Diravi afstellen?
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 24 augustus 2007 05:30 PM

XM’s met diravi hebben aan de bestuurderskant, net onder de paravan, een soort kabel met een borgmoertje. Duidelijk bedoeld om iets af te stellen, en het gaat naar de diravi.

Nou stuurt mijn Xm best vreemd, dus hebben we dat draaiding maar eens precies zo afgesteld als op een andere XM.
Dat had niet helemaal het effect wat we verwachtten… had mijn XM eerst een amper merkbare afwijking naar rechts, nu heeft ie een erg goed merkbare afwijking naar rechts.

Het lijkt dus dat dat draaiding er zit om de middenstand van de diravi af te stellen ofzo, maar hoe werkt dat precies?

Moet je linksom of rechtsom draaien voor bijstellen naar links of rechts? hoe weet je dat ie in het midden staat, behalve door te draaien, proberen, en weer draaien?

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 24 augustus 2007 07:17 PM
  [ # 1 ]

Dit ga ik ook even volgen. Vanaf morgen ben ik ook aan de Diravi lol

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 24 augustus 2007 07:53 PM
  [ # 2 ]

Die knop is inderdaad voor het afstellen van je midden stand of tewel je rechtuitstand.

Welke kant je opdraaien moet weet ik zo niet , even uitproberen.

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 26 augustus 2007 02:17 AM
  [ # 3 ]

Nou dat was erg simpel. Het is gewoon een draaiwieltje dat je met de hand kunt verstellen. Ik heb ‘m een stuk teruggedraaid, gaan rijden, en nog een stukje teruggedraaid. Nu gaat ie volgens mij weer aardig rechtuit.

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 26 augustus 2007 02:07 PM
  [ # 4 ]

Het is erg zeldzaam dat je dit nodig hebt, als er niet mee geklooid is zou ik er niet zo maar mee spelen. Het is veel belangrijker om alle bollen, ophangingslagers en banden (spanning!) in orde te hebben. De achterkant is hierbij net zo belangrijk als de voorkant. Een vastzittende ADAL is veel logischer dan een verkeerde DiRaVi afstelling. Idea

Auto’s met DiRaVi horen supermooi rechtuit te lopen ongeacht wind etc, maar HP Citroëns hebben wél de neiging om het camber van de weg te volgen, rijdend vaststelllen of de auto afwijkt is dat ook niet echt simpel te doen.

Als er echt iets mis is met de sporing moet je dat ook bij de bron aanpakken: spoorstangen, fusée kogels etc.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook