Na culinair middagje onder de ds met proeven van diverse oliesoorten erachter gekomen dat olie via deksel op distrubutieketting naar beneden loopt. Wilde nog stukje rijden, dus steuntjes eronderuit en ds op eigen banden gezet. Bij het overgaan van hoogste stand naar rijstand lazerde hele voorkant in een keer naar beneden. Na ong. 10 sec als een gek weer omhoog tot een stand die hoger is dan de normale rijstand. Soort gedrag van gepimpte auto’s met luchtvering. Dit gejojo blijft zich maar herhalen. Plaatselijke hangjongeren waren plots erg geintereseerd in ds maar aangezien ik geen ambities heb in die richting, is de hoogteregelaar voor naar de gloria of…....?
Alvast bedankt,
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Nee hoor, dit is geen probleem. Het is gewoon het overcorrigeren van de hoogteregelaar doordat de boel onder spanning staat. Over als je de auto ‘n meter of drie verrijd… Dan wringt de voortrein niet meer zo!
Gr Martijn
kijk dat zijn nog eens mooie antwoorden.
bedankt!
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Hierop inhakend : Als ik de auto in de laagste stand zet met draaiende motor (stationair) dan heb ik ook zo’n niet te zachte landing in de laagste stand. Als ik hetzelfde doe met de motor uit, gaat het allemaal aardig geleidelijk. Ik los het maar op door als het zo moet m’n pookje langzaam naar beneden te bewegen. Suggesties ?
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.