat in de bekleding moet maken. De laatste zijn het moeilijkste en zitten ter hoogte van de hoedenplank tegen de achterste zijramen onder de afwerking. Ik begrijp dat je het beste je achterlichten kunt verwijderen en dan je hand onder de bekleding moet wurmen en dan ............ moet je ergens bevestigingspunten tegenkomen.
Veel plezier hiermee.
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Kijk! Dat is de informatie die ik zoek! Bedankt voor het vertalen, daar was ik zelf dus nooit uitgekomen.
Morgen, als het weer licht is, zal ik weer op speurtocht en meld me daarna wel weer met foto’s. Wie weet heeft iemand anders er dan nog iets aan.
Gr. Patrick