19 van de 38
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »

Knäckors BX TZD Turbo breok is niet meer van knäckor
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 14 juni 2007 11:19 AM
  [ # 271 ]
karel schreef:
Bram schreef:

Nu ik steeds meer vertrouwen krijg in deze BX en over 1.5 week hem *al* 6 maanden heb (EEN HALF JAAR MET 1 BX Exclamation  Twisted Evil )....zit ik steeds meer te denken aan een TZD-turbo bak onder mijn TZD….zeker als er mettertijd een nieuwe koppeling in moet.

Ik meende me te herinneren dat de turbod-bak niet op de 19D motor past. Wat wil je bereiken dan, dat het toerental omlaag gaat (minder trekkracht), of juist omhoog (meer trekkracht)? Als het dat laatste is kan je een break-bak overwegen.
De 1 van de turbod-bak is wel héél erg bedoeld voor een turbomotor, vind ik zelf.

Hij wil in toeren omlaag, dus een break-bak lijkt me niet echt de oplossing Wink

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 14 juni 2007 12:24 PM
  [ # 272 ]
karel schreef:

Ik meende me te herinneren dat de turbod-bak niet op de 19D motor past. Wat wil je bereiken dan, dat het toerental omlaag gaat (minder trekkracht), of juist omhoog (meer trekkracht)? Als het dat laatste is kan je een break-bak overwegen.

De 1 van de turbod-bak is wel héél erg bedoeld voor een turbomotor, vind ik zelf.

Ik zit nogal vaak op de snelweg en zou het wel prettig vinden als hij bij 120-130 wat minder toeren zou maken. Cool

Ik zou weleens willen weten hoe jij daar over denkt trouwens, of de 1.9 D (in de BX) daar niet sterk genoeg voor is. Wink

Ik meen ooit gelezen te hebben dat die bakken van de 1.8 turbodiesel en van de 1.9 TZD gewoon uitwisselbaar zijn….of zou ik dan de bak van de 1.9 turbodiesel moeten hebben….van de Xantia en ZX TD dus ?

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 14 juni 2007 12:30 PM
  [ # 273 ]
Bram schreef:
karel schreef:

Ik zit nogal vaak op de snelweg en zou het wel prettig vinden als hij bij 120-130 wat minder toeren zou maken. Cool

Ik zou weleens willen weten hoe jij daar over denkt trouwens, of de 1.9 D (in de BX) daar niet sterk genoeg voor is. Wink

Ik meen ooit gelezen te hebben dat die bakken van de 1.8 turbodiesel en van de 1.9 TZD gewoon uitwisselbaar zijn….of zou ik dan de bak van de 1.9 turbodiesel moeten hebben….van de Xantia en ZX TD dus ?

Zoals ik op de vorige pagina ook had geschreven, een vriend van me had een bak van een 205 diesel onder zijn bx geschroefd. Dat leverde een redelijke toerentalverlaging op. Is dat dan geen optie voor jou? Eventueel kan ik eens aan hem vragen of hij niet van die bak af wil. Hij heeft hem nog liggen dacht ik.

Profiel  

stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2230

Gepost: 14 juni 2007 12:30 PM
  [ # 274 ]

fysiek passen de bakken wel op een 19d, maar het ding zal niet meer vooruit te fikken zijn.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 14 juni 2007 12:46 PM
  [ # 275 ]
stoterstangen90 schreef:

fysiek passen de bakken wel op een 19d, maar het ding zal niet meer vooruit te fikken zijn.

Dat vraag ik me nu juist af, gezien mijn ervaringen met de diverse 1.9 D uitvoeringen die ik heb gehad, vergeet niet dat ikzelf (en mijn zoon Renz) ook een aantal jaren een paar Xantia’s 1.9D hebben gehad…de 1 en 2 van de TD bak trekken mijn TZD echt wel vooruit.

Knackor, ik zie je zondag wel rond 12.00 uur bij de meeting, dan hebben we het er wel even over, oke ? Wink
Misschien dat je hem even voor die tijd kunt bellen om te vragen of hij hem nog heeft en wat hij er voor hebben wil ?

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 14 juni 2007 01:26 PM
  [ # 276 ]

En vervolgens heb je het geld er ook voor over om de bak om te bouwen? Gezien die operatie die dat benodigt moet je er in ieder geval ruimte voor in je portemonnee reserveren, want jij besteed toch alles uit?

@Knäckör: blijf je doppen mooi vinden!

@Bram:  Surprisedfftopic Get your own topic!  Laughing  Wink

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 15 juni 2007 08:33 PM
  [ # 277 ]

Vandaag was ik heel blij. Nou ja eigenlijk ook weer niet maar toch overwegend blij. Ik heb woensdag 4 andere banden laten monteren. Ik had er eigenlijk geen geld voor, maar toch maar gedaan omdat ik die andere banden oncomfortabel en onveilig vond.

Rij ik vandaag in een algemene verkeerscontrole. Banden gecontroleerd, verlichting etc. Als ik die ander banden nog had gehad had ik misschien wel een boete van € 240 gehad! Dan ben ik nu erg blij dat ik toch maar die banden heb gehaald Very Happy

Wat wel minder was is dat ik een boete van € 50 heb gehad voor mijn achterlichten. Hij was het ermee eens dat je de lichten duidelijk zag, maar ze zijn zwart gespoten en dat mag niet Evil or Very Mad

Profiel  

stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865

Gepost: 15 juni 2007 08:38 PM
  [ # 278 ]

knäckor   Geplaatst: 15 Jun 2007 16:33   Onderwerp: 

Wat wel minder was is dat ik een boete van € 50 heb gehad voor mijn achterlichten. Hij was het ermee eens dat je de lichten duidelijk zag, maar ze zijn zwart gespoten en dat mag niet

vandaar dat ik mijn achterlichten niet donkergroen spuit.
stelletje mieren n**kers laat ze boeven Evil or Very Mad  gaan vangen of zo ipv liefhebbers lastig vallen er rijden wel slechtere auto’s rond Twisted Evil

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  

karel
> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 15 juni 2007 09:37 PM
  [ # 279 ]
stan schreef:

Wat wel minder was is dat ik een boete van € 50 heb gehad voor mijn achterlichten. Hij was het ermee eens dat je de lichten duidelijk zag, maar ze zijn zwart gespoten en dat mag niet

stelletje mieren n**kers laat ze boeven Evil or Very Mad  gaan vangen of zo ipv liefhebbers lastig vallen er rijden wel slechtere auto’s rond Twisted Evil

Ik vind het toch doorgaans wel prettig als ik ook aan de remlichten goed kan ZIEN of de auto voor me afremt, ook als het enigzins zonnig is. Met zwart gespoten lichten werkt dat niet echt goed. Ook de reflecterende werking (relevant als het ding langs de weg stilstaat) zal goeddeels verdwenen zijn.

Een hele goede regel dus, die veiligheidsverhogend werkt zonder iets te kosten, en zelfs geld bespaart! Want door ze NIET zwart te spuiten blijft het gewoon aan de eisen voldoen Very Happy

Ich bin ein Breaker

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 15 juni 2007 09:44 PM
  [ # 280 ]
karel schreef:
stan schreef:

Ik vind het toch doorgaans wel prettig als ik ook aan de remlichten goed kan ZIEN of de auto voor me afremt, ook als het enigzins zonnig is. Met zwart gespoten lichten werkt dat niet echt goed. Ook de reflecterende werking (relevant als het ding langs de weg stilstaat) zal goeddeels verdwenen zijn.

Een hele goede regel dus, die veiligheidsverhogend werkt zonder iets te kosten, en zelfs geld bespaart! Want door ze NIET zwart te spuiten blijft het gewoon aan de eisen voldoen Very Happy

Ik wist dat ik een reaktie van jou kon verwachten, Karel Wink  Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Ik vind het fijn dat er politie is omdat het anders een zooitje zou worden, ook snap ik dat ze ergens een lijn moeten trekken en dat die lijn ligt bij het allereerste laagje zwart wat je erop spuit. Maarrrr… ik heb mijn lichten dusdanig gespoten dat je de lampen - ook met felle zon - duidelijk ziet. Ooit waren ze te donker, toen heb ik ze geschuurd en een dun laagje blacklight eroverheen gespoten. Ook heb ik een derde remlicht waardoor het nog duidelijker is wanneer ik rem.

Dus ik ga de bekeuring betalen, maar ik ga de glazen laten zitten omdat ik van mening ben dat mijn lichten bijna net zo duidelijk zijn te zien als menig origineel smokekleurig achterlicht. Bij sommige achterlichten met heldere glazen lijkt het zelfs net of alle lampen branden als de zon erop staat, dat vind ik eigenlijk nog wel wat onduidelijker.

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 16 juni 2007 12:48 AM
  [ # 281 ]

Bekeuring aanvechten dan?  Laughing

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 16 juni 2007 02:00 AM
  [ # 282 ]
oudelut schreef:

Neuh, zoals ik al zei: ze moeten ergens een lijn trekken.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 16 juni 2007 03:42 AM
  [ # 283 ]
knäckor schreef:
oudelut schreef:

Neuh, zoals ik al zei: ze moeten ergens een lijn trekken.

Hehe, tja, ik voel me wel een beetje Koos Spee achtig als ik opmerk dat de wat mij betreft terechte regels zijn dat je niets aan het glas mag veranderen. Dat zegt niets over mijn mening over Koos Spee overigens, die ga ik hier niet geven, daar heb ik geen straf voor over Wink

Maar ik heb helaas teveel rij-ervaring op wegen waar het er écht op aan komt dat remlichten erg goed zichtbaar zijn. Bepaalde wegen zijn erg file-gevoelig (de A2 noordwaarts bij Utrecht bijvoorbeeld) en daar staat in bepaalde jaargetijden de zon loodrecht op de achterkant. Gaat er dan iemand remmen dan ben je allang blij als je wat ziet gaan branden, ook 3e remlichten. En dat gaat soms bij goedgekeurde lichten maar amper, laat staan bij gemodificeerde….

Ich bin ein Breaker

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 25 augustus 2007 12:01 AM
  [ # 284 ]

Zo, net terug van een weekje Ardennen. De BX heeft zich kranig gehouden. We hebben totaal ook maar een kilometer of 1200 gereden, maar toch. Jammer was wel dat de kilometerteller het met een hoop poeha begaf 100 kilometer voor bestemming op de heenweg. Ik gokte dat het de kabel zou zijn, maar het was de teller zelf Confused  Ik had er nog één liggen, dus maar even de kilometerstand ongeveer gelijk gezet en vervangen. Nu werkt het weer prima.

Aanstaande donderdag ben ik aan de beurt voor een verse APK. Ik hoop dat ‘ie er zo door rolt Rolling Eyes Maar ik vrees met grote vrezen. Tijdens het vervangen van de leidingen, een paar maanden geleden, kwam ik erachter dat er een roestgat zit in één van de kokerbalken achter bij het subframe. Dat was eerst niet te zien omdat het door de lak bij elkaar werd gehouden, maar daaronder was het net een pannenkoek. Het gaat sowieso gelast worden, maar liever niet deze maand. Gedoe, ding weer omhoog, subframe naar beneden… Nee liever een andere keer Smile

Andere achterlichten heb ik liggen dus die gaan er tijdelijk op voor de APK. Op de planning staan ook 2 fuseekogels en een linker aandrijfashoes. Sinds ik de auto heb hoor ik rechtsvoor als ik vooruit rijdend helemaal naar rechts instuur, stop, naar links stuur en achteruit rijdt een ‘knok’. Ik verdenk de rechter fuseekogel. Links gaat preventief mee, en de aandrijfashoes links is ook preventief. Hij ziet er niet meer fris uit maar lekt niet, rechts lekte wel dus die is al vernieuwd. Ik ben ook alweer bijna toe aan een verse slokje olie, met filter. Dan monteer ik ook de olietemperatuursensor, weer een werkend metertje, altijd leuk Wink

Ik wilde ook deze maand 4 nieuwe bollen kopen, ik merk namelijk dat mijn BX helemaal niet zo denderend veert. Dat valt me eigenlijk pas echt op nadat ik bij BXBreakFan in de auto heb gezeten Shocked  ongelooflijk, zo hoorde zo’n ding dus te veren, ik was het bijna vergeten. Maarja dat is ook een break met 180.000 km op de teller. Maargoed, deze maand zitten die bollen er helaas niet in ben ik bang Sad  Dan maar volgende maand, en dan maar hopen dat mijn veerpoten nog gangbaar genoeg zijn. Anders kan ik daar ook mee aan de slag. Genoeg te doen dus Exclamation

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 29 augustus 2007 08:50 PM
  [ # 285 ]

De Bix mag weer 13 maanden de weg op! Hij is goedgekeurd met als enige aantekening 2 voorbanden, maar ik heb 13 maanden om daarvoor te sparen dus dat gaat wel goedkomen Wink

Nu nog een paar veerbollen bestellen en monteren. En natuurlijk binnenkort 2 fuseekogels en een aandrijfashoes vervangen.

Profiel  

19 van de 38
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook