6 van de 12
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Xsara Break 1.9D: distr. dynamo vervangen en olielekkage…
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27940
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 augustus 2007 09:53 PM
  [ # 76 ]

Ik heb even naar het klokje gekeken Wink
Dit moet wel verlicht zijn als je autoverlichting is ingeschakeld

Je ben al aardig op weg als ik het zo hoor Smile

Profiel  
 
lampo
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 185
Geregistreerd: 10-07-2007

Gepost: 27 augustus 2007 11:24 PM
  [ # 77 ]

Dank je, het wordt nog wel wat, nu nog even wachten wat er bij de beurt allemaal nog naar voren komt, maar ik verwacht verder geen verrassingen meer!

Het lampje van het klokje heb ik al vervangen, was voor de verandering een heel makkelijk klusje en het dashboard ziet er nu in het donker tenminste niet meer zo leeg uit Wink  Zeker nu de aansteker en asbak ook weer verlicht zijn Cool

Nu ga ik het dashboardkastje weer even terugzetten en nog even wat pielen. Wel heerlijk om zo met de auto bezig te zijn, geeft veel voldoening!

We beginnen met 198.000 km….

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 27 augustus 2007 11:53 PM
  [ # 78 ]
lampo schreef:

Maar dan nog een iets ander verhaal: de motor loopt stationair op zich mooi rond, maar heeft af en toe een klein hikje, dat verklaart ook het lichte schokken van de auto bij stationair toerental. Dus ik denk dat ik de garage ook meteen even naar de distributieriem laat kijken woensdag (wordt zo ongeveer een grote beurt inmiddels). Heeft iemand anders hier nog ideeën over (Sohail of Wuppo??) en is dit een bekend verschijnsel bij een DW8 motor??


afstelling koudloop.
en of klepspeling.
mvgr wupke: Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27940
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 augustus 2007 12:01 AM
  [ # 79 ]
lampo schreef:

Wel heerlijk om zo met de auto bezig te zijn, geeft veel voldoening!

Helemaal gelijk in Cool

Als je straks met het technische gedeelte klaar ben moet je hem eens helemaal in de wax zetten. Dan rijdt je helemaal met een Very Happy rond Wink

Profiel  
 
lampo
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 185
Geregistreerd: 10-07-2007

Gepost: 29 augustus 2007 12:34 AM
  [ # 80 ]

Nou weer een avond verder en de auto knapt zienderogen op. Vanmiddag na mijn werk ben ik even langs Bart Ebben gegaan en heb daar uit een identieke Xsara Break Plaisir de bestuurderstoel gehaald. De oude stoel was helemaal doorgezakt, de hoogteverstelling was kaduuk (waardoor de linkerkant van de zitting lager was dan de rechterkant) en daarbij was de eerste eigenaar waarschijnlijk een verwoed roker, want de stoelzitting en leuning ( Shocked ), alsmede de pookhoes zaten onder de brandgaten en schroeivlekken… Nu dus weer een hele mooie, niet doorgezakte voorstoel! Het was wel even pielen met de draden van de gordelspanner en de zijairbag, want die waren in de donorauto gesoldeerd en bij mijn auto hadden ze er ook al een keer aan geklust. Nu heb ik alle draden aan elkaar gesoldeerd en vervolgens met tape omwikkeld. Lijkt mij dat het zijairbag lampje nu niet meer gaat branden Wink  Maar wat een verschil met zitten Shocked !

De donorauto was kennelijk door een niet-roker bereden, dus daar heb ik ook nog even een nettere pookhoes en een schone asbak uit gehaald! En een nieuw paneeltje waar de raambediening inzit en dan ook nog een nieuwe schakelaar voor het bestuurdersraam, zodat nu alle lichten het weer doen op het dashboard Cool !

Daarnaast heb ik nog verwoede pogingen gedaan om de ruitenwisser te demonteren, zelfs met een houten lat op de voorruit en een grote schroevendraaier als hefboom, maar het mocht niet baten… Laat het nu morgen aan de garage over…

En nog een klus die ik aan de garage over ga laten: het loslaten van de isolatieplaat op de motorkap en het rubber dat op de motorkap zit. De plaat is slap geworden en valt daardoor elke keer uit het rubber en het rubber zit nog maar op een paar punten vast. Wat heerlijk trouwens dat dit soort onderdelen ook weer met slappe plastic piefjes vast zitten die maar één keer werken en daarna stuk zijn… En natuurlijk zijn deze piefjes -evenals de piefjes waarmee de isolatieplaat zelf aan de motorkap vast zit- niet los te krijgen… Bart Ebben adviseerde om alles vast te lijmen, maar ik wil dat met name dat rubber gewoon goed zit. Iemand misschien nog suggesties??

En nu duimen dat er morgen geen gekke dingen naar boven komen Wink !

We beginnen met 198.000 km….

Profiel  
 
lampo
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 185
Geregistreerd: 10-07-2007

Gepost: 29 augustus 2007 12:44 AM
  [ # 81 ]

Oja de klepspeling en distributieriem wil ik over 15.000 km laten als dat kan, dan kan ik nog even sparen Wink . In principe moet dat gewoon kunnen, de riem ligt er nu 90.000 km op…

@arjen: ga hem binnenkort inderdaad eens even flink poetsen en schoonmaken, moet er natuurlijk wel een beetje chique bij rijden Cool !

De klusjes die ik daarna nog wil doen zijn eigenlijk simpel: nieuwe speakers in de achterdeuren (daar kwamen oude papieren Technics speakertjes uit die niet eens vastgeschroeft zaten Confused ) en misschien een nieuwe radio, want de huidige is ook 7 jaar oud en de rechterkant van het display doet het niet meer en degenen die dit draadje gevolgd hebben, weten dat ik niet tegen niet brandende lampjes c.q. displays kan Very Happy

Overigens had Bart Ebben natuurlijk net mijn type interieurfilter niet op voorraad, dus die koop ik morgen ook gelijk even bij de garage!

We beginnen met 198.000 km….

Profiel  
 
lampo
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 185
Geregistreerd: 10-07-2007

Gepost: 30 augustus 2007 11:46 PM
  [ # 82 ]

Vanmiddag de auto opgehaald bij de Peugeot specialist, viel me erg mee, ze waren erg enthousiast over de auto! De volgende zaken zijn vervangen:

- fuseekogel (dat was het geluid rechtsvoor)
- oliefilter en olie
- brandstoffilter
- luchtfilter
- kentekenplaatverlchting
- thermostaat (deze was inderdaad niet goed meer) en koelvloeistof
- remvloeistof bijgevuld
- accu en dynamo waren beide nog gewoon goed!
- de ruitenwisser staat weer in de juiste positie!

Net heb ik de hele auto van binnen en buiten gereinigd en ze ziet er nu weer heel anders uit! Wel jammer dat het nu net begint te regenen hier Crying or Very sad Ook jammer is dat het lampje van de aansteker en asbak alweer kaduuk is Evil or Very Mad

Ik zal morgen bij goed licht nog eens wat foto’s maken van mijn nieuwe aanwinst!

Nu rest mij nog de volgende punten:
- nieuwe isolatieplaat voor op de motorkap bestellen en monteren
- nieuwe piefjes zien te vinden om het rubber op de motorkap weer helemaal vast te zetten
- interieurfilter (deze had de garage niet op voorraad…)
- lampje van de aansteker en asbak nog een keer vervangen

Weet iemand of zo’n isolatieplaat duur is en of deze dan geleverd wordt met de plastic doppen om hem vast te maken??

Ok, ik ga nog even wat rommelen in de auto, geloof dat mijn vriendin al jaloers aan het worden is Wink

We beginnen met 198.000 km….

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27940
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 augustus 2007 12:24 AM
  [ # 83 ]
lampo schreef:

Ok, ik ga nog even wat rommelen in de auto, geloof dat mijn vriendin al jaloers aan het worden is Wink

Op de auto, of in de tijd die je in de auto steekt? Wink

Profiel  
 
lampo
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 185
Geregistreerd: 10-07-2007

Gepost: 31 augustus 2007 12:51 AM
  [ # 84 ]

Ik vrees op de tijd die ik momenteel in de auto steek Wink

Maar zaterdag gaan we een week op vakantie, dus dan komt alles weer goed Very Happy !

We beginnen met 198.000 km….

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27940
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 augustus 2007 12:57 AM
  [ # 85 ]
lampo schreef:

Ik vrees op de tijd die ik momenteel in de auto steek Wink

Maar zaterdag gaan we een week op vakantie, dus dan komt alles weer goed Very Happy !

Dan kan die maar weer klaar zijn Wink

Zo doe ik het ook, ga ook volgende week weg Smile

Profiel  
 
lampo
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 185
Geregistreerd: 10-07-2007

Gepost: 31 augustus 2007 01:47 PM
  [ # 86 ]

Net even met de Citroën dealer in Leiderdorp gebeld (De Jong) en ik heb een nieuwe isolatieplaat voor op de motorkap besteld (was maar 54 euro) inclusief nieuwe plastic bevestigingsklemmen. Daarnaast hebben ze ook de plastic klemmetjes voor het rubber los liggen, dus daar neem ik ook een x aantal van mee en ik heb een nieuw interieurfilter besteld.

Heb dus weer wat te doen na mijn vakantie Very Happy

Zaterdagochtend lekker naar Bretagne cruisen, heb er nu al zin in Cool

We beginnen met 198.000 km….

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27940
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 september 2007 03:05 PM
  [ # 87 ]
Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 01 september 2007 05:01 PM
  [ # 88 ]
lampo schreef:

Ik vrees op de tijd die ik momenteel in de auto steek Wink

Maar zaterdag gaan we een week op vakantie, dus dan komt alles weer goed Very Happy !

haha, vergeet je niet je laptop mee te nemen om elk uur ‘t forum te checken?  Laughing

have fun!

Profiel  
 
lampo
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 185
Geregistreerd: 10-07-2007

Gepost: 09 september 2007 11:44 PM
  [ # 89 ]

Zo we zijn weer terug, we hebben 3500 km gereden in een perfect werkende auto. Alles naar wens gegaan en geen gekke dingen gehad. Wel moet ik de airco eens een keertje bij laten vullen en na laten kijken, want er komt niet heel erg koude lucht uit. Voor de rest is het een hele relaxte cruiser en het verbruik viel mij ook erg mee (1:19) en hij heeft geen druppel olie verbruikt!

Deze week eens kijken of ik tijd heb om wat aan de radio en de speakers te doen en hopelijk ligt de isolatieplaat en andere dingen klaar bij de dealer, kan ik die ook nog even monteren, heb de afgelopen week weer wat krediet opgebouwd bij mijn vriendin Wink

Heb mijn laptop uit voorzorg maar niet mee genomen op vakantie, dit forum werkt best wel verslavend!

We beginnen met 198.000 km….

Profiel  
 
lampo
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 185
Geregistreerd: 10-07-2007

Gepost: 11 september 2007 01:05 AM
  [ # 90 ]

Zo de nieuwe isolatieplaat zit op de motorkap en die zit gelijk en stuk beter, heb ook het rubber met nieuwe plastic piefjes vastgezet, dus alles moet nu goed functioneren en als het goed is zal de kachel nu geen warme lucht meer uit de motorruimte opzuigen!

Zag overigens dat er al vaak geprobeerd was om de isolatieplaat opnieuw vast te zetten, er is zelfs een gat geboord om een schroef inte draaien Shocked

Denk dat ik dat gaatje maar even in de gaten moet houden, want dat gaat natuurlijk roesten… Heb nog wat loodmenie staan, misschien dat ik dat er even opsmeer.

En als laatste ademt mijn Xsara nu weer frisse lucht door een schoon, nieuw interieurfilter! Alle onderdelen bij elkaar heb ik bij De Jong in Leiderdorp gekocht voor 70 euro (isolatieplaat, interieurfilter en alle bevestigingsmaterialen). Geen geld als je het mij vraagt en een goede service!

We beginnen met 198.000 km….

Profiel  
 
 
6 van de 12
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook