Is bovenstaand item voldoende om met een PSA-diesel (1.9 zonder turbo) op PPO te gaan rijden, of zijn er meerdere aanpassingen nodig?
Alle tips zijn welkom, want op dit vlak heb ik vooral de klok horen luiden, maar heb ik er zelfs geen voorstelling van maken hoe de klepel er uitziet?!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Ik denk dat je daar meer wijs wordt m.b.t. gebruikerservaringen.
Er zijn al heel wat forummers met 1900 diesels in hun BX die op PPO rijden.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Hangt meende van merk brandstofpomp af..
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Sommigen beweren dat enkel een Bosch-pomp goed op PPO kan rijden, echter zijn er ook forummers die het bewijzen met een Lucas-pomp.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Die lengen het wat aan met diesel zo heb ik vernomen.
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png