Totaal aantal Berichten: 97
- Visa 14 TRS
- LN/LNA LN 0.6
- LN/LNA LNA 11E (Canelle)
- Xsara 1.4I Break
Hello Dick,
Hartstikke bedankt om dit op het forum te zetten.heb zelf ook bij verscheidene Citroën garage rond gehoord,van de11 wisten 2 van het bestaan maar niet voor wat ze dienen. heb ondertussen origineel werkplaatshandboek doch ook hier geen info.kan alleen maar hopen dat tussen al deze Citrofielen iemand is die het weet.
Lid van CAMAC - Cercle des Amateurs de Miniatures Automobiles Citroën
Onderdelen voor geforceerde luchtkoeling?
Dieter schreef:Onderdelen voor geforceerde luchtkoeling?
of om minder te koelen in koude streken?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Die onderste 2 zijn cylinders + cylinderkoppen, wat dat platwerk daarboven is weet ik niet. Heb je gezien hoe het gemonteerd zat ?
Schijt aan originaliteit.
Hello,
als je goed kijkt op 3de foto zie je 2gaatjes voor de vijzen en op foto 4 is het gemonteerd
Totaal aantal Berichten: 794
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Ik heb het eens bekeken, en ik kan me niet anders voorstellen dat het dient om er voor te zorgen dat het temperatuurverschil tussen de kop en de zuiger elkaar niet nadelig gaan beinvloeden.
Gietijzer heeft namelijk een andere uitzettingscoefficient dan aluminium, en de temperatuur in een cilinderkop is anders dan van een zuiger.
Dit tussenschotje zal er dan wel voor zorgen dat de temperatuurhuishouding in orde blijft.
Iemand nog andere ideeen??
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Hoi,
Gerard Maas
Super eendkenner schreef Deze plaatjes zijn bedoeld om evt.bij lekkage van de koppen zo min mogelijk uitlaatgas in de verwarming te krijgen.