lucht in de dieselleiding na lang stilstaan
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 23 augustus 2007 01:06 AM

Hoi:)
Net terug van vakantie, en wilde natuurlijk meteen even zweven maar… niet starten. Na inspectie bleek het hele filter en de aanvoerleidingen droog te staan. De auto heeft net 2 weken stil gestaan, is dat normaal ? Of zit er ergens een klein lek?
De motor moppert soms ook wel eens rond 2000 toeren(misschien door lucht?), maar dat kan ook iets anders zijn uiteraard.

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 23 augustus 2007 01:07 AM
  [ # 1 ]

is helaas niet normaal probeer eens te kijken voor een lek maar ben bang dat het vrij moeilijk wordt

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 23 augustus 2007 01:37 AM
  [ # 2 ]

heb hetzelfde en ben nog steeds aan het zoeken na het vervangen van dieselfilerhuis, slangerij, opvoerpom verstuivers, nu ga ik v/d week nog even een keerklepje op de slang zetten die van de tank naar het dieselfilter gaat, ik vermoed die als lkaatste optie en anders laat ik haar lekker ronken tijdens de koude start, ben het zoeken beu en hij loopt er warm niet anders om. het enige wat vervelend is,is de koude start met walmen Laughing

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 02-07-2007

Gepost: 23 augustus 2007 02:42 AM
  [ # 3 ]
xm'metje schreef:

heb hetzelfde en ben nog steeds aan het zoeken na het vervangen van dieselfilerhuis, slangerij, opvoerpom verstuivers, nu ga ik v/d week nog even een keerklepje op de slang zetten die van de tank naar het dieselfilter gaat, ik vermoed die als lkaatste optie en anders laat ik haar lekker ronken tijdens de koude start, ben het zoeken beu en hij loopt er warm niet anders om. het enige wat vervelend is,is de koude start met walmen Laughing

mja 2 dingen, eerst proberen met een terugslagklep, dicht bij de pomp, anders heeft het niet veel nut, ook op de retour! en dan moest dit nog niet voldoende zijn, kan eventueel je pomp mazout aflopen, en dan moet je gewoon zoon elektrische opvoerpomp er tussen stoppen, die sluit je op die stopzettingsklep van je pomp aan, en dan daat door dat elektrisch pompje, vanaf je je contact overdraaid diesel in je pomp komen, terwijl je voorverwarmd is die al laang vol, en dan start ie metteen…

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 23 augustus 2007 04:10 AM
  [ # 4 ]
xm'metje schreef:

heb hetzelfde en ben nog steeds aan het zoeken na het vervangen van dieselfilerhuis, slangerij, opvoerpom verstuivers, nu ga ik v/d week nog even een keerklepje op de slang zetten die van de tank naar het dieselfilter gaat, ik vermoed die als lkaatste optie en anders laat ik haar lekker ronken tijdens de koude start, ben het zoeken beu en hij loopt er warm niet anders om. het enige wat vervelend is,is de koude start met walmen Laughing

Hoe komt het dat hij gaat walmen door valse lucht ?
Ik heb daar verder geen last van overigens.

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 23 augustus 2007 10:54 AM
  [ # 5 ]
nitRon schreef:
xm'metje schreef:

heb hetzelfde en ben nog steeds aan het zoeken na het vervangen van dieselfilerhuis, slangerij, opvoerpom verstuivers, nu ga ik v/d week nog even een keerklepje op de slang zetten die van de tank naar het dieselfilter gaat, ik vermoed die als lkaatste optie en anders laat ik haar lekker ronken tijdens de koude start, ben het zoeken beu en hij loopt er warm niet anders om. het enige wat vervelend is,is de koude start met walmen Laughing

mja 2 dingen, eerst proberen met een terugslagklep, dicht bij de pomp, anders heeft het niet veel nut, ook op de retour! en dan moest dit nog niet voldoende zijn, kan eventueel je pomp mazout aflopen, en dan moet je gewoon zoon elektrische opvoerpomp er tussen stoppen, die sluit je op die stopzettingsklep van je pomp aan, en dan daat door dat elektrisch pompje, vanaf je je contact overdraaid diesel in je pomp komen, terwijl je voorverwarmd is die al laang vol, en dan start ie metteen…

dank je Wink  en sorry voor het Surprisedfftopic

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 23 augustus 2007 10:56 AM
  [ # 6 ]
Matthijs309 schreef:
xm'metje schreef:

heb hetzelfde en ben nog steeds aan het zoeken na het vervangen van dieselfilerhuis, slangerij, opvoerpom verstuivers, nu ga ik v/d week nog even een keerklepje op de slang zetten die van de tank naar het dieselfilter gaat, ik vermoed die als lkaatste optie en anders laat ik haar lekker ronken tijdens de koude start, ben het zoeken beu en hij loopt er warm niet anders om. het enige wat vervelend is,is de koude start met walmen Laughing

Hoe komt het dat hij gaat walmen door valse lucht ?
Ik heb daar verder geen last van overigens.

nou ik wel helemaal in de vakantie in de bergen als ik naar voren op een helling stond ,begon ze zelf bij te gassen met een flinke kwalm rakkatakataka!!

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 23 augustus 2007 12:38 PM
  [ # 7 ]
xm'metje schreef:

nou ik wel helemaal in de vakantie in de bergen als ik naar voren op een helling stond ,begon ze zelf bij te gassen met een flinke kwalm rakkatakataka!!

Als het alleen maar bij koude start is, zou je ook eens je waxthermostaat kunnen controleren. Een slechte waxthermostaat heeft vergelijkbare symptomen.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 23 augustus 2007 02:39 PM
  [ # 8 ]

Was het niet zo dat gewoonlijk de warmtewisselaar valse lucht trekt? Bij IJs was dat zo, en ik heb het wel vaker gehoord

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 23 augustus 2007 02:43 PM
  [ # 9 ]

Dat is hetzelfde ding als waar het brandstoffilter inzit toch? Hoe dicht ik dat weer af? Vloeibare pakking ofzo?

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 23 augustus 2007 02:52 PM
  [ # 10 ]

Nee, da’s het ding dat rechts op de cilinderkop zit, een rond soort van dinges met 2 pijpjes eraan waar dieselleidingen op vastzitten.

Althans, zo zit ‘t bij de BXTD12… of dat ook zo is als ze zo’n blok in een XM hebben gebeund weet ik niet Wink

Profiel  
 
nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 02-07-2007

Gepost: 23 augustus 2007 03:14 PM
  [ # 11 ]
Harm schreef:

Nee, da’s het ding dat rechts op de cilinderkop zit, een rond soort van dinges met 2 pijpjes eraan waar dieselleidingen op vastzitten.

Althans, zo zit ‘t bij de BXTD12… of dat ook zo is als ze zo’n blok in een XM hebben gebeund weet ik niet Wink

idd, en eigenlijk heeft de auto dat niet nodig, altijd op dezelfde plaats gaat hij valse lucht zuigen, je kan er gewoon omheen en de darmen aan elkaar maken waardoor je die niet meer gebruikt! veel van ons in de garage hebben het zo gedaan , en het werkt prima

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 23 augustus 2007 03:50 PM
  [ # 12 ]

Anders gewoon een anti retourklep in de aanvoerleiding voor de filterpot.
Hoef je in elk geval niet elke keer je systeem helemaal te ontluchten.

Test

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 23 augustus 2007 09:27 PM
  [ # 13 ]

Dus alleen de brandstofleidingen loshalen en die dan aan elkaar knopen, en het water laten zitten? Is het niet zo dat je dan in de winter dikke diesel aanzuigt en dat de pomp dat minder prettig vind ? of minder goede verstuiving krijgt?

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 23 augustus 2007 09:50 PM
  [ # 14 ]

@ thijsvandebles: heeft weinig zin net voor de filterpot.
het minste vuiltje wat er in komt ,blijft het klepie hangen en weer openstaan!!
het idee,van een opvoerpompje te plaatsen en dan de retour afkoppelen
en bijpassen met de aanvoer,opdat het pompje de diesel lekker rondpompt,en zo neemt de dieselpomp net de benodigde diesel welke nodig is!! voor de warmte wisselaar te suprimeren,bestaan er nu diesel filters,welke electrisch opgewarmd worden. de tijd die je voorgloeid is de pot warm en de rest die er door komt warmt geleidelijk op!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook