3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Advies gevraagd kapotte distributieriem bx met 80000 km…
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 27 augustus 2007 12:04 PM
  [ # 31 ]

je hoeft geen riem te kopen om te zien hoeveel kleppen er krom zijn !

simpel even klepspeling controleren.

alles groter dan 20/40 is vermoedelijk krom, als groter dan 1 mm is ie echt krom.

je hoeft er ook geen nieuwe kop op te leggen,  een nieuwe klep kost 10 euro het stuk,en max zijn er 4 kleppen krom.
8 lijkt me sterk.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 27 augustus 2007 03:54 PM
  [ # 32 ]
kreazyV8wuppo schreef:

je hoeft geen riem te kopen om te zien hoeveel kleppen er krom zijn !

Door gewoon aan de nokken-as te draaien Confused:
Kijk dat wist ik nog niet Razz

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 27 augustus 2007 03:58 PM
  [ # 33 ]

is toch simpele logica..

als de klep krom is sluit hij niet, als hij niet sluit is de klepspeling groter ..
ergo> te grote speling is kromme klep.

mvgr wupke:waarom moeilijk doen als het ook simpel kan Exclamation  Wink

Profiel  
 
mvbbx
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 534
Geregistreerd: 21-06-2004

Gepost: 27 augustus 2007 05:33 PM
  [ # 34 ]
ZX1.4i schreef:

Het is dat ik tot mijn oren in het werk zit en mijn eigen auto ook aandacht nodig heeft, maar mijn handen jeuken behoorlijk om te helpen met deze reanimatie.

 

Aankomend weekend zitten we in Frankrijk met de bx club dus wij kunnen ook pas het weekend daarna… Wink

Profiel  
 
mvbbx
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 534
Geregistreerd: 21-06-2004

Gepost: 27 augustus 2007 05:35 PM
  [ # 35 ]

Dus eerst maar de klepspeling controleren…we komen op papier al steeds verder… D

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 27 augustus 2007 10:10 PM
  [ # 36 ]
mvbbx schreef:
ZX1.4i schreef:

Het is dat ik tot mijn oren in het werk zit en mijn eigen auto ook aandacht nodig heeft, maar mijn handen jeuken behoorlijk om te helpen met deze reanimatie.

 

Aankomend weekend zitten we in Frankrijk met de bx club dus wij kunnen ook pas het weekend daarna… Wink

je zou hem mee kunnen nemen, genoeg mensen daar die willen helpen Laughing  Wink

Profiel  
 
CitrofielNL
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 01-08-2003

Gepost: 27 augustus 2007 10:29 PM
  [ # 37 ]

Goed idee, iemand met een trailer?  Very Happy

CirofielNl:
C5 Break 2.0 HDI 110Pk, 200k uit ‘02
Xm V6 Ambiance 325k uit ´92, 
HY 72 uit´78

http://home.hetnet.nl/~teuncin1/

Profiel  
 
CitrofielNL
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 01-08-2003

Gepost: 17 september 2007 02:52 AM
  [ # 38 ]

even een update:

klepspeling vorige week nagemeten, 7 kleppen binnen de norm, 1 klep net boven de norm, maar ruim onder 1 mm. toch maar riem gemonteerd, blok loopt weer.

wel twijfel ik aan de ene klep. morgen maar eens compressie meten, maar ik vermoed dat de kop er alsnog afmoet. nu het blok loopt, wordt dat echter wel makkelijker, de auto kan nu van zijn plek en dat is in een straat met vele drempels, geen overbodige luxe; zo’n laaghangende bx blijft moeilijk te verplaatsen.

gr citrofielnl

CirofielNl:
C5 Break 2.0 HDI 110Pk, 200k uit ‘02
Xm V6 Ambiance 325k uit ´92, 
HY 72 uit´78

http://home.hetnet.nl/~teuncin1/

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 17 september 2007 03:01 AM
  [ # 39 ]

we komen er wel.. zij het met bochten..
de achterkant optillen en een blok hout onder de aanslagen is zeker niet bij jullie opgekomen?

mvgr wupke: Wink

Profiel  
 
mvbbx
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 534
Geregistreerd: 21-06-2004

Gepost: 17 september 2007 02:31 PM
  [ # 40 ]

Drempels is lief uitgedrukt…T zijn meer puisten waar je zelfs in een Xm al stapvoets overheen moet. Met een auto zonder vering eroverheen was echt geen optie. Bovendien loopt met blokken hout de motor nog niet (ok in WO2 wel maar goed das een ander verhaal Wink )wat tenslotte de insteek was…

Profiel  
 
CitrofielNL
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 01-08-2003

Gepost: 17 september 2007 02:56 PM
  [ # 41 ]

Hoi,

blokken is wel bedacht uiteraard, zo stonden de auto’s vroeger ook op beurzen zonder in te zakken, maar was uiteindelijk niet nodig. we hebben met zo min mogelijk inspanning de riem vervangen, zonder weer blokken te gebruiken. we hebben de auto namelijk zonder problemen op assteunen gekregen met een krik.

Laatste update: zoals ik al vermoedde, heeft cilinder 4 als enige last van compressieverlies, of beter: geen compressie.
De overige cilinders hebben wel compressie, ook alledrie bij benadering evenveel.
De kop is er nog niet af, maar mijn gok is dat de uitlaatklep van cilinder 4 niet meer sluit, als dat zo is, klopt de uitkomst van de in dit draadje aangegeven controlemethode (klepspeling) voor de volle 100%.

Dank voor de tips!

Conclusie: de kop gaat er af.

gr CitrofielNL

CirofielNl:
C5 Break 2.0 HDI 110Pk, 200k uit ‘02
Xm V6 Ambiance 325k uit ´92, 
HY 72 uit´78

http://home.hetnet.nl/~teuncin1/

Profiel  
 
CitrofielNL
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 01-08-2003

Gepost: 29 september 2007 01:15 PM
  [ # 42 ]

De finale:

Er is weer een bx gered. Zoals verwacht was er één (uitlaat)klep stuk, deze is vervangen ipv een nieuwe kop.

Verder nog een verse stappenmotor en de dame loopt weer als een zonnetje. En dat alles tegen een schappelijk bedrag bij de dealer hier in Ede. Zo kun je nog eens auto rijden en toch geluk bij pech hebben!

Gr CitrofielNL

CirofielNl:
C5 Break 2.0 HDI 110Pk, 200k uit ‘02
Xm V6 Ambiance 325k uit ´92, 
HY 72 uit´78

http://home.hetnet.nl/~teuncin1/

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 29 september 2007 03:53 PM
  [ # 43 ]

Mooi jongens! Nu verwacht ik deze BX wel morgen in Raamsdonksveder…

Test

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 29 september 2007 04:47 PM
  [ # 44 ]
Thijsvandebles schreef:

Mooi jongens! Nu verwacht ik deze BX wel morgen in Raamsdonksveder…

Het was toch in Vensterdonksveder?

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 29 september 2007 05:12 PM
  [ # 45 ]
karel schreef:
Thijsvandebles schreef:

Mooi jongens! Nu verwacht ik deze BX wel morgen in Raamsdonksveder…

Het was toch in Vensterdonksveder?

Nee, in Deurlichtvacht

Test

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook