Zoals ik al ergens geschreven heb, heeft zaterdagnacht 1 of andere boerenl*l m’n rechterbuitenspiegel eraf gebroken. Het was een elektrische en raar maar waar; het heeft me een halve dag telefoneren met sloperijen gekost, om hetzelfde exemplaartje weer terug te vinden. Hoedanook, nu moet ie erop en daarvoor moet het deurpaneel eruit. Ik vind maar 1 [torx]schroefje linksbovenin op het hele paneel. Heb al een beetje lopen trekken en ik heb het idee dat dat paneeel gewoon met plastic plugjes oid vastzit en dat ik dus gewoon moet doortrekken om ‘m eraf te krijgen. Maar voordat ik ook nog op zoek moet naar een nieuw deurpaneel, wil ik toch eens vragen of dit de manier is, of dat ie op een andere manier gedemonteerd moet worden.
:
Animal triste post coitum
Re: Deurpaneel vraagje
Serge schreef:Zoals ik al ergens geschreven heb, heeft zaterdagnacht 1 of andere boerenl*l m’n rechterbuitenspiegel eraf gebroken. Het was een elektrische en raar maar waar; het heeft me een halve dag telefoneren met sloperijen gekost, om hetzelfde exemplaartje weer terug te vinden. Hoedanook, nu moet ie erop en daarvoor moet het deurpaneel eruit. Ik vind maar 1 [torx]schroefje linksbovenin op het hele paneel. Heb al een beetje lopen trekken en ik heb het idee dat dat paneeel gewoon met plastic plugjes oid vastzit en dat ik dus gewoon moet doortrekken om ‘m eraf te krijgen. Maar voordat ik ook nog op zoek moet naar een nieuw deurpaneel, wil ik toch eens vragen of dit de manier is, of dat ie op een andere manier gedemonteerd moet worden.
:
Zo’n deurpaneel zit op meerdere plaatsen vast, kijk maar eens onder de armleuning op je deur, tevens moet je de raamslinger erafhalen (tenzij je elec. ramen hebt. vervolgens kun je dan zo het paneel eruit lichten !
Jah raamslinger eraf!
Handgreep eraf.
Nakijken waar er allemaal schroefjes in je deurpaneel zitten. (ik weet ze zo ook niet allemaal en hoeveel dr in zitten)
En dan hard eraan trekken. Want er zitten van die ferme pluggen aan waarmee die vast zit. En probeer het paneel met 2 handen eraf te halen en niet zomaar aan 1 kant trekken maar doe dit geleidelijk.
Haal voor tijdig ook je raamrubber eraf. En doe dit voorzichtig omdat anders de metalen clipjes er achter vallen. Die vallen dan in de deur en dan moet je ook het dempings materiaal weer slopen.
Mvg Joost
NoisemakeR schreef:Jah raamslinger eraf!
Handgreep eraf.
Nakijken waar er allemaal schroefjes in je deurpaneel zitten. (ik weet ze zo ook niet allemaal en hoeveel dr in zitten)
En dan hard eraan trekken. Want er zitten van die ferme pluggen aan waarmee die vast zit. En probeer het paneel met 2 handen eraf te halen en niet zomaar aan 1 kant trekken maar doe dit geleidelijk.Haal voor tijdig ook je raamrubber eraf. En doe dit voorzichtig omdat anders de metalen clipjes er achter vallen. Die vallen dan in de deur en dan moet je ook het dempings materiaal weer slopen.
Mvg Joost
Raamrubber eraf ??? Das helemaal niet nodig…. er zitten 2 torx bouten in je leuning… aan de onderkant en je Speakers zitten vast+raamslinger, that’s it…
De armleuning is op drie plekken vastgeschroefd (met grote torx-schroeven, of, bij oudere modellen, gewone schroeven): op het punt bovenaan in de handgreep zit er een, de andere twee zitten onderin het deel waar je je arm op legt. Kijk maar eens van de onderkant tegen de armsteun aan.
Verder zit er achter het speakerroostertje 1 of 2 kleinere schroefjes, die moeten ook los. Dan zit er nog zo’n klein schroefje in het plastic deel dat naast het dashboard zit (als de deur dicht is).
Het opslot-pinnetje moet je even eruit draaien (zit gewoon geschroefd, pak het knopje vast en draai ‘m linksom).
Vervolgens moet je (voorzichtig!) de plastic clipjes losmaken waarmee het paneel eigenlijk vastzit. Doe dat voorzichtig, voor je ‘t weet maak je een knik in het paneel of breek je een clipje af.
Wurm voorzichtig je vingers onder de rechtsonderste hoek van het paneel en ga voorzichtig omhoog. Je voelt dan vanzelf waar ie vastzit. Zet je vingers zo dicht mogelijk bij het clipje en trek ‘m voorzichtig (maar wel hard) naar buiten. Doe dat zo verder bij alle randen van het paneel, en binnen de kortste keren hangt ie los. Je kunt ‘m dan zo omhoog tillen, maar hij blijft nog wel vastzitten met de kabels van de raambediening en speaker.
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Helemaal zoals Harm beschreven heeft. En misschien -als je voorzichtig werkt- hoef je de complete bekleding niet eens helemaal los te halen. De spiegel zit uiteindelijk maar met 2 moertjes vast, en die gaan schuil achter die plastic kap. Maar met het hele paneel eraf werkt wel het makkelijkste, zeker in het geval van een elektrisch spiegel. Succes, en maak er geen haastklus van, ook al is het op zich niet zoveel werk!!
Na de 1ste reactie van gti_styling84 nog maar eens gaan kijken naar meer schroefjes en na een minuutje of 10 had ik ‘m er eindelijk af op de manier zoals Harm hier mooi beschrijft. Gelijk ook maar ff die kartonnen speaker-meuk eruit gesloopt en een paar frisse exemplaartjes gehaald bij de lokale audio-Harrie. Helemaal weer tiptop! Nu moet ie voorlopig ook niet meer zeuren .
Animal triste post coitum