1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Benzine lucht in C4 Berline
Hakkie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 130
Geregistreerd: 14-01-2005

Gepost: 27 april 2007 12:55 PM

Met het warme weer van de laatste dagen heb ik regelmatig een vreselijke benzine lucht in de auto.

Probleem doet zich hoofdzakelijk voor als de tank niet helemaal vol is. Ben er vorig jaar ook al een aantal keer mee bij de dealer geweest en die hebben niks kunnen vinden. Gisteren maar weer eens langs geweest en weer niks gevonden. Er werd mij wel verteld dat ze vorige week ook iemand hadden met een vergelijkbaar probleem.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

ex: Saxo 1.1 gris aluminium
ex: Xsara PHII 1.6i 16v vert hurlevent
ex: C4 1.6i 16v gris aluminium
nu: Saxo 1.4 VTS Zwart

http://www.citroen.nl/NR/rdonlyres/43386BE3-5AB5-413A-948A-96B54FB42281/69034/natuurlijk_citroen.jpg

Profiel  
 
knight-rider
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Gepost: 27 april 2007 09:00 PM
  [ # 1 ]

Ik heb dat ook vaak bij warm weer, maar dan in mijne saxo.
Tot nu toe heb ik d’r wel nog geen last van gehad bij het huidige warme weer.

Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)

Profiel  
 
edotax
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 29-12-2004

Gepost: 27 april 2007 10:06 PM
  [ # 2 ]

Mocht je de oorzaak te weten komen, wil ik het graag weten. Ik heb de laatste tijd ook al een paar keer (licht) benzine geroken. Dat gebeurde alleen op die momenten dat ik in de reserve reed, en scherpe bochten nam. De lucht bleef niet lang hangen. Ik heb er wel een keer de wagen voor aan de kant gezet om te kijken of ik een lek had.

Profiel  
 
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328
Geregistreerd: 15-04-2005

Gepost: 27 april 2007 10:10 PM
  [ # 3 ]

Waar komt die benzine lucht vandaan, voor bij de motor of achter bij de tank?

Profiel  
 
edotax
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 29-12-2004

Gepost: 28 april 2007 12:23 AM
  [ # 4 ]
PjotrBlom schreef:

Waar komt die benzine lucht vandaan, voor bij de motor of achter bij de tank?

Moeilijk te zeggen, maar waarschijnlijk door het ventilatiesysteem heen.

Profiel  
 
Hakkie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 130
Geregistreerd: 14-01-2005

Gepost: 01 mei 2007 12:37 PM
  [ # 5 ]

Het komt inderdaad via het ventilatiesysteem en het lijkt er inderdaad op dat het bij het rijden op reserve de klachten erger worden.


@Edotax Misschien is het handig om het ook bij de dealer te melden. Mijn probleem ligt inmiddels bij Citroën maar ik hoor er nog steeds niets over.
Moet er maar weer eens achter aan bellen

ex: Saxo 1.1 gris aluminium
ex: Xsara PHII 1.6i 16v vert hurlevent
ex: C4 1.6i 16v gris aluminium
nu: Saxo 1.4 VTS Zwart

http://www.citroen.nl/NR/rdonlyres/43386BE3-5AB5-413A-948A-96B54FB42281/69034/natuurlijk_citroen.jpg

Profiel  
 
Hakkie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 130
Geregistreerd: 14-01-2005

Gepost: 23 mei 2007 12:38 PM
  [ # 6 ]

Inmiddels heb ik van de dealer een nieuwe tankdop geplaatst gekregen.

Dit zou een oplossing kunnen zijn. We wachten maar even af hoe dit afloopt

ex: Saxo 1.1 gris aluminium
ex: Xsara PHII 1.6i 16v vert hurlevent
ex: C4 1.6i 16v gris aluminium
nu: Saxo 1.4 VTS Zwart

http://www.citroen.nl/NR/rdonlyres/43386BE3-5AB5-413A-948A-96B54FB42281/69034/natuurlijk_citroen.jpg

Profiel  
 
korvertje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 31-05-2007

Gepost: 01 juni 2007 12:29 AM
  [ # 7 ]

Hoi Hakki

Ik ben sinds vandaag de trotse en gelukkige eigenaar van een C4 berline 2L automaat met alle opties (navigatie, alarm, leer, enz.) twee jaar oud en met 75000 op de teller. Een heerlijke auto!
Loopt als een zonnetje, maar net als jou auto met een gigantische benzinestank die ik na het volledig aftanken eigenlijk niet meer heb geroken.
Voor ik ermee terug ga naar de garage waar ik ‘m heb gekocht zou ik graag weten of die nieuwe benzinetankdop heeft geholpen, en zo niet, of er al een andere oplossing van Citroën Nederland is losgekomen.
Bij mij was die stank overigens het sterkst bij/na het afremmen, voor een stoplicht bijvoorbeeld.

Charles Korver, Citrofiel.

Profiel  
 
Hakkie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 130
Geregistreerd: 14-01-2005

Gepost: 04 juni 2007 02:38 PM
  [ # 8 ]

We zijn net een week naar Denemarken op vakantie geweest.

Gelukkig heeft de nieuwe dop gewerkt en heb ik geen last meer gehad van een benzine lucht in de auto.

ex: Saxo 1.1 gris aluminium
ex: Xsara PHII 1.6i 16v vert hurlevent
ex: C4 1.6i 16v gris aluminium
nu: Saxo 1.4 VTS Zwart

http://www.citroen.nl/NR/rdonlyres/43386BE3-5AB5-413A-948A-96B54FB42281/69034/natuurlijk_citroen.jpg

Profiel  
 
korvertje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 31-05-2007

Gepost: 27 juli 2007 02:25 PM
  [ # 9 ]

Ook ik heb nu een nieuwe tankdop gekregen, maar jammer genoeg heeft dat niets geholpen. De benzinestank is nog even hevig als daarvoor, zeker als ik de snelweg afdraai en tot stilstand kom voor het eerste stoplicht vlak na de afrit.
Aangezien ik de auto tweedehands heb gekocht bij een dealer die niet bepaald naast de deur zit (+/- 100 kb bij mij vandaan), loop het behoorlijk in de papieren als ik “even” heen en weer moet rijden voor iets als dit.
Daarom zijn alle suggesties voor het oplossen van dit probleem van harte welkom.

Charles Korver, Citrofiel.

Profiel  
 
korvertje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 31-05-2007

Gepost: 25 augustus 2007 12:24 PM
  [ # 10 ]
Tonboch schreef:

Vandaag na enig zoeken en contact met de customerservice van Citroen is het koolstoffilter vervangen.
Probleem van de sterke benzine lucht bij afremmen, bij halfvolle tank en warm weer opgelost.
Door Bosch service opgelost, kennelijk beter geinformeerd dan de dealers.
Succes voor alle beninedamp lijders.

Ton van den Bosch

Kijk, daar heb ik iets aan, aan zo’n bericht. Een stuk annemelijker dan dat tankdop verhaal.
Jammergenoeg ga ik a.s. maandag op vakantie, dus zal de aanpak van mijn benzinestank probleem nog een aantal weken moeten wachten. Ik laat het weten hoe ik dan ben gevaren.

Charles Korver, Citrofiel.

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 25 augustus 2007 01:10 PM
  [ # 11 ]

vandaar op de C4 de Parfumeur, die is verzonnen om een constructiefout te verbloemen…

Profiel  
 
korvertje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 31-05-2007

Gepost: 25 augustus 2007 01:40 PM
  [ # 12 ]
ieksEmmu schreef:

vandaar op de C4 de Parfumeur, die is verzonnen om een constructiefout te verbloemen…

Hieruit kan ik maar één ding opmaken; je hebt zelf geen last van dat probleem. Door de benzinestank ruik je die parfumeur namelijk totaal niet meer… zelfs niet als je alle geurtjers er tegelijk in zou kunnen proppen.

Charles Korver, Citrofiel.

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 25 augustus 2007 01:50 PM
  [ # 13 ]

dan heeft de Parfumeur ook een constructiefout…  Wink


maar goed, een nieuw koolstoffilter is ook geen oplossing tegen de benzinedampen…
betekent dat er nog steeds ergens een open verbinding is met de benzine(tank)

ik zou de dealer nog eens flink aan zn jasje trekken, bellen, zij hebben de auto met een verborgen mankement aan jou verkocht…

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 26 augustus 2007 01:43 AM
  [ # 14 ]

ik geloof ook wel dat het de oplossing is om de sterke benzinedampen uit het interieur te weren is en dat dit de oplossing is die Citroen adviseert, maar wat mij dan toch nieuwsgierig (en niet eigenwijs) maakt is, waarom er dan toch ergens (in het motorruim?) benzinedampen vrijkomen en dan ook nog alleen wanneer de tank meer leeg is dan vol…?

Profiel  
 
ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 27 augustus 2007 08:53 PM
  [ # 15 ]

Hoewel ieksEmmu enige flinke “knip-oog” opmerkingen maakt (en dat niet bij iedereen lekker valt), moet ik toch zeggen dat ik eens ben met de conclusie: door koolstoffilter worden de gevolgen weggenomen maar de oorzaak zelf is nog steeds onbekend! Ik wil niemand de schrik aanjagen maar stel je eens voor dat het werkelijke probleem erger wordt en de auto wellicht al rijdend gaat branden. Ik weet niet hoe het met jullie is maar ik zou dan toch niet in zo’n auto willen zitten… Overigens ik ben 1x langs een brandende auto op de snelweg gereden. Je kunt je niet voorstellen hoeveel hitte dat geeft Shocked

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook