Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Overal staat er bij op welke datum het laatste bericht is geplaatst…
Maar dat je je verveelt is niet zo gek gezien wat er op tv is
Nee hoor, geen activa. Dat zilveren blok is van de ABS.
Ik heb de datumweergave veranderd in mijn profiel en nu staat het er wel bij ops:
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png
maare bixie…
ff jezelf aanmelden in het hallo wie ben ik draadje is wel zo handig,,
weten we tenminste wat voor vlees we in de kuip hebben…
je volle accu post is leuk, maar nieuwe verstuivers hebben hetzelvde effect,,, ergo je verhelpt de klacht maar niet het euvel, met die actie…
ik heb er niet tegenan gepost want dat leek me niet wijs..
daarnaast zijn er dieseltuffers die tegen wil en dank geloven dat verstuivers het eeuwige leven hebben…
maar goed alvast welkom…
wupke:die wel wat tegengas kan en wil benutten,.. discussie aqua techniek,, lekker.. leer je van…
Ok. Laat ik voor een keer beleefd zijn dan:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=183139
maar wen er maar niet aan
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png
en vertel me alles over die verstuivers….
mijn theorie: Zolang het verbruik netjes is en het roet en rookt niet, zijn ze wel ok.
Bij een HDI komt het veeeeeeeeel nauwer omdat de diesel rechtreeks in de cylinders gespoten wordt en dan wil je niet dat bijvoorbeeld de oliefilm eraf gesproeid wordt etc.
Daarom zijn vooral de HDI-ers extra blij met mengsmering
weet je ook goeie (lees voordelig maar toch goed) adresjes voor een verstuivertest/revisie?
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png
Bixie schreef:en vertel me alles over die verstuivers….
mijn theorie: Zolang het verbruik netjes is en het roet en rookt niet, zijn ze wel ok.
Bij een HDI komt het veeeeeeeeel nauwer omdat de diesel rechtreeks in de cylinders gespoten wordt en dan wil je niet dat bijvoorbeeld de oliefilm eraf gesproeid wordt etc.Daarom zijn vooral de HDI-ers extra blij met mengsmering
weet je ook goeie (lees voordelig maar toch goed) adresjes voor een verstuivertest/revisie?
de naald word opgelicht door de dieseldruk.
en de veer is vanaf fabriek afgestelt op de juiste lichtdruk.
na 300+000 kms is die veer echt wel wat ingekakt.
hierdoor veranderd het inspuitmoment, en bij echt versleten jongens hoor je dan de dieselklop, vanwege te vroege injectie.
in de idieale wereld zou je de verstuivers elke 100,000 km moeten laten testen.
verder kun je begrijpen dat iets wat X aantal bewegingen maakt per seconde, en rond de 140Bar oliedruk moet weerstaan, ook wel eens slijt en verslijt.
een gewone diesel kan easy 350,000 km rijden.
een diesel die goed word onderhouden 650,000 .
en dan ff over dat accu gedoe..
doordat zijn verstuivers versleten zijn ,ligt zn inspuit moment te vroeg.
hierdoor is de compressie nog niet op zn maximale hitte en druk, en start hij dus slecht.
immers, je wil optimale verneveling op het idieale moment, als de compressie op zn heetst is dus.
jou truuk met de accu werkt wel, maar de oorzaak ligt ergens anders..
mvgr wupke
ok dank je.
Een truuk wil ik het niet noemen. Voor het starten heb je wel echt een goede akku nodig. En mijn dieseltje start weer als een uitgeslapen ochtendmens vol koffie na die nieuwe akku. Nagelen doet ie alleen de eerste 3 minuten ofzo. Maar dat is mijn auto. Ik kan niets zeggen over die andere anders dat hij zei dat hij na het starten goed loopt.
Btw: enige indicatie wat voor impact testen/revisie ongeveer op de porte monnaie heeft?
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png
Bixie schreef:ok dank je.
Een truuk wil ik het niet noemen. Voor het starten heb je wel echt een goede akku nodig. En mijn dieseltje start weer als een uitgeslapen ochtendmens vol koffie na die nieuwe akku. Nagelen doet ie alleen de eerste 3 minuten ofzo. Maar dat is mijn auto. Ik kan niets zeggen over die andere anders dat hij zei dat hij na het starten goed loopt.Btw: enige indicatie wat voor impact testen/revisie ongeveer op de porte monnaie heeft?
goedkoop is het niet, maar andersom, als je een auto hebt waar je lang plezier van wilt hebben, is het zeker rendabel.
je blok loopt mooier, verbruikt minder en de slijtage is minder.
ik dacht iets van +/- 60 euro per verstuiver. (complete revisie).
mvgr wupke
Ik heb bij Bols motoren in Tilburg 4x ruilverstuiver gescoord voor mijn 1.9d voor 40 euries per stuk.
Werden netjes thuisgestuurd met een stuk retourslang en koperen ringen en brandplaatjes erbij.
Was na 395.000 idd hoognodig
Goeie tip. Moest je daarna je oude verstuivers terugsturen?
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png
oude delen retour sturen inderdaad.
succes!
CiXa schreef:Geeeeeuww…....ahh….eindelijk wakker….zo`n anderhalf jaar uitslapen doet goed…..
Maarre…..voorste bol…is toch de voorraadbol….en de achterste de antizinkbol…..of ben ik nou gek?.....
zak klep = wat anders dan zinkBOL..
mvgr wupke
CiXa schreef:Geeeeeuww…....ahh….eindelijk wakker….zo`n anderhalf jaar uitslapen doet goed…..
Maarre…..voorste bol…is toch de voorraadbol….en de achterste de antizinkbol…..of ben ik nou gek?.....
Die bol linksachter is voor het achterwiel, die rechtsachter is voor het rechterwiel en de middelste voor het reservewiel.
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png
Bixie schreef:CiXa schreef:Geeeeeuww…....ahh….eindelijk wakker….zo`n anderhalf jaar uitslapen doet goed…..
Maarre…..voorste bol…is toch de voorraadbol….en de achterste de antizinkbol…..of ben ik nou gek?.....
Die bol linksachter is voor het achterwiel, die rechtsachter is voor het rechterwiel en de middelste voor het reservewiel.
mvgr wupke: