13 van de 16
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »

Eendje opbouwen (voor Turkije?)
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 12 augustus 2007 02:49 AM
  [ # 181 ]
Lelijke Eend schreef:

- Oliefilter adapter met 2 oliefilters

Wat is hier het nut van Confused:

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 12 augustus 2007 02:56 AM
  [ # 182 ]
patje74 schreef:

4 speciale bougies

Vier? En wat is er speciaal aan?

Maar als ik het goed begrijp gaat het zo’n koppelmonster worden dat je zonder gas bij te geven op de koppeling weg kunt rijden?  Wink

Hoe ver ben je hierna eigenlijk, heb je dan alle materialen om met het opbouwen te beginnen? Heb je al zicht op een koets?

Hoe dan ook, je maakt er serieus werk van, en dat mag ik wel. Alleen zou ik er absoluut niet voor kiezen.

Bougies passen bij de ontsteking (piranha ontsteking, schijnt beter te zijn dan 123 ...). En het zijn er 4 zodat ik 2 op reserve heb. Koets moet ik eerst nog een jaartje of 10 voor sparen Wink

ZX1.4i schreef:
Lelijke Eend schreef:

- Oliefilter adapter met 2 oliefilters

Wat is hier het nut van Confused:

Adapter zodat er een groter filter op kan voor meer koeling, 2 filters zodat ik 1 op reserve heb (met inlopen zal er heel snel een nieuw filter op moeten).

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 12 augustus 2007 03:06 AM
  [ # 183 ]
Lelijke Eend schreef:

Adapter zodat er een groter filter op kan voor meer koeling, 2 filters zodat ik 1 op reserve heb (met inlopen zal er heel snel een nieuw filter op moeten).

Ah, een adapter om een groter filter te monteren, ik dacht dat je bedoelde een adapter om 2 oliefilters te monteren.

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 12 augustus 2007 03:07 AM
  [ # 184 ]

Is dat een adaptor met sensorflens waarmee je gelijk je oliedruk en temperatuur kunt meten?

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 12 augustus 2007 03:09 AM
  [ # 185 ]

Neeis geen sensorflens systeem. Of je ook temperatuur en druk kan meten via die adapter (dus of er daarvoor geschikte gaten in zitten) weet ik niet. Maar het komt er wel op !

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten

Gepost: 17 augustus 2007 08:36 PM
  [ # 186 ]

Temperatuur wordt gemeten via een sensor in het carter (wordt er aan de zijkant in geboord), alleen ik wil een temperatuurmeter van een Harley hebben en ik ga er niet van uit dat de sensor die STP gebruikt geschikt is voor het klokje van een Harley. Dus daar moet ik nog ‘even’ iets op verzinnen.

En 670cc is leuk, maar ik denk dat ik daar niet voor ga. 710cc is namelijk leuker Wink Daar zal de versnellingsbak het niet mee eens zijn, maar daar vind ik dan ook wel een oplossing voor.

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 26 augustus 2007 06:07 AM
  [ # 187 ]

710 CC.
opgeboorde oliekanalen in de krukas.
hoogwaardige krukaslagers.
opgeboorde en gewogen drijfstangen.
aangepaste bigends.
aangepaste oliepomp.
aangepaste nokkenas, graden (7,5mm/288°/112°)
ge’nitreerde bigend lagers.
10 KG vliegwiel van AKA..
3vinger koppeling(aka)
onderblok dito.
temperatuurgeregelde oliekoeler.
vergroot oliefilter (ipv 0,25 naar 0,75 ltr)
cilinderkoppen op laag octaan + aangepast vor LPG
en natuurlijk een zuiger + bussen kit van Porsche.
phirania ontsteking. al dan niet adaptief..
expansie uitlaat.
aangepaste sproeier bezetting op de carb.
en zo nog wat leuks..
max RPM koppel PK verhouding = 5500 max output..aan 47 PK. Razz
beetje rommelen met de bak, = 140 op 15 seconden…(da’s sneller dan een Lotus elise) Laughing
als de toeren te hoog zijn bouwen we een 5 bak in,, EN DA"S GEEN GS BAK..

ach tis ff poen,, maar je houd er een leuk speeltje in het vooronder aan over..waar menig eend niet aan voorbij komt in NL Laughing  Cool

mvgr wupke:cool he,, Shocked  Cool

Profiel  

EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5010

Gepost: 26 augustus 2007 11:49 AM
  [ # 188 ]

Geinig!

Maaruh, dan mag de koets volgens mij ook wel verstevigd worden…...

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 26 augustus 2007 12:57 PM
  [ # 189 ]
EW schreef:

Geinig!

Maaruh, dan mag de koets volgens mij ook wel verstevigd worden…...

nee joh, doe nie zo raar..

mvgr wupke Wink

Profiel  

EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5010

Gepost: 26 augustus 2007 01:48 PM
  [ # 190 ]

mij staat namelijk iets bij van 90 km/u, wind tegen en allemaal openingen tussen de deuren aan de voorzijde.

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 26 augustus 2007 02:00 PM
  [ # 191 ]
EW schreef:

mij staat namelijk iets bij van 90 km/u, wind tegen en allemaal openingen tussen de deuren aan de voorzijde.

bij een eend is dat FULL AUTOMATIC AIRCO.. Laughing

is gewoon eend hoord erbij.
daarnaast als je in een Ferrari rijd, en hij “kan"380 kmh , wil dat niet automatisch zeggen, dat je dat er ook mee rijd.

mvgr wupke Wink

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 26 augustus 2007 02:06 PM
  [ # 192 ]

Sjees, wat een plannen. En dat allemaal om te zorgen dat ie bij de volgende klap zeker weten totall loss is Wink  Laughing
Ben benieuwd wanneer die af gaat zijn…

Xsara Coupe

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 26 augustus 2007 02:15 PM
  [ # 193 ]
Xsara Coupe schreef:

Sjees, wat een plannen. En dat allemaal om te zorgen dat ie bij de volgende klap zeker weten totall loss is Wink  Laughing
Ben benieuwd wanneer die af gaat zijn…

Xsara Coupe

zijn geen plannen, het blok is gisteren in duitsland ingeleverd.. over een week of 6 issie klaar..kan vlugger, maar die man neemt er de tijd voor… Laughing

de carros, zit er ook al aan te komen, dus gaat de goeie kant op.

mvgr wupke:die LE ondersteund in zn quest naar de ultime duck.. Wink

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 26 augustus 2007 02:18 PM
  [ # 194 ]
Xsara Coupe schreef:

Hopelijk is Elmer zo wijs om ook een paar centen voor een Navigatie juffrouw uit te geven, dan hoeft hij niet meer op de kaart te kijken en een aanrijding te maken. Als ik me niet vergis is de laatste aanrijding zo gebeurd, die daarvoor weet ik niet mee.

PS: Ik lees “cilinderkoppen op laag octaan + aangepast vor LPG “, gaat dat apparaat ook op gas lopen ?

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 26 augustus 2007 02:24 PM
  [ # 195 ]

Wat ik tot dusver heb begrepen, heeft LE al zijn materialen zeer zorgvuldig uitgekozen, zonder daarbij al te zeer naar de prijs te kijken.
Dit is ook een reden waarom het allemaal vrij lang mag duren. En ik weet dat LE ontzettend veel zin heeft om in zijn eend te gaan rijden, waardoor ik erg veel respect heb voor zijn geduld en keuzes. Ik had hem al lang inelkaar gezet met mindere en goedkopere materialen, waardoor ik een kwalitatief slechter resultaat zou hebben, maar wel alvast kon rijden.

En LPG, prachtig! Een eend kan geweldig goed op LPG rijden, ik ken er eentje de 380.000Km zonder problemen heeft gereden op gas. Dus wederom een geweldige keuze die weer samen gaat met een relatief grote investering.
Maar… je gaat hem niet eerder op LPG zetten dan ik hé!  Evil or Very Mad

Het resultaat is dat LE straks een eend heeft die volledig aan zijn persoonlijke wens voldoet. En dat is prachtig!!!

Profiel  

13 van de 16
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook