je hoeft geen riem te kopen om te zien hoeveel kleppen er krom zijn !
simpel even klepspeling controleren.
alles groter dan 20/40 is vermoedelijk krom, als groter dan 1 mm is ie echt krom.
je hoeft er ook geen nieuwe kop op te leggen, een nieuwe klep kost 10 euro het stuk,en max zijn er 4 kleppen krom.
8 lijkt me sterk.
mvgr wupke
kreazyV8wuppo schreef:je hoeft geen riem te kopen om te zien hoeveel kleppen er krom zijn !
Door gewoon aan de nokken-as te draaien :
Kijk dat wist ik nog niet
is toch simpele logica..
als de klep krom is sluit hij niet, als hij niet sluit is de klepspeling groter ..
ergo> te grote speling is kromme klep.
mvgr wupke:waarom moeilijk doen als het ook simpel kan
ZX1.4i schreef:
Het is dat ik tot mijn oren in het werk zit en mijn eigen auto ook aandacht nodig heeft, maar mijn handen jeuken behoorlijk om te helpen met deze reanimatie.
Aankomend weekend zitten we in Frankrijk met de bx club dus wij kunnen ook pas het weekend daarna…
Dus eerst maar de klepspeling controleren…we komen op papier al steeds verder… D
mvbbx schreef:ZX1.4i schreef:
Het is dat ik tot mijn oren in het werk zit en mijn eigen auto ook aandacht nodig heeft, maar mijn handen jeuken behoorlijk om te helpen met deze reanimatie.
Aankomend weekend zitten we in Frankrijk met de bx club dus wij kunnen ook pas het weekend daarna…
je zou hem mee kunnen nemen, genoeg mensen daar die willen helpen
Goed idee, iemand met een trailer?
CirofielNl:
C5 Break 2.0 HDI 110Pk, 200k uit ‘02
Xm V6 Ambiance 325k uit ´92,
HY 72 uit´78
even een update:
klepspeling vorige week nagemeten, 7 kleppen binnen de norm, 1 klep net boven de norm, maar ruim onder 1 mm. toch maar riem gemonteerd, blok loopt weer.
wel twijfel ik aan de ene klep. morgen maar eens compressie meten, maar ik vermoed dat de kop er alsnog afmoet. nu het blok loopt, wordt dat echter wel makkelijker, de auto kan nu van zijn plek en dat is in een straat met vele drempels, geen overbodige luxe; zo’n laaghangende bx blijft moeilijk te verplaatsen.
gr citrofielnl
CirofielNl:
C5 Break 2.0 HDI 110Pk, 200k uit ‘02
Xm V6 Ambiance 325k uit ´92,
HY 72 uit´78
we komen er wel.. zij het met bochten..
de achterkant optillen en een blok hout onder de aanslagen is zeker niet bij jullie opgekomen?
mvgr wupke:
Drempels is lief uitgedrukt…T zijn meer puisten waar je zelfs in een Xm al stapvoets overheen moet. Met een auto zonder vering eroverheen was echt geen optie. Bovendien loopt met blokken hout de motor nog niet (ok in WO2 wel maar goed das een ander verhaal )wat tenslotte de insteek was…
Hoi,
blokken is wel bedacht uiteraard, zo stonden de auto’s vroeger ook op beurzen zonder in te zakken, maar was uiteindelijk niet nodig. we hebben met zo min mogelijk inspanning de riem vervangen, zonder weer blokken te gebruiken. we hebben de auto namelijk zonder problemen op assteunen gekregen met een krik.
Laatste update: zoals ik al vermoedde, heeft cilinder 4 als enige last van compressieverlies, of beter: geen compressie.
De overige cilinders hebben wel compressie, ook alledrie bij benadering evenveel.
De kop is er nog niet af, maar mijn gok is dat de uitlaatklep van cilinder 4 niet meer sluit, als dat zo is, klopt de uitkomst van de in dit draadje aangegeven controlemethode (klepspeling) voor de volle 100%.
Dank voor de tips!
Conclusie: de kop gaat er af.
gr CitrofielNL
CirofielNl:
C5 Break 2.0 HDI 110Pk, 200k uit ‘02
Xm V6 Ambiance 325k uit ´92,
HY 72 uit´78
De finale:
Er is weer een bx gered. Zoals verwacht was er één (uitlaat)klep stuk, deze is vervangen ipv een nieuwe kop.
Verder nog een verse stappenmotor en de dame loopt weer als een zonnetje. En dat alles tegen een schappelijk bedrag bij de dealer hier in Ede. Zo kun je nog eens auto rijden en toch geluk bij pech hebben!
Gr CitrofielNL
CirofielNl:
C5 Break 2.0 HDI 110Pk, 200k uit ‘02
Xm V6 Ambiance 325k uit ´92,
HY 72 uit´78
Mooi jongens! Nu verwacht ik deze BX wel morgen in Raamsdonksveder…
Test
Thijsvandebles schreef:Mooi jongens! Nu verwacht ik deze BX wel morgen in Raamsdonksveder…
Het was toch in Vensterdonksveder?
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Thijsvandebles schreef:Mooi jongens! Nu verwacht ik deze BX wel morgen in Raamsdonksveder…
Het was toch in Vensterdonksveder?
Nee, in Deurlichtvacht
Test