Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
kreazyV8wuppo schreef:alle GS/a’s die ik heb onderhouden en zelf heb gereden , deden tussen 1 op 9 en 1 op 11 max..
mvgr wupke:vervang die SOLEX door een weber , zeker met LPG,, solex heeft te veel kleine sproeierbezetting dus last van verstoppingen..
ontsteking vervangen door duccelier contactpunten,, sev marchal heeft last van kooi van faraday, inbranden contactpunten..
Dat verhaal van de weber had ik ook al gehoord van een Franse garage chef, jaren geleden! Maare… ik meende dat die weber niet zonder meer past op de voet waar de Solex op staat???
De onsteking zal ik eens naar kijken, misschien vind ik ergens een knappe verdeler met duccelier-puntjes. Aan de andere kant kan ik ook even een electronische onsteking bouwen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:kreazyV8wuppo schreef:alle GS/a’s die ik heb onderhouden en zelf heb gereden , deden tussen 1 op 9 en 1 op 11 max..
mvgr wupke:vervang die SOLEX door een weber , zeker met LPG,, solex heeft te veel kleine sproeierbezetting dus last van verstoppingen..
ontsteking vervangen door duccelier contactpunten,, sev marchal heeft last van kooi van faraday, inbranden contactpunten..
Dat verhaal van de weber had ik ook al gehoord van een Franse garage chef, jaren geleden! Maare… ik meende dat die weber niet zonder meer past op de voet waar de Solex op staat???
De onsteking zal ik eens naar kijken, misschien vind ik ergens een knappe verdeler met duccelier-puntjes. Aan de andere kant kan ik ook even een electronische onsteking bouwen.
HOTSPOT is anders..
ik heb nog wel een hotspot voor je, carb moet ik bekijken,, vrees van niet..
ontsteking kan van de GSa 1300,, maar de vacuum vervroeging + centrifugaal vervroeging wijkt af.
dus je krijgt een luie doos als je die erop zet..maar het kan wel
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik zat er aan te denken om eens een ontsteking te bouwen zoals op mijn sm zit: Met een Bdp sensor van een XM/BX. Dan heb je namlijk wél je eigen vervroegingscurve. Of ik bouw er een standaart “velleman” transistorkitje in. Dat heeft als voordeel dat ik vn het gezeik met die stomme inbrandende casette-ontsteking van marchal af ben.
Denk je verder dat de GS echt beter ( sneller) zal lopen met een Weber-carbu? De Solex die er nu op zit is echt nog wel fris na slechts 67.000 km…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:Ik zat er aan te denken om eens een ontsteking te bouwen zoals op mijn sm zit: Met een Bdp sensor van een XM/BX. Dan heb je namlijk wél je eigen vervroegingscurve. Of ik bouw er een standaart “velleman” transistorkitje in. Dat heeft als voordeel dat ik vn het gezeik met die stomme inbrandende casette-ontsteking van marchal af ben.
Denk je verder dat de GS echt beter ( sneller) zal lopen met een Weber-carbu? De Solex die er nu op zit is echt nog wel fris na slechts 67.000 km…
wat ontsteking aangaat zal ik van het weekend een phirania leverancier vragen wat er mogenlijk is.
daarnaast is de SOLEX een echte SOLEX voor op de trapfiets dus..
ding loopt enorm soepel relaxed en vloeiend door de toeren op en neer..
maar die hoofdsproeiers zitten onder de luchtremsproeiers,, dus alle vuil zit helemaal onderin, en kan er meestal alleen uit met behulp van een compressor.. wil je snachts om 0300 uur langs de A4 niet meemaken dus.
de Weber is een eitje,, hoofdsproeiers in vlotterkamer,, luchtremsproeiers in de valbuis.
dus met een schroevendraaier langs de weg en een rietje , blaas je hem zo weer schoon.
daarnaast is de Weber allerter op het gaspedaal, de auto reageert vinniger, en der zit wat meer spurt in de tuut in zn geheel.
mvgr wupke:Weber dus, simpele constructie, weinig risico op verstopte sproeiers.\
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een duidelijk verhaal dus! Ik ga er eens over nadenken! thanks!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ik zie dat de LPG in de luchtinlaat komt met zo een sproeier, is een ring op de carburator niet beter?
hier zie je (op de wazige foto) die ring achter mijn luchtfilter zitten
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Volgens mij heb jij een mixer in plaats van een ring op je gasklephuis. Een ring op de carburateur van een Gs zal niet gaan, omdat de carb namelijk ovaal is! Of het beter is weet ik niet precies, de normale regel is dat je het LPG zo dicht mogelijk bij de gasklep wilt toevoegen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Een ring op de carb is wel mogelijk, ik heb er een! Het nadeel daarvan is dat je luchtfilterbuis en daardoor het filterhuis omhoog komt te staan, en deze zit al behoorlijk kort op de motorkap.
Deze heb ik dus aangepast.
Wat mij betreft heb je een mooie oplossing. Zo zit het ook op de carb van mijn BX, en dat werkt prima.
waterman771 schreef:Volgens mij heb jij een mixer in plaats van een ring op je gasklephuis. Een ring op de carburateur van een Gs zal niet gaan, omdat de carb namelijk ovaal is! Of het beter is weet ik niet precies, de normale regel is dat je het LPG zo dicht mogelijk bij de gasklep wilt toevoegen.
die ovale gas dingen zijn er wel geweest.
ze zijn met 2 doorstroomgaten ,die bovenop de carb geplaatst worden.
ze zaten op de BX GTI/Peu GTI.
maar ze pasten dus leuk op de GS/A’s.
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
kreazyV8wuppo schreef:waterman771 schreef:Volgens mij heb jij een mixer in plaats van een ring op je gasklephuis. Een ring op de carburateur van een Gs zal niet gaan, omdat de carb namelijk ovaal is! Of het beter is weet ik niet precies, de normale regel is dat je het LPG zo dicht mogelijk bij de gasklep wilt toevoegen.
die ovale gas dingen zijn er wel geweest.
ze zijn met 2 doorstroomgaten ,die bovenop de carb geplaatst worden.
ze zaten op de BX GTI/Peu GTI.maar ze pasten dus leuk op de GS/A’s.
mvgr wupke
Weer wat geleerd dus! Is zo’n ring beter dan wat d’r nu in de aanzuigslang zit?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
valt over te discuteren.
persoonlijke ervaring is dattie meer zuipt met dat dubbelgat mengstuk, maar de 2e trap reageert beter,en hij gaat vlugger in de toeren met een tikkie meer koppel.
nadeel is dattie lastig lekdicht op de carb is te krijgen met een nette methode, hij blijft de neiging houden,om zich omgoog dus los te werken .
het voordeel is wel dat je de luchtmof,niet hoeft te bewerken, en dat die dus niet uitscheurt.
daarnaast is de onderdruk huishouding beter.
bij mn 1900 TRS bv, had het enkelgats mengstuk het gevolg dat de luchtbuis zich dichtzoog,en er zodoende onvoldoende lucht naar de motor ging.
bij de GS is dit ook het geval, maar je merkt het niet vanwege de stuggere mateialen, die zich niet dicht laten zuigen.
oftewel, de motor kan beter ademen met dat dubbel mengstuk.
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
kreazyV8wuppo schreef:
nadeel is dattie lastig lekdicht op de carb is te krijgen met een nette methode, hij blijft de neiging houden,om zich omgoog dus los te werken .
Door twee extra gaatjes , draad tappen en twee schoefjes te plaatsen, heb ik hem stevig op de carb gekregen. Daarna heb ik hem in een bedje vloeibare pakking gemonteerd en is hij luchtdicht.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
kreazyV8wuppo schreef:valt over te discuteren.
persoonlijke ervaring is dattie meer zuipt met dat dubbelgat mengstuk, maar de 2e trap reageert beter,en hij gaat vlugger in de toeren met een tikkie meer koppel.nadeel is dattie lastig lekdicht op de carb is te krijgen met een nette methode, hij blijft de neiging houden,om zich omgoog dus los te werken .
het voordeel is wel dat je de luchtmof,niet hoeft te bewerken, en dat die dus niet uitscheurt.
daarnaast is de onderdruk huishouding beter.
bij mn 1900 TRS bv, had het enkelgats mengstuk het gevolg dat de luchtbuis zich dichtzoog,en er zodoende onvoldoende lucht naar de motor ging.
bij de GS is dit ook het geval, maar je merkt het niet vanwege de stuggere mateialen, die zich niet dicht laten zuigen.oftewel, de motor kan beter ademen met dat dubbel mengstuk.
mvgr wupke
Dat probleem met het loswerken van het mengstuk hebben we ook vaak op de DS. Om die reden ben ik zelf wel een beetje fan van het mengstuk in de inlaatbuis. Echter, een fijn rijdende wagen is ook wat waard! Ik ga dus toch lekker op zoek naar zo’n dubbel mengstuk! Of heb je nog ergens wat liggen???
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ik heb nu ook niet zoveel kennis van LPG maar ik heb nu 2 keer een lichte backfire gehad op de Berlingo terwijl mijn broer op z’n Vulva estate 2 keer per week een backfire had (enkele sproeier)
dat waren echt harde klappen, bij mij eerder een diepe plof
je hebt minder gasmengsel in het inlaattraject zitten….
op de Ranch zit ook een enkele sproeier 30cm ver in de luchtbuis en vind het maar niets
zou het misschien mogelijk zijn om een ring te maken en die onder de carb te plaatsen? blijft de luchtbuis-luchtfilter helemaal origineel
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:ik heb nu ook niet zoveel kennis van LPG maar ik heb nu 2 keer een lichte backfire gehad op de Berlingo terwijl mijn broer op z’n Vulva estate 2 keer per week een backfire had (enkele sproeier)
dat waren echt harde klappen, bij mij eerder een diepe plofje hebt minder gasmengsel in het inlaattraject zitten….
op de Ranch zit ook een enkele sproeier 30cm ver in de luchtbuis en vind het maar niets
zou het misschien mogelijk zijn om een ring te maken en die onder de carb te plaatsen? blijft de luchtbuis-luchtfilter helemaal origineel
onder de carb kan niet, je moet mengen voor de vlinderklep.
mvgr wupke: