kapotte ritsen in koeltunnelhoes
xm_addict
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 195
Geregistreerd: 19-01-2006

Gepost: 27 augustus 2007 10:06 PM

‘n algemeen probleem neem ik aan. Denk aan een alternatief. Rits eruit en velcro in de plaats of zoiets. Iemand betere suggesties. ?

Profiel  
 
Peter2006
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 16-05-2006

- BX 19 tgi Routiere
- ID/DS 23 IE Pallas
Gepost: 28 augustus 2007 12:54 AM
  [ # 1 ]

Als je handig bent kun je er een nieuwe rits zelf inzetten maar Bij http://www.citronpieces.com hebben ze een complete koeltunnelhoes voor rond de 36,- Euro ex btw. Dit lijkt me een makkelijker optie. Omdat je toch de koeltunnel moet uitbouwen. Vaak is de tunnelhoes aan de onderkant (boven de bak) stuk. Let dan wel op het frame aan de radiatorzijde. Dit zit met nietjes. Je kunt dit opnieuw nieten als je wilt. Zelf heb ik het met popnagels opgelost.

Peter

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 28 augustus 2007 01:20 AM
  [ # 2 ]

Zelf hetzelfde probleem gehad. M’n vrouw eens lief aangekeken, en zij heeft de ritssluiting dichtgenaaid (met gewoon garen vanwege de brokkelijkheid en stugheid van het materiaal. Mocht dit kapot gaan, dan ga ik ook voor een nieuwe hoes.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
Martin
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 206
Geregistreerd: 08-12-2004

Gepost: 28 augustus 2007 03:01 AM
  [ # 3 ]

XM-Addict,

Ik heb een nieuwe rits gekocht en deze nadat de oude was verwijderd er met bison kit passend ingelijmt. Vervolgens met naald en draad met gebruik van de al bestaande gaatjes de rits weer vastgenaaid. Al met al iets meer als een half uurtje werk als de hoes los is. Om de hoes opnieuw aan de aluminium tunnel vast te maken heb ik hem ook met bisonkit rond de tunnel geplakt vervolgens de gaatjes in de strips en de tunnel iets opgeboord en van koperen installatiedraad nieten gebogen en hiermee het zaakje vastgezet.

Groetjes,
Martin

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 29 augustus 2007 12:34 AM
  [ # 4 ]
Martin schreef:

XM-Addict,

... vervolgens de gaatjes in de strips en de tunnel iets opgeboord en van koperen installatiedraad nieten gebogen en hiermee het zaakje vastgezet.

Groetjes,
Martin

Ik ben bang dat het koper nogal broos wordt van hitte en trillingen en daarmee niet lang mee zal gaan…..

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
ubogaart
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 01-07-2005

Gepost: 29 augustus 2007 02:01 PM
  [ # 5 ]

Als je toch voor nieuwe zolen naar de schoenmaker moet dan kun je de rits er door hem in laten naaien.  De naaimachine van de schoenmaker is veel robuuster dan die van je vrouw!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 29 augustus 2007 06:59 PM
  [ # 6 ]

Als je in stijl wilt blijven kun je ook ergens een hele oude Singer 29 kleermakersnaaimachine op pure menskracht op de kop tikken. Daar zijn nog steeds wel spullen voor te krijgen. Leatherpoint naald erin en gaan… Ook heel geschikt voor (desnoods leren) bekleding! Groot zijn ze wel, trouwens…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
xm_addict
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 195
Geregistreerd: 19-01-2006

Gepost: 04 september 2007 12:43 AM
  [ # 7 ]

Heb de rits eruit gehaald en aan de binnenkant over de gehele breedte en hoogte een stuk kofferbakbekleding ingelijmd. Als er al in rits instaat moet ze toch altijd dichtblijven want in extreme winterkou laat ik mevrouw in de garage. Hoes is wellicht nu ook wat beter geisoleerd zodat er minder motorwarmte binnenkan, of niet ?

Profiel  
 
xm_addict
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 195
Geregistreerd: 19-01-2006

Gepost: 04 september 2007 12:44 AM
  [ # 8 ]
Martin schreef:

XM-Addict,

Ik heb een nieuwe rits gekocht en deze nadat de oude was verwijderd er met bison kit passend ingelijmt. Vervolgens met naald en draad met gebruik van de al bestaande gaatjes de rits weer vastgenaaid. Al met al iets meer als een half uurtje werk als de hoes los is. Om de hoes opnieuw aan de aluminium tunnel vast te maken heb ik hem ook met bisonkit rond de tunnel geplakt vervolgens de gaatjes in de strips en de tunnel iets opgeboord en van koperen installatiedraad nieten gebogen en hiermee het zaakje vastgezet.

Groetjes,
Martin

Dag Martin,

Heb jij een toevallig die groene met wit dak ?

Patrick

Profiel  
 
Martin
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 206
Geregistreerd: 08-12-2004

Gepost: 04 september 2007 02:36 AM
  [ # 9 ]

xm-addict,

Mijn DS is inderdaad groen maar heeft ook een groen dak. Ik ben hem stukje bij beetje op aan het knappen. Het is een Nederlandse wagen dus ik moet t.z.t. hier in Belgie door de keuring. Hopelijk eind van dit jaar.

Groetjes,
Martin

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook