citroenc2 schreef:Matthijs2006 schreef:citroenc2 schreef:
een xm na 3 jaar is nix waard voor een bedrijf
Wel als je er een van de laatste bouwjaren koopt.
stel je koop zo ding voor zeg 15000 euro dan heb je ook niet zo verschil als met de skoda
verder wat doet een auto na 3 jaar bij je koop een diesel zoals deze
uit 2000 met 100000km op de klok dus al 7 jaar oud voor 12500 euro
na drie jaar verkoop je dat ding dus dan is het een xm van 10 jaar oud met laten we zeggen 300000km wat zou de rest waarde zijn
Dat is wel heel zwart. Voor ong 6000 eu heb je er een uit het buitenland inclusief bpm, 100.000 km op de klok en een 2.1 td.
Daarbij is de afschrijving gewoon veel lager als op een andere auto.
Die verzekering valt ook wel mee hoor. Een bedrijf krijgt heel wat leukere kortingen als jij als particulier
Ik zou het wel gaaf vinden, een zakelijke xm! Gewoon doen!
Xsara Coupe
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1576.jpg)
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
citroenc2 schreef:Matthijs2006 schreef:citroenc2 schreef:
een xm na 3 jaar is nix waard voor een bedrijf
Wel als je er een van de laatste bouwjaren koopt.
stel je koop zo ding voor zeg 15000 euro dan heb je ook niet zo verschil als met de skoda
verder wat doet een auto na 3 jaar bij je koop een diesel zoals deze
uit 2000 met 100000km op de klok dus al 7 jaar oud voor 12500 euro
na drie jaar verkoop je dat ding dus dan is het een xm van 10 jaar oud met laten we zeggen 300000km wat zou de rest waarde zijn
We gaan nu even voorbij aan het feit dat het een auto van minimaal 15 jaar oud moet zijn…. Anders krijg je de bijtelling niet over de dagwaarde… Voor het bedrijf is het geen probleem, het was een idee van het bedrijf, maar toendertijd hebben we er niet bij nagedacht en een ‘moderne’ auto gekozen, maar aangezien deze 2ehands is en zeker niet langer dan 2 jaar blijft, waren we eens aan het brainstormen over de andere opties en 1 v/d opties is een XM van 15 jaar oud (die zijn in Duitsland nog wel te vinden in redelijke/goede staat met weinig kms).
Ik denk dat ik m`n antwoord al wel heb (deels zelf beantwoord )
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
25trd schreef:citroenc2 schreef:Matthijs2006 schreef:citroenc2 schreef:
een xm na 3 jaar is nix waard voor een bedrijf
Wel als je er een van de laatste bouwjaren koopt.
stel je koop zo ding voor zeg 15000 euro dan heb je ook niet zo verschil als met de skoda
verder wat doet een auto na 3 jaar bij je koop een diesel zoals deze
uit 2000 met 100000km op de klok dus al 7 jaar oud voor 12500 euro
na drie jaar verkoop je dat ding dus dan is het een xm van 10 jaar oud met laten we zeggen 300000km wat zou de rest waarde zijn
We gaan nu even voorbij aan het feit dat het een auto van minimaal 15 jaar oud moet zijn…. Anders krijg je de bijtelling niet over de dagwaarde… Voor het bedrijf is het geen probleem, het was een idee van het bedrijf, maar toendertijd hebben we er niet bij nagedacht en een ‘moderne’ auto gekozen, maar aangezien deze 2ehands is en zeker niet langer dan 2 jaar blijft, waren we eens aan het brainstormen over de andere opties en 1 v/d opties is een XM van 15 jaar oud (die zijn in Duitsland nog wel te vinden in redelijke/goede staat met weinig kms).
Ik denk dat ik m`n antwoord al wel heb (deels zelf beantwoord
)
In verband met de bijtelling is het inderdaad totaal oninteressant een van na 1992 te nemen. Dan betaal je de bijtelling van een c6…
Het interessante komt bij een leeftijd van 15 jaar wanneer de bijtelling over de restwaarde mag (ongeveer nul dus..)
Zoals je zelf al aangeeft heb je dan voor weinig geld een betrekkelijk luxe, ruime en vooral comfortabele auto! Met een beetje speurwerk kan je hele leuke type1’s vinden.
Laatst nog een in france, aantoonbaar 30.000 km. Diesel, garage onderhouden gewoon een prachtig ding…
Als ik jou was en je verhaal zo is lees zou ik er gewoon voor gaan! Hij is misschien iets duurder in onderhoud voor de baas, maar in afschrijving (helmaal niets) haal je dat er met gemak weer uit!
Xsara Coupe
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_7830.jpg)
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Ik werk als zelfstandige sinds enige tijd en rijd mijn XM privé. Ik declareer alle zakelijk gereden kilometers aan mijn eigen bedrijf.
Ik spoed mij momenteel elke dag van Oosterbeek naa Groningen, in drie weken heb ik 6000km gereden met mijn 2.1td. Ze gaat steeds lekkerder en stiller rijden..
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):
Hoorde iemand op pagina 1 roepen?
Ik gebruik de xm ook voor zakelijke km’s, in loondienst en declareer alle km’s die ik zakelijk rij. Dat is voor mij 19cent onbelast en doorbelast tot 31cent per km. Das netto circa 24,5 cent en dat loont wel.
Ik rij nu om en nabij 60000km/jaar en het is heerlijk, maar controleer wel zeer regelmatig het nodige om neit stil te komen staan.
Hoe het met bijtelling, aftelling, op- en aftrekken, insteken, doorhalen en optoepen zit, geen idee, maar het is een aanrader iedere dag in de XM te mogen stappen, op weg naar het werk! Niet in de laatste plaats om zo nu en dan opdrachtgevers, architecten of aannemers te ontmoeten die de waarde van een oudere xm inzien! (en dat zijn er best nog wel veel!)....
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Uiteraard zou de XM volledig en grondig opgelapt worden omdat er toch de nodige kms mee gereden zouden worden
Nou doe je alsof ‘t een soort klassieker is waarmee je niet veel km’s kunt maken? Ik heb een V6 op gas, en die moet toch echt gewoon 45 a 50 dkm per jaar mee kunnen.
Misschien bedoelt hij gewoon dat ie, voordat er mee gereden gaat worden, nieuwe schijven en remmen, bandjes en riemen, uitlaat etc erop worden gezet…..das ook grondig oplappen…
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1576.jpg)
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
malle pietje schreef:Misschien bedoelt hij gewoon dat ie, voordat er mee gereden gaat worden, nieuwe schijven en remmen, bandjes en riemen, uitlaat etc erop worden gezet…..das ook grondig oplappen…
Yep, dat bedoel ik inderdaad…. Ik ga er vanuit dat als we een auto in Duitsland zou kopen (bijvoorbeeld) dat er achterstallig onderhoud aan zal zitten en dat er onderdelen op zitten die er al 15 jaar opzitten….. vandaar, maar dat zien we dan wel weer.
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
dat er achterstallig onderhoud aan zal zitten en dat er onderdelen op zitten die er al 15 jaar opzitten
Tja als je dat al oplappen noemt Achterstallig onderhoud is bijna bij iedere XM die je koopt wel aanwezig, volgens mij is een XM niet een auto die je koopt zonder dat je er in het begin wat aan moet verspijkeren…
Nou, als ze nog 30.000km kunnen wachten is mijn xm weer te koop, en zonder achterstallig onderhoud! 2,5 ton op de teller en in perfekte staat, das de bedoeling!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/default_set/spongebob.gif)
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Ik heb tot een maand of 3 geleden een XM zakelijk gereden, dat wil zeggen, heb de kilometers gedeclareerd.
Tot januari ging dat redelijk goed. Ik kreeg maximale woonwerk vergoeding en daarnaast declareerde ik de ritten van kantoor naar kantoor. Was allemaal nog wel te doen….
Sinds januari werk ik in een ander gebied (leuke promotie, maar ieder voordeel heb z’n nadeel..) en kreeg ik dezelfde woonwerk vergoeding maar dan voor 30.000 woonwerk per jaar…. Dat ging ‘m met een XM 2.5TD niet helemaal worden. 3000 euro vergoeding, dus 0,10 per km. Hier kan ik net m’n diesel van betalen…
Derhalve nu toch maar voor lease gekozen en moet eerlijk zeggen dat het een heerlijkheid is om niet iedere kilometer op te hoeven schrijven.
Sale en Lease back (verkopen van je eigen auto aan je werkgever) doen ze bij ons ongeacht het merk en type, maar wel max 2 jaar oud en 50K op de klok. Mijn XM 2.5TD van 1999 met 160K mocht helaas niet mee…
Nu rijd ik naar volle tevredenheid een C4 HDI met ook de nodige luxe. Alleen niet HP geveerd…
Al zou het kunnen, echt een oude XM voor 50K, als je handig bent niks mis mee, maar ben je dat niet dan is het een dure hobby. Collega van mij doet dit met een oude Saab. Ik krijg elke keer deja vu’s als ie weer met panne staat (vandaag de startmotor, paar weken terug de dynamo etc.)
Domme vragen bestaan niet.
Tja, als een leaseauto al duurder is, dan koop je gewoon een hele hoop zorgen af. Niet starten is niet jouw schuld, kapotte voorruit geen probleem, rare ratel of versleten banden, naar de dealer en een beurtje is een halve dag de auto kwijt.
Het is gewoon heerlijk te weten dat je niet in het weekend je auto moet controleren zodat je weet dat ie de aankomende week zal overleven. Nadeel is wel, je zult niet zo snel de opmerking meer krijgen die ik vanmorgen van een (normaal gesproken extreem sceptische) collega kreeg:
“het blijft wel echt een schitterende slee hè, als je m zo ziet aan komen rijden”....
en de opdrachtgever tegen mijn projectleider en de architect:
” je kunt wel zien wie hier de baas is nietwaar”, doelend op de XM die vroeger als ‘directeursauto’ bekend stond
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!