Hoi:)
Net terug van vakantie, en wilde natuurlijk meteen even zweven maar… niet starten. Na inspectie bleek het hele filter en de aanvoerleidingen droog te staan. De auto heeft net 2 weken stil gestaan, is dat normaal ? Of zit er ergens een klein lek?
De motor moppert soms ook wel eens rond 2000 toeren(misschien door lucht?), maar dat kan ook iets anders zijn uiteraard.
Ouwe mopperkont
is helaas niet normaal probeer eens te kijken voor een lek maar ben bang dat het vrij moeilijk wordt
heb hetzelfde en ben nog steeds aan het zoeken na het vervangen van dieselfilerhuis, slangerij, opvoerpom verstuivers, nu ga ik v/d week nog even een keerklepje op de slang zetten die van de tank naar het dieselfilter gaat, ik vermoed die als lkaatste optie en anders laat ik haar lekker ronken tijdens de koude start, ben het zoeken beu en hij loopt er warm niet anders om. het enige wat vervelend is,is de koude start met walmen
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
xm'metje schreef:heb hetzelfde en ben nog steeds aan het zoeken na het vervangen van dieselfilerhuis, slangerij, opvoerpom verstuivers, nu ga ik v/d week nog even een keerklepje op de slang zetten die van de tank naar het dieselfilter gaat, ik vermoed die als lkaatste optie en anders laat ik haar lekker ronken tijdens de koude start, ben het zoeken beu en hij loopt er warm niet anders om. het enige wat vervelend is,is de koude start met walmen
mja 2 dingen, eerst proberen met een terugslagklep, dicht bij de pomp, anders heeft het niet veel nut, ook op de retour! en dan moest dit nog niet voldoende zijn, kan eventueel je pomp mazout aflopen, en dan moet je gewoon zoon elektrische opvoerpomp er tussen stoppen, die sluit je op die stopzettingsklep van je pomp aan, en dan daat door dat elektrisch pompje, vanaf je je contact overdraaid diesel in je pomp komen, terwijl je voorverwarmd is die al laang vol, en dan start ie metteen…
xm'metje schreef:heb hetzelfde en ben nog steeds aan het zoeken na het vervangen van dieselfilerhuis, slangerij, opvoerpom verstuivers, nu ga ik v/d week nog even een keerklepje op de slang zetten die van de tank naar het dieselfilter gaat, ik vermoed die als lkaatste optie en anders laat ik haar lekker ronken tijdens de koude start, ben het zoeken beu en hij loopt er warm niet anders om. het enige wat vervelend is,is de koude start met walmen
Hoe komt het dat hij gaat walmen door valse lucht ?
Ik heb daar verder geen last van overigens.
Ouwe mopperkont
nitRon schreef:xm'metje schreef:heb hetzelfde en ben nog steeds aan het zoeken na het vervangen van dieselfilerhuis, slangerij, opvoerpom verstuivers, nu ga ik v/d week nog even een keerklepje op de slang zetten die van de tank naar het dieselfilter gaat, ik vermoed die als lkaatste optie en anders laat ik haar lekker ronken tijdens de koude start, ben het zoeken beu en hij loopt er warm niet anders om. het enige wat vervelend is,is de koude start met walmen
mja 2 dingen, eerst proberen met een terugslagklep, dicht bij de pomp, anders heeft het niet veel nut, ook op de retour! en dan moest dit nog niet voldoende zijn, kan eventueel je pomp mazout aflopen, en dan moet je gewoon zoon elektrische opvoerpomp er tussen stoppen, die sluit je op die stopzettingsklep van je pomp aan, en dan daat door dat elektrisch pompje, vanaf je je contact overdraaid diesel in je pomp komen, terwijl je voorverwarmd is die al laang vol, en dan start ie metteen…
dank je en sorry voor het fftopic
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Matthijs309 schreef:xm'metje schreef:heb hetzelfde en ben nog steeds aan het zoeken na het vervangen van dieselfilerhuis, slangerij, opvoerpom verstuivers, nu ga ik v/d week nog even een keerklepje op de slang zetten die van de tank naar het dieselfilter gaat, ik vermoed die als lkaatste optie en anders laat ik haar lekker ronken tijdens de koude start, ben het zoeken beu en hij loopt er warm niet anders om. het enige wat vervelend is,is de koude start met walmen
Hoe komt het dat hij gaat walmen door valse lucht ?
Ik heb daar verder geen last van overigens.
nou ik wel helemaal in de vakantie in de bergen als ik naar voren op een helling stond ,begon ze zelf bij te gassen met een flinke kwalm rakkatakataka!!
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
xm'metje schreef:nou ik wel helemaal in de vakantie in de bergen als ik naar voren op een helling stond ,begon ze zelf bij te gassen met een flinke kwalm rakkatakataka!!
Als het alleen maar bij koude start is, zou je ook eens je waxthermostaat kunnen controleren. Een slechte waxthermostaat heeft vergelijkbare symptomen.
Animal triste post coitum
Was het niet zo dat gewoonlijk de warmtewisselaar valse lucht trekt? Bij IJs was dat zo, en ik heb het wel vaker gehoord
Dat is hetzelfde ding als waar het brandstoffilter inzit toch? Hoe dicht ik dat weer af? Vloeibare pakking ofzo?
Ouwe mopperkont
Nee, da’s het ding dat rechts op de cilinderkop zit, een rond soort van dinges met 2 pijpjes eraan waar dieselleidingen op vastzitten.
Althans, zo zit ‘t bij de BXTD12… of dat ook zo is als ze zo’n blok in een XM hebben gebeund weet ik niet
Harm schreef:Nee, da’s het ding dat rechts op de cilinderkop zit, een rond soort van dinges met 2 pijpjes eraan waar dieselleidingen op vastzitten.
Althans, zo zit ‘t bij de BXTD12… of dat ook zo is als ze zo’n blok in een XM hebben gebeund weet ik niet
idd, en eigenlijk heeft de auto dat niet nodig, altijd op dezelfde plaats gaat hij valse lucht zuigen, je kan er gewoon omheen en de darmen aan elkaar maken waardoor je die niet meer gebruikt! veel van ons in de garage hebben het zo gedaan , en het werkt prima
Anders gewoon een anti retourklep in de aanvoerleiding voor de filterpot.
Hoef je in elk geval niet elke keer je systeem helemaal te ontluchten.
Test
Dus alleen de brandstofleidingen loshalen en die dan aan elkaar knopen, en het water laten zitten? Is het niet zo dat je dan in de winter dikke diesel aanzuigt en dat de pomp dat minder prettig vind ? of minder goede verstuiving krijgt?
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
@ thijsvandebles: heeft weinig zin net voor de filterpot.
het minste vuiltje wat er in komt ,blijft het klepie hangen en weer openstaan!!
het idee,van een opvoerpompje te plaatsen en dan de retour afkoppelen
en bijpassen met de aanvoer,opdat het pompje de diesel lekker rondpompt,en zo neemt de dieselpomp net de benodigde diesel welke nodig is!! voor de warmte wisselaar te suprimeren,bestaan er nu diesel filters,welke electrisch opgewarmd worden. de tijd die je voorgloeid is de pot warm en de rest die er door komt warmt geleidelijk op!