doe het gewoon volgens de haynes lijkt mij tenminste de makkelijkste weg en de duidelijkste
Matthijs309 schreef:owjah sh*t nog niet bij stilgestaan..
pomp/riem los en aicro als geheel eruit ?
gewoon pomp los radiator los, en samen met slangen omhoog hangen zonder eea onder spanning te hebben..
mvgr wupke: je heb mn 06 bij vragen ff belle,, hehe
je bent een goede kerel
Ik ga morgen lekker aan de slag, en we zien wel waar het schip strand, of niet Ik heb er vertrouwen in.. had eerst niet zon zin om het hele blok te liften, maar kwam er vanmiddag achter dat ik ruimte rondom de auto heb, de xm past NET in de garage, kan de motortakel er langs krijgen…
We zullen het wel zien
Gister avond een 2 tons takel gekocht, scheelt me weer in de rug met die versnellingsbak.. dat was altijd het vervelendste van het hele karwij, die bak er weer op peuteren in een moeilijke houding. En zon BE1 bak weegt al veel, maar zo M5LT is echt absurd
Ouwe mopperkont
Ouwe mopperkont
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_7830.jpg)
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
en un echte kraan, 10liter LHM vat en diverse carosserie delen….
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1325.jpg)
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ben benieuwd hoe die mooie maagdelijke vloer van je box er morgen avond uitziet
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:Ben benieuwd hoe die mooie maagdelijke vloer van je box er morgen avond uitziet
Zeil helpt een boel
Het lijkt niet ver, maar het meeste ligt los, alleen de airco-rad staat nog. Assen zijn eruit, uitlaat los, diverse stekkers en slangen zijn los.
Morgen ga ik de intercooler slangen nog verder loshalen, en wat waterslangen en dan issie eigenlijk wel klaar om eruit getilt te worden ga ik hem morgen inspecteren en schoonmaken en maandag alles er weer in.
Ouwe mopperkont
Matthijs309 schreef:waterman771 schreef:Ben benieuwd hoe die mooie maagdelijke vloer van je box er morgen avond uitziet
Zeil helpt een boel
Het lijkt niet ver, maar het meeste ligt los, alleen de airco-rad staat nog. Assen zijn eruit, uitlaat los, diverse stekkers en slangen zijn los.
Morgen ga ik de intercooler slangen nog verder loshalen, en wat waterslangen en dan issie eigenlijk wel klaar om eruit getilt te wordenga ik hem morgen inspecteren en schoonmaken en maandag alles er weer in.
een brander op de naafmoeren, ik lach me een vierkante slag in de ronte,, hahahahahaha
oke uitgelachen….
maandag??
hmm realistischer is volgende week vrijdag,,,
mvgr wupke
Ja die krengen zitten altijd hard vast, en ik heb alleen hand gereedschap. En daarna zijn ze wel los te krijgen.
volgende week vrijdag? heb je er zo weinig vertrouwen in? ik ben “pas” kleine 4 uur bezig geweest ofzo
Ouwe mopperkont
Gisteravond de motor eruit getild Vandaag dan maar alles schoonmaken en motorruimte boenen.. ook de kleine plekjes in de zinkspray en vast de koppeling vervangen. De hebben bij de citroendealert morgen pas de gaffelbussen binnen, dus ik twijvel nog even of ik die wil vervangen. Dan blijft de auto nog langer in de stalling omdat ik geen tijd heb morgen en overmorgen.
Hoe krijg je die hefboom los van de gaffel zodat je die plastic bussen kan vervangen?
Moet wel zeggen dat het bewerkelijk is zg, al die kleine leidingen en frutseltjes en een goed volle motorruimte, en nog omde airco heenwerken
Maargoed, planning loopt iets uit,hij komt vanavond niet meer klaar denk ik, maar goed, tot nu toe verloopt het wel aardig.
Ouwe mopperkont
Matthijs309 schreef:
Moet wel zeggen dat het bewerkelijk is zg, al die kleine leidingen en frutseltjes en een goed volle motorruimte, en nog omde airco heenwerken
![]()
![]()
Maargoed, planning loopt iets uit,hij komt vanavond niet meer klaar denk ik, maar goed, tot nu toe verloopt het wel aardig.
zei ik toch, volgende week vrijdag is ze helemaal af gepoetst en klaar, voor die tijd mag je jezelf bezig houden met friemeldingen+de bak enzo weer terug te bouwen.
mvgr wupke:geen pessimist maar realist.
Haha ik hoop heel erg dat je geen gelijk hebt
Ik moet de hydroliek pomp nog ff nakijken, die lekt uit de 2 afdichtmoeren? die erop zitten. En ik denk dat ik de dynamo er ook meteen maar afhaal anders kan ik nooit meer bij de bouten om de aircopomp er terug op te zetten.
We zullen het zien
Ouwe mopperkont
Zo, na even radio stilte nieuws van deze kant:
Bak zit eronder, motor loopt weer en rijdt als een zonnetje
Ik heb terwijl de motor eruit lag aantal dingen meegenomen zoals:
uitlaatring bij de voorpijp + de boutjes enzo.
overal nieuwe slangklemmen op, zowel water als brandstof
(weer) nieuw brandstof filter, Purflux dit keer van Citroen zelf, past 100x keer beter.
Keeringen in de versnellingsbak
Koppeling was nog vrijwel nieuw, dus maar niet vervangen (nieuwe ernaast was het verschil niet te zien).
Meteen beetje roest op het subframe aangepast en al het zand achter de wielschermen gehaald.
Voorbanden gebalanceerd.
Alleen bleef de hydroliek pomp lekken terwijl ik 1 ring had vervangen, waarvan ik dacht dat deze lekte.
Nu heb ik de pomp eraf gehaald maar krijg de stoppen (torx 50) niet los Met de hand is het niet te doen, en ik zoek nog een luchtsleutel of slagmoersleutel die ik even kan gebruiken. Ik had deze klus even in een uurtje willen klaren maar het ziet er naar uit dat ik maandag pas iets kan regelen… bij de brezan kijken of ze zon 12 volt wielmoer slagsleutel hebben, bij de Halfords, Gamma, Praxis etc hebben ze die dingen niet (meer).
Ouwe mopperkont
tja, slagmoersleutel, beitel warm maken dan lossen,, een klap met de hamer erop,, enz enz,,,..
mvgr wupke:als het los moet, dan MOET het los.. simple as that..
mvgr wupke