Ik heb net het chassisnummer gekregen van de auto die ik zaterdag ga kopen en nu vraag ik mij af of ik daar nog informatie uit kan halen, zoals het bouwjaar/maand etc. etc. Weet dat oudere types Citroën dit wel hadden…
Chassisnummer is overigens VF7N2WJZF36930339
Ben benieuwd!
We beginnen met 198.000 km….
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
zoals het bouwjaar/maand etc.
Die gegevens kun je halen uit het zgn. ORGA-nummer.
Volgens mij niet rechtstreeks uit het chassisnummer.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
toniclight schreef:zoals het bouwjaar/maand etc.
Die gegevens kun je halen uit het zgn. ORGA-nummer.
Volgens mij niet rechtstreeks uit het chassisnummer.Jeroen
vind toch vreemd dat wanneer ik de citroendealer mail voor onderdelen en mn organummer geef, ik een mailtje terugkrijg of ik t chassisnummer wil mailen…
Dank je wel voor het antwoord, jammer dat het chassisnummer verder geen details prijsgeeft, het ORGA nummer heb ik helaas nog niet…
- 2CV 6 Special
vind toch vreemd dat wanneer ik de citroendealer mail voor onderdelen en mn organummer geef, ik een mailtje terugkrijg of ik t chassisnummer wil mailen…
Ik zeg ook rechtstreeks
Als ik jouw een chassisnummer geef kun je daar volgens mij niet zoveel mee. Voor dealers e.d is dat anders.
het ORGA nummer heb ik helaas nog niet…
Jawel, dat staat ergens onder je motorkap. Het is een 4-cijferig nummer.
Waar het bij een Xsara staat weet ik niet precies. Schutbord?
Jeroen
Sinds Citroën het LASER systeem heeft zijn alle gegevens uit het chassisnummer te halen, vroeger moest het magazijn de onderdelen bestellen aan de hand van het orga nummer, tegenwoordig doet de dealer daar niks meer mee. De laatste 8 posities van het chassisnr zijnn voldoende voor de dealer om de gegevens van je auto op te vragen (zowel onderdelen als reparatiehandleidingen)
Grtz
Sjako
- 2CV 6 Special
Wat een geweldige tip, ik heb nu alle informatie over de auto en weet nu dat er inderdaad géén alarm is gemonteerd!
Maar wat een details! Weet nu dat ik geen indicator heb voor versleten remblokken, maar wel voor het oliepeil. Ik weet wat voor een accu er in de auto zit, welke bekleding op de vloer ligt, welke versnellingsbak eronder zit, wat de diameter is van de stabilisatorstangen, etc. etc.
Top!
Nu ook ontdekt dat het orga nummer van mijn auto 08585 is en dat ze op 11 mei 2000 is geproduceerd!
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
idd goeie tip!
Sjaak81 schreef:Sinds Citroën het LASER systeem heeft zijn alle gegevens uit het chassisnummer te halen, vroeger moest het magazijn de onderdelen bestellen aan de hand van het orga nummer, tegenwoordig doet de dealer daar niks meer mee. De laatste 8 posities van het chassisnr zijnn voldoende voor de dealer om de gegevens van je auto op te vragen (zowel onderdelen als reparatiehandleidingen)
Grtz
Sjako
moet je helaas ongelijk geven want oudere auto kunnen ze vaak niks mee bij de dealer dit geld alleen voor nieuwere autos
aan de hand van het nummer kan je bij de dealer ook zien wat er gebeurt is met jou auto
je zou eventueel ook schade verleden kunnen proberen te vinden
Menno. schreef:Even aanmelden voor de gratis service van onderstaande site en dan kun je van alles weten over je Citroën door middel van het invullen van het chassisnummer ( laatste 8 nummers )
uuhm, nou ben ik niet zo handig met computers maar ik moet overal voor betalen.. is dat persoonlijk of doe ik iets fout?
voge schreef:uuhm, nou ben ik niet zo handig met computers maar ik moet overal voor betalen.. is dat persoonlijk of doe ik iets fout?
Op ‘Registratie’ klikken dan je gegevens invullen, je krijgt een inlog code opgestuurt, inloggen, dan links in het menu onder ‘gratis service’ kiezen voor Documentatie parts of verkoopdocumentatie
Deze 2 zijn GRATIS
dank!!!!!
Totaal aantal Berichten: 243
- C3 1.4 HDI 16v exclusive
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
- DS 3 1.6 THP Sport&Chic
- Xantia V6 Exclusive
waar kan je ergens je chasisnr ingeven zodat je de gegevens van de auto kan zien? Bij mij werkt dit precies niet. dank bij voorbaat